در پی اعلام اپل مبنی‌بر امکان تعیین اپلیکیشن‌های پیش‌فرض دلخواه برای تماس و پیام‌رسانی برای کاربران آیفون در اتحادیه‌ی اروپا، تصور می‌شد که این ویژگی منحصر به کاربران اروپایی خواهد بود.

با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل، مشخص شد که همه‌ی کاربران آیفون در سراسر جهان قادر خواهند بود در iOS 18.2، اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مورد نظر خود را برای تماس و پیام‌رسانی انتخاب کنند.

اولین نسخه‌ی بتای توسعه‌دهندگان iOS 18.2 امروز منتشر شد. بخش کاملاً جدیدی در منوی تنظیمات به مدیریت اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اختصاص داده شده است که شامل مرورگر یا ایمیل می‌شود. در بخش Other options گزینه‌های دیگری مانند فیلتر تماس و رمز عبور وجود دارند.

اپل سال ۲۰۲۳، در پاسخ به قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا، سطح بی‌سابقه‌ای از انعطاف‌پذیری را برای سیستم‌های عاملش فراهم کرد. این تغییرات شامل پشتیبانی از پروتکل RCS در iOS 18 نیز می‌شوند.

ویژگی‌های کلیدی همچون پشتیبانی از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین و موتورهای جست‌وجوی جایگزین، عمدتاً در اتحادیه اروپا ارائه شده‌اند. نتیجه‌ی این امر، ایجاد تفاوت‌های قابل توجه میان آیفون‌های عرضه شده در اروپا و ایالات متحده بود؛ اما با گسترش قابلیت‌های جدید به بازارهای جهانی، اپل می‌تواند یکپارچگی و انسجام بیشتری در محصولات خود ایجاد کند.

source

توسط wikiche.com