بر اساس اعلام معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، رونمایی از پلتفرم ایرانی هوش مصنوعی برای 1404 برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش تجارت نیوز، دومین رویداد هوش مصنوعی امروز در هتل عباسی اصفهان با حضور شرکت‌های فناور و دانش بنیان، کارشناسان، استادان و دانشجویان فعال و علاقه‌مند به هوش مصنوعی برگزار شد و تا جمعه چهارم آبان ادامه دارد. حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، در حاشیه این رویداد توضیحاتی در خصوص زمان معرفی پلتفرم ایرانی هوش مصنوعی ارائه داد.

راهنمای خرید تکراتو

نسخه اولیه و آزمایشی پلتفرم ایرانی هوش مصنوعی تا 6 ماه دیگر منتشر می‌شود

افشین در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

یکی از اقدامات جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه زیرساخت هوش مصنوعی، طراحی پلتفرمی است که بتواند الگوریتم‌های پیش ساخته و آماده را در این زمینه تهیه کند.

رونمایی از پلتفرم ایرانی هوش مصنوعی برای 1404 برنامه‌ریزی شده است

طبق اعلام وی، یکی از دانشگاه‌های کشور در حال طراحی این پلتفرم است. نسخه اولیه و آزمایشی آن تا 6 ماه آینده منتشر می‌شود تا ایرادات آن شناسایی و برطرف شود. او در ادامه گفت: «دانشگاه‌ها بطور مرتب به آن، الگوریتم‌های به‌روز هوش مصنوعی را اضافه می‌کنند تا یک پلتفرم خوب ایرانی داشته باشیم. نیروی انسانی متخصص یکی از نقاط قوت کشورمان در فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی است. در حوزه داده(دیتا) هوش مصنوعی نیز اقداماتی صورت گرفته و در دست اجراست.»

وی افزود:

مقوله هوش مصنوعی از آنچنان اهمیتی برای دولت چهاردهم برخوردار است که ریاست «سازمان ملی هوش مصنوعی» و شورای راهبردی آن به محمدرضا عارف معاون اول رییس‌جمهور تفویض شده است. معاونت علمی ریاست جمهوری کماکان با این سازمان بطور مشترک کار می‌کند. قول می‌دهیم در یک سال آینده تحولات جدی در زمینه هوش مصنوعی در کشور ایجاد شود.

طبق گفته‌های وی، معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان یک نماد حمایتگر به‌طور پیوسته بر پروژه‌های این چنینی نظارت می‌کند. شرکت‌های دانش بنیان فعال در این عرصه نیز از این برنامه حمایت می‌کنند.

افشین در این باره توضیح داد: «اعتبارات پژوهانه‌(گرنت) نیز به استادان دانشگاه برای تدریس، تدوین سرفصل‌های درسی و تولید محتوای فارسی در زمینه هوش مصنوعی تعلق می‌گیرد. محتوای فارسی هوش مصنوعی تا پایان دی در اختیار کل کشور قرار می‌گیرد، اعتباری ویژه نیز برای طرح‌های پژوهشی در این زمینه در نظر گرفته شده است و با دانشگاه‌های مختلف در زمینه مرجعیت علمی هوش مصنوعی کار می‌کنیم.»

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در ادامه گفت:

حمایت‌های تسهیلاتی و بلاعوض نیز برای شرکت‌های دانش بنیان که به‌صورت کاربردی در این حوزه کار می‌کنند پرداخت می‌شود. سند تحول هوش مصنوعی که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان ملی هوش مصنوعی تدوین شده درواقع یک زنجیره کامل از این فناوری است. انتهای این زنجیره، کاربرد هوش مصنوعی است و از شرکت‌های فعال در این زمینه می‌خواهیم همه توان خود را برای تقویت آن بکار گیرند.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com