قطر ایرویز با اولین بوئینگ ۷۷۷ مجهز به اینترنت ماهواره ای استارلینک، تجربه‌ای نوین از اتصال پایدار و پرسرعت در پروازهای خود ارائه می‌دهد.

قطر ایرویز با افتخار اعلام کرده است که اولین بوئینگ ۷۷۷ جهان که به فناوری استارلینک مجهز است، از دوحه به مقصد لندن پرواز کرده است. این رویداد پس از اعلام این خبر در اوایل سال جاری صورت گرفت و قطر ایرویز را به عنوان اولین شرکت هواپیمایی که این فناوری پیشرفته را در خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه می‌دهد، معرفی کرد.

اینترنت ماهواره‌ای در ۳۵ هزار پایی

اینترنت ماهواره ای استارلینک در پروازهای قطر ایرویز

استارلینک که توسط شرکت اسپیس‌اکس راه‌اندازی شده است، بزرگ‌ترین صورت فلکی ماهواره‌ای جهان را شامل می‌شود و دسترسی به اینترنت پرسرعت و پایدار را در ارتفاع ۳۵ هزار پایی امکان‌پذیر می‌کند. اکنون مسافران قطر ایرویز می‌توانند با استفاده از فناوری استارلینک، به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند و از آن لذت ببرند. این فناوری امکان اتصال به دوستان و خانواده، تماشای فیلم و سریال، پخش زنده مسابقات ورزشی، بازی‌های آنلاین و حتی کار کردن به شکل مؤثر را فراهم می‌کند؛ همه اینها تنها با یک کلیک ساده اتفاق خواهد افتاد!

بیشتر بخوانید:

بوئینگ 777X ؛ آزمایش بزرگ‌ترین هواپیمای جت دو موتوره جهان موفقیت آمیز بود

فناوری ماهواره‌ای پیشرفته استارلینک، اتصال پایدار به اینترنت را حتی در مکان‌های دورافتاده‌ای که قبلا از دسترس شبکه‌های مخابراتی و وای‌فای خارج بودند، امکان‌پذیر می‌سازد.

قطر ایرویز در خط مقدم صنعت هوانوردی

با راه‌اندازی اولین پرواز مجهز به استارلینک، قطر ایرویز چندین “اولین” را در صنعت هوانوردی به نام خود ثبت کرده است:

  • اولین بوئینگ ۷۷۷ با بدنه عریض مجهز به استارلینک
  • اولین هواپیمای مسافربری قطر ایرویز که به استارلینک مجهز شده است
  • اولین هواپیمای مسافربری مجهز به استارلینک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)
  • اولین گواهی نوع مکمل (STC) استارلینک برای یک بوئینگ
  • بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری مجهز به استارلینک
  • هواپیمای مسافربری با بیشترین برد مجهز به استارلینک

این شرکت هواپیمایی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ تعداد ۱۲ بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ خود را به فناوری استارلینک مجهز کند و تا سال ۲۰۲۵، که یک سال زودتر از برنامه است، تمامی بوئینگ‌های ۷۷۷ خود را با این فناوری مجهز نماید. همچنین ناوگان ایرباس A350 نیز در تابستان ۲۰۲۵ به استارلینک مجهز خواهد شد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در پروازهای قطر ایرویز

مدیر اجرایی گروه قطر ایرویز، آقای بدر محمد المیر، در خصوص این رویداد گفت:

ما از راه‌اندازی اولین پرواز مجهز به استارلینک بسیار خوشحالیم. این موفقیت یک بار دیگر ثابت می‌کند که قطر ایرویز در خط مقدم صنعت هوانوردی قرار دارد. این دستاورد در کنار تعهد ما به ارائه سریع فناوری استارلینک به کل ناوگان مدرن خود، نشان‌دهنده تلاش بی‌وقفه ما برای ارائه تجربه‌ای منحصر به فرد به مسافران است.

او همچنین افزود: با فراهم کردن اینترنت پایدار و بدون وقفه از طریق استارلینک، ما به مسافران این امکان را می‌دهیم تا در ارتفاع ۳۵ هزار پایی به آنچه که دوست دارند، متصل بمانند و هر سفری را با ما به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل کنند.

از سوی دیگر، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس، نیز در این خصوص اظهار داشت: «با گذر زمان، این فناوری بهبود خواهد یافت. آنچه اکنون تجربه می‌کنید حداقل امکانات است و از اینجا به بعد تنها بهتر خواهد شد.»

در گجت نیوز بخوانید:

source

توسط wikiche.com