فیلم ماریا (Maria) اثری ساخته پابلو لارین است که سومین اثر سه‌گانه غیررسمی این فیلمساز از برخی از مشهورترین زنان جهان به شمار می‌رود، آن هم پس از اینکه او فیلم سینمایی Jackie و فیلم Spencer را ساخته است. فیلم سینمایی «ماریا» همان‌طور که از عنوان آن مشخص است، قرار است داستان ماریا کالاس، مشهورترین خواننده اپرای جهان را روایت کند. در این اثر سینمایی تازه، آنجلینا جولی قرار است نقش این شخصیت برجسته آمریکایی یونانی را به نمایش در بیاورد و همان‌طور که اولین تریلر منتشر شده برای فیلم «ماریا» نشان می‌دهد، این طور به نظر می‌رسد که آنجلینا جولی به خوبی توانسته تا از عهده نقش‌آفرینی در این نقش بربیاید.

فیلم «ماریا» روی آخرین هفته از زندگی ماریا کالاس تمرکز دارد، زمانی که او به بخش‌های پایانی زندگی خودش نزدیک می‌شد و قادر نبود که چیزی جز یک مشت قرص مصرف کند و همان‌طور که می‌توانیم تصور کنیم، همه چیز به خوبی پایان پیدا نخواهد کرد. در کنار آنجلینا جولی، بازیگران برجسته و سرشناس دیگری نیز در این اثر سینمایی هنرنمایی می‌کنند.

از جمله این بازیگران نیز می‌توان به آگلینا پاپادوپولو در نقش ماریا کالاس جوان، پیرفرانسسکو فاوینو در نقش فروچیو، آلبا روهواچر در نقش برونا، هالوک بیلگینر در نقش آریستوتله اوناسیس، کودی اسمیت مک‌فی در نقش ماندرکس، والریا گولینو در نقش یاکینتی کالاس و آلساندرو برسانلو در نقش جیوانی باتیستا منگینی اشاره کرد.

این فیلم تاکنون با واکنش‌های کلی بسیار مثبتی از سوی منتقدان مواجه شده است. در وب سایت راتن تومیتوز، ۷۷ درصد از نقدهای جمع‌آوری شده برای این اثر سینمایی مثبت بودند و این در حالی است که اکثر منتقدان به تحسین نقش‌آفرینی آنجلینا جولی در نقش اصلی پرداختند و این نقش‌آفرینی را لنگر فیلم خواندند و بیان کردند که این نقش‌آفرینی باعث شده تا فیلم از ریل خارج نشود.

این فیلم در هنگام اکران جهانی خودش در سالن تئاتر سالا گراند، مورد تشویق ۸ دقیقه‌ای ایستاده قرار گرفت که آنجلیا جولی را به گریه شوق وا داشت. این فیلم همچنین برای جایزه معتبر و برجسته شیر طلایی در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ماه سپتامبر سال جاری میلادی نامزد شد.

فیلم «ماریا» قرار است در تاریخ ۲۷ نوامبر سال ۲۰۲۴ میلادی (چهارشنبه ۷ آذر ۱۴۰۳) در ایالات متحده آمریکا در سینماهای منتخب اکران شود و این در حالی است که پس از این اکران، این اثر سینمایی در تاریخ ۱۱ دسامبر همین سال جاری (چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۳) روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش خواهد شد. این اثر سینمایی قرار است دیرتر در بریتانیا اکران شود و در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۵ میلادی به روی پرده سینماها می‌آید.

منبع collider

source

توسط wikiche.com