انیمه جعبه آبی مانند نسیمی لطیف است که در فضای دبیرستانی آکنده از شور و شوق جوانی وزیدن می‌گیرد. داستانی که نه تنها نبض تپنده رقابت‌های ورزشی را در خود دارد، بلکه ضرب‌آهنگ دل‌هایی عاشق و سرشار از احساس را نیز با خود همراه می‌کند. در مرکز این قصه، تایکی اینوماتا و چیناتسو کانو قرار دارند؛ دو نوجوانی که رویای صعود به مسابقات ملی در رشته‌های ورزشی‌شان را دارند، اما در عین حال با چالش‌های احساسی و عاطفی خود نیز مواجه‌اند. اگر کنجکاوید که درباره این انیمه بیشتر بدانید، با ما تا انتها همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه جعبه آبی

زمان پخش انیمه جعبه آبی

داستان انیمه Blue Box درباره‌ی تایکی اینوماتا است، دانش‌آموزی در دبیرستان Eimei Junior and Senior High که به دلیل تمرکز مدرسه بر روی ورزش‌ها، عضوی از تیم بدمینتون پسران است. اما تایکی به‌عنوان یک بازیکن معمولی در تیم شناخته می‌شود. هر صبح، او تمرینات خود را زودتر از بقیه در سالن ورزشی شروع می‌کند و اغلب در همان زمان و مکان با چیناتسو کانو، ستاره‌ تیم بسکتبال دختران، تمرین می‌کند.

تایکی خیلی زود عاشق چیناتسو می‌شود، اما به دلیل خجالت و کمرویی، ابتدا نمی‌تواند با او صحبت کند. این دو به‌طور مداوم تنها و در یک محیط مشترک تمرین می‌کنند، اما تایکی هنوز جرئت نزدیک شدن به او را ندارد. اوضاع وقتی تغییر می‌کند که چیناتسو به دلیل شغل والدینش که از ژاپن خارج می‌شوند، مجبور به زندگی با خانواده تایکی می‌شود.

این شرایط به تایکی فرصت بیشتری می‌دهد تا به چیناتسو نزدیک‌تر شود و رابطه‌ای با او شکل دهد. در همین حین، هر دوی آن‌ها تلاش می‌کنند تا با تیم‌های خود به مسابقات ملی برسند و در ورزش خود موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه جعبه آبی

کاراکترهای این انیمه را نوجوانان دبیرستانی تشکیل می‌دهند که همه آ‌ن‌ها عاشق ورزشند و دوس دارند هر کدام در رشته ورزشی خود پیشرفت کنند. در کنار آن نیز تعاملات و احساسات شیرینی نیز بینشان وجود دارد. شخصیت های انیمه Ao no Hako به شرح زیر هستند:

تایکی اینوماتا (Taiki Inomata)

معرفی انیمه جعبه آبی

تایکی، شخصیت اصلی انیمه جعبه آبی، نوجوانی پرشور و علاقه‌مند به بدمینتون است که علیرغم مشکلات و موانعی که با آن‌ها رو به ‌رو می‌شود، همیشه به دنبال موفقیت است. او شخصیت مصمم و پرتلاشی دارد و هیچ‌ گاه از شکست‌ها ناامید نمی‌شود. تایکی به ‌شدت تحت تاثیر اراده و پشتکار چیناتسو کانو، هم‌تیمی بسکتبالیستش، قرار گرفته و علاقه زیادی به او دارد. این علاقه با گذر زمان به یک احساس عمیق‌تر تبدیل می‌شود، اما تایکی به دلیل خجالت و کم‌رویی، اغلب در ابراز آن دچار مشکل است.

تایکی هدف بزرگی دارد؛ رسیدن به مسابقات ملی در رشته بدمینتون، آرزویی که با چیناتسو در رشته بسکتبال مشترک است.

شیو چیبا (Shōya Chiba) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. چیبا در انیمه‌هایی همچون انیمه نیروی آتش به جای شخصیت یو، انیمه دورورو به جای شخصیت تاهومارو، انیمه اسرافیل پایانی به جای شخصیت یوجی و انیمه ویند بریکر به جای شخصیت آکیهیکو نیری صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

چیناتسو کانو (Chinatsu Kano)

بررسی انیمه Blue Box

او یک بازیکن ماهر و بااستعداد بسکتبال است و با توجه به سطح بالای عملکردش، از سوی بسیاری به‌عنوان ستاره تیم شناخته می‌شود. شخصیت چیناتسو با پشتکار و تعهدی که به ورزشش دارد، به‌طور طبیعی مورد تحسین اطرافیان قرار می‌گیرد. این ویژگی‌ها به‌خصوص تایکی را به‌ شدت جذب کرده است، اما چیناتسو به‌ خوبی از این تحسین و علاقه آگاه نیست.

چیناتسو شخصیتی خوددار و متعهد به ورزشش است، اما در عین حال به‌طور نامحسوس مهربانی و لطافت خاصی دارد. او به‌طور طبیعی قوی و مستقل است، اما این به معنی سردی یا بی‌تفاوتی نیست؛ بلکه او خود را به ‌طور کامل در مسیر اهداف ورزشیش غرق کرده است.

زندگی چیناتسو وقتی پیچیده‌تر می‌شود که به دلیل کار والدینش مجبور به زندگی با خانواده تایکی می‌شود. این هم‌خانگی فرصتی برای تایکی است که به چیناتسو نزدیک‌تر شود، اما در عین حال، چیناتسو با جدیت تمرکز خود را بر روی بسکتبال حفظ می‌کند و همچنان به هدف بزرگ خود یعنی رسیدن به مسابقات ملی فکر می‌کند.

رینا اودا (Reina Ueda) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. این صداپیشه به جای شخصیت‌هایی همچون روری در انیمه دکتر استون، کیسا سوما در انیمه سبد میوه، شوکا کارینو در انیمه بازی داروین، میو سایموری در انیمه ازدواج شاد من و لمون در انیمه ماش: جادو و ماهیچه صحبت کرده است.

هینا چونو (Hina Chōno)

زمان پخش انیمه جعبه آبی

هینا دانش‌آموز سال اول دبیرستان Eimei و عضو تیم ژیمناستیک ریتمیک است. با اینکه در زمینه ورزش به‌ویژه ژیمناستیک بسیار ماهر است و در دوره راهنمایی به‌عنوان چهارمین ژیمناست برتر کشور شناخته می‌شد، شخصیت او بیشتر به‌خاطر دوستانه بودن و شجاعت در ابراز احساساتش به چشم می‌آید.

هینا یکی از نزدیک‌ترین دوستان تایکی اینوماتا از دوران مدرسه است و با او و دوست مشترکشان کیو ارتباطی نزدیک دارد. اما در جریان داستان، او بیشتر از یک دوست به تایکی احساساتی پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد این احساسات را به او ابراز کند.

آکاری کیتو (Akari Kitō) صداپیشه این شخصیت است. او پیش‌تر به دلیل دوبله شخصیت فوتابا یوزاکورا (Futaba Yozakura) در انیمه Mission: Yozakura Family، بنیچیدوری (Benichidori) در انیمه آشپزی در دانجن و سوزونه هوریکیتا (Suzune Horikita) در انیمه کلاس نخبگان، شناخته شده بود.

همچنین بخوانید :

کیو کاساهارا (Kyo Kasahara)

شخصیت های انیمه جعبه آبی

کیو در انیمه Blue Box یکی از شخصیت‌های حامی و نزدیک به تایکی اینوماتا است. او دانش‌آموز سال اول و عضوی از تیم بدمینتون مدرسه Eimei است. برخلاف تایکی که بیشتر احساسی و هیجانی عمل می‌کند. کیو شخصیتی آرام و منطقی دارد و معمولا مسائل را از دیدی کلی‌تر بررسی می‌کند. گاهی ممکن است به‌ خاطر صراحت کلامش خشن به ‌نظر برسد، اما این تنها به دلیل واقع ‌بینی او است. او با اینکه در مواقع جدی تصمیمات منطقی می‌گیرد، گاهی هم دچار استرس شده و حرف‌های عجیب ‌و غریبی می‌زند.

ویس اکتور خوش صدای این شخصیت چیاکی کوبایاشی (Chiaki Kobayashi) نام دارد. صدای زیبای کوبایاشی را در انیمه‌هایی همچون انیمه اسکیت بی‌نهایت با جای شخصیت لانگا، ماش بارندد (Mash Burnedead) در انیمه ماش: جادو و ماهیچه، انیمه بهشت جهنمیان به جای گابیمارو (Gabimaru) و یویچی کاتاگیری در انیمه توموداچی گیم، می‌شنوید.

کنگو هاریو (Kengo Haryū)

کنگو یکی دیگر از اعضای تیم بدمینتون است. کنگو شخصیتی رقابتی و بسیار ماهر دارد و به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان تیم شناخته می‌شود. برخلاف برخی دیگر از شخصیت‌ها، او فردی آرام، خونسرد و با اعتمادبه‌نفس است که همیشه تمرکز خود را بر روی عملکرد ورزشی‌اش می‌گذارد. رابطه‌اش با تایکی که هنوز به‌عنوان یک بازیکن تازه‌کار محسوب می‌شود، به او فرصت می‌دهد که نقش یک راهنما و دوست قابل‌اعتماد را ایفا کند​.

یوما اوچیدا (Yuma Uchida) صداپیشه جوان و محبوب ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. از دیگر نقش‌های برجسته در کارنامه هنری او می‌توان به مگومی فوشیگورو در انیمه جوجوتسو کایسن، ایوری کیتاهارا (Iori Kitahara) در انیمه گرند بلو، اش لاینکس در انیمه بنانا فیش و دئو میکاگه (Reo Mikage) در انیمه قفل آبی، اشاره کرد.

نقد انیمه جعبه آبی

انیمه جعبه آبی که در سال 2024 پخش شد، اقتباسی از مانگایی به همین نام است که توسط کوجی میورا نوشته و تصویرگری شده است. تیم تولید انیمه شامل استودیو Telecom Animation Film و کارگردانی یویچیرو یانو است که سابقه کار روی انیمه‌هایی مانند Kimi ni Todoke و Don’t Toy With Me, Ms. Nagatoro دارد.

انیمه جعبه آبی در 3 اکتبر 2024 (11 مهر 1403) از شبکه TBS پخش شد و همزمان از طریق نتفلیکس نیز به صورت جهانی منتشر می‌شود. موسیقی این سری با آهنگ‌های جذاب Same Blue از Official Hige Dandism و Teenage Blue از Eve تکمیل شده است.

تعداد قسمت های انیمه Blue Box

مانگای Blue Box به نویسندگی و تصویرگری کوجی میورا در آوریل 2021 در مجله Weekly Shōnen Jump  آغاز به انتشار کرد. تا اکتبر 2024، این مانگا در 17 جلد تانکوبون جمع‌آوری شده است و هنوز به پایان نرسیده است. هر فصل از این مانگا با روایت جذاب و تعلیق‌های هوشمندانه پایان می‌یابد که خوانندگان را به دنبال ادامه داستان تشویق می‌کند. Blue Box در ژانر ورزشی و عاشقانه قرار می‌گیرد.

امتیازات انیمه جعبه آبی

انیمه Ao no Hako در سایت‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین امتیازات مختلفی را از آن خود کرده است. انیمه جعبه آبی در سایت مای انیمه لیست نمره 8.37 و در سایت imdb نمره 7.7 را به دست آورد.

کلام آخر

حال و هوای انیمه جعبه آبی نه تنها در تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به اهداف ورزشی بلکه در نمایش روابط لطیف و پیچیده عاشقانه بین شخصیت‌ها نمود پیدا می‌کند. هر صبحی که تایکی و چیناتسو پیش از دیگران به سالن ورزش می‌روند، فضای انیمه با امید، استقامت و شاید هم کمی تردید پر می‌شود. نظر شما درباره این انیمه چیست؟ فکر می‌کنید این دو به اهداف خود خواهند رسید؟

source

توسط wikiche.com