واحد خبر mobile.ir : برند Infinix (زیرمجموعه هولدینگ Transsion) با رونمایی از Infinix HOT 50 در سپتامبر 2024، سری جدیدی را پایه‌گذاری کرد و پس از آن با معرفی نسخه نسل پنجمی Infinix HOT 50 5G و ورژن سطح پایین‌تری به‌نام Infinix HOT 50i این سری را گسترش داد. اخیراً باخبر شدیم این برند چینی روز شنبه 19 اکتبر 2024 (28 مهر 1403) از اسمارت‌فون دیگری در این خانواده تحت عنوان +Infinix HOT 50 Pro پرده برداشته است. برخی از مهم‌ترین مشخصات این محصول جدید عبارتند از نمایشگر امولد +FHD، تراشه Helio G100، تا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی (با شارژر 33 واتی) و ارتباطات نسل چهارم.

از لحاظ مشخصات، تقریباً با یک دیوایس میان‌رده معمولی مواجهیم، اما آنچه +Infinix HOT 50 Pro را از سایر گوشی‌های هم‌رده متمایز می‌کند، طراحی آن است. حاشیه‌های کم نمایشگر و چینش لنزهای دوربین به سبک مکعب WOWcube در نگاه اول جلب توجه می‌کند. البته، امتیاز اصلی طراحی این گوشی هوشمند در نازک بودن آن است. طبق ادعای شرکت سازنده، +Infinix HOT 50 Pro با ضخامتی برابر با 6.8 میلی‌متر، نازک‌ترین اسمارت‌فون با «نمایشگر خمیده سه‌بعدی» در جهان محسوب می‌شود؛ Infinix از این طراحی با عنوان SlimEdge یاد می‌کند.

شاید این گوشی ضخامت بسیار کمی داشته باشد، اما نباید فراموش کنیم که پیش از این دیوایس‌های نازک‌تری هم به تولید رسیده‌اند که از این جمله می‌توان به vivo X5 Max (عرضه شده در سال 2014) با ضخامت 4.75 میلی‌متری اشاره کرد. لازم به ذکر است، +Infinix HOT 50 Pro در رنگ‌های مشکی، تیتانیومی و ارغوانی به تولید رسیده و با احراز درجه حفاظت IP54، مقاومتی حداقلی در برابر آب و گرد و خاک خواهد داشت.

نمایشگر گوشی از نوع AMOLED بوده و 6.78 اینچ قطر دارد. این نمایشگر از طرفین خمیدگی داشته و به لمس با انگشت خیس یا چرب هم پاسخ می‌دهد. نمایشگر همیشه روشن (AOD) و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی از دیگر مشخصات این صفحه نمایش هستند. حسگر اثر انگشت گوشی نیز زیر لایه نمایشگر تعبیه شده است. ناگفته نماند، پوششی از جنس شیشه مقاوم گوریلا گلس از نمایشگر محافظت می‌کند، ولی ورژن آن از سوی Infinix اعلام نشده است.

بخش پردازشی +Infinix HOT 50 Pro از تراشه Helio G100 مدیاتک دستور می‌گیرد. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده – مشتمل بر دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است. رم دستگاه 8 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی آن یکی از دو گزینه 128 یا 256 گیگابایتی اعلام شده است. با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی، می‌توان حافظه داخلی گوشی را ارتقاء داد.

سه لنز دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی دوگانه در پشت گوشی به چشم می‌خورد. متأسفانه اطلاعات زیادی از مشخصات مجموعه اپتیک +Infinix HOT 50 Pro منتشر نشده، جز اینکه می‌دانیم دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین جلو (درون حفره نمایشگر) 8 مگاپیکسلی است. انرژی گوشی نیز توسط یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی (با پشتیبانی از استاندارد شارژ 33 واتی) تأمین می‌شود. گفتنی‌ست، دو اسپیکر استریو (تنظیم شده از طرف JBL) مشخصات سخت‌افزاری این گوشی را تکمیل کرده و اندروید 14 نیز نرم‌افزار دستگاه را تشکیل می‌دهد.

یکی از نقاط ضعف +Infinix HOT 50 Pro بی‌بهره ماندن از ارتباطات نسل پنجم بوده و مصرف‌کننده به ناچار باید به ارتباطات 4G اکتفا کند. (در حالی که با توجه به دیگر مشخصات نسبتاً قابل‌قبول گوشی، ارتباطات 4G چندان متناسب به‌نظر نمی‌رسد) NFC نیز جزو گزینه‌های ارتباطی این اسمارت‌فون ذکر شده است. متأسفانه اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت Infinix درباره این محصول ناکافی بوده و عمده مشخصات ذکرشده در این مطلب خبری از ویدئویی استخراج شده که شرکت سازنده در یوتیوب منتشر کرده است. البته برخی اطلاعات موجود در این ویدئو با داده‌های ثبت‌شده در وب‌سایت Infinix در تناقض است و لذا برای اطمینان کامل، باید صبر کرده و منتظر درج کامل مشخصات محصول در وب‌سایت شرکت بمانیم.

گوشی هوشمند +Infinix HOT 50 Pro در ابتدا وارد بازار کنیا خواهد شد، اما زمان دقیق عرضه و همچنین قیمت آن هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

source

توسط wikiche.com