0 04 آبان 1403 ساعت 15:38

چری باتری تیگو 9 پلاگین هیبرید، کراس اوور پرچمدار جدید خود را به آزمایش گذاشت. در ادامه نتیجه تست باتری Tiggo 9 PHEV را مشاهده کنید.

چری طی رویداد چند روزه خود، تدارکاتی برای نمایش سطح ایمنی تیگو 9، کراس اوور پرچمدار جدید خود دید. این خودروساز چینی در این راستا تست تصادف شاخ به شاخ تیگو 9 را برگزار کرد، ولی علاوه بر این، ایمنی باتری این شاسی بلند را هم به آزمایش گذاشت. تیم گجت نیوز هم از همین آزمایش گزارشی تهیه کرده است که شرح متنی و ویدیو آن را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

تست باتری تیگو 9، کراس اوور پرچمدار چری

چری برای تست ایمنی باتری نسخه پلاگین هیبرید تیگو 7 آن را در فضایی شبیه به یک نهر آب قرار داد. هدف این بود که این کراس اوور از این قسمت در حالی که آب با زیربدنه آن تماس برقرار می‌کند، عبور کند تا در نهایت سلامت باتری سنجیده شود. باتری این خودرو در کف آن قرار می‌گیرد و همان‌طور که انتظار می‌رود، عضوی حیاتی از سیستم پیشرانه‌اش است. خوشبختانه تست چری نشان داد که تیگو 9 می‌تواند از آب به راحتی عبور کند بدون این‌که صدمه‌ای به باتری وارد شود.

این اما پایان تست باتری تیگو 9 توسط چری نبود. اعضای تیم چری باتری این کراس اوور را به مدت 48 ساعت در آب نگه داشتند تا ببینند که می‌تواند در این مدت دوام بیاورد یا خیر. در این تست هم مشخص شد که باتری حتی بعد از گذشت دو روز در آب، به درستی کار می‌کند و عملکرد آن تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. البته مثل همیشه، باید به این نکته توجه کرد که عملکرد اجزای خودرو در شرایط آزمایشگاهی با موقعیت‌های واقعی می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشید.

تیگو 9 پلاگین هیبرید از یک موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. موتور بنزین‌سوز توانایی تولید 238 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور را دارد و موتور الکتریکی قادر به تولید 165 کیلووات برابر با 224 اسب بخار قدرت است. وظیفه تامین انرژی این سیستم هیبرید هم بر عهده یک باتری 19.3 کیلووات ساعتی قرار دارد.

سایر مطالب/ویدیوها درباره رویداد اخیر چری: سیستم رانندگی خودکار لوکسید R7؛ محصول مشترک چری و هواوی با عملکرد شبیه به انسان ماشین پرنده چری به نمایش گذاشته شد؛ تحول چینی‌ها در حوزه حمل و نقل داشبورد کانسپت دیجیتال ؛ جدیدترین شاهکار چینی‌ها + ویدیو اکسلانتیکس ES؛ سدان پرچمدار چری با شتاب صفرتاصد 3.7 ثانیه‌ای + ویدیو تست درایو چری اومودا C7 معرفی شد ؛ برادر بزرگ‌تر فونکیس اف ایکس در ایران ام وی ام ایکس ۵۵ پرومکس + مشخصات فنی و قیمت

source

توسط wikiche.com