براساس گزارش The Information، اپل اخیراً به‌طور ناگهانی تولید هدست ویژن پرو خود را کاهش داده و می‌تواند تا پایان سال 2024 توقف تولید کامل این دستگاه را اجرایی کند.

توقف تولید هدست ویژن پرو اپل

این گزارش با استناد به افراد متعددی که مستقیماً در ساخت قطعات هدست اپل دخیل هستند، می‌گوید که کاهش تولید هدست اپل از اوایل تابستان امسال آغاز شده است. این نشان می‌دهد که اپل اکنون تعداد کافی از Vision Pro را در انبارهای خود خود دارد تا بتواند تقاضا برای طول عمر باقی‌مانده این دستگاه را تا سال آینده برآورده کند.

به‌طور گسترده گزارش شده است که Vision Pro به‌دلیل محتوای ناکافی و قیمت بالای آن، تقاضای ضعیفی داشته است. منبع اطلاعاتی همچنین می‌گوید که تأمین‌کنندگان Vision Pro اکنون قطعات کافی برای بین 500 هزار تا 600 هزار هدست تولید کرده‌اند. برخی از کارخانه‌ها تولید قطعات Vision Pro را از اوایل ماه می براساس پیش‌بینی‌های فروش ضعیف اپل به حالت تعلیق درآوردند و انبارها همچنان پر از ده‌ها هزار قطعه تحویل‌داده‌‌نشده هستند.

توقف تولید هدست ویژن پرو اپل

توقف تولید هدست ویژن پرو اپل

گفته می‌شود که اپل اخیراً به Luxshare، یک شرکت چینی که مونتاژکننده Vision Pro نیز می‌باشد، گفته که ممکن است نیاز به پایان تولید در ماه نوامبر داشته باشد. Luxshare درحال‌حاضر حدود 1000 هدست Vision Pro در روز تولید می‌کند که نیمی از میزان تولید در دوران اوج تولید این هدست است. در صورت افزایش فروش، اپل همچنان می‌تواند تولید ویژن پرو را از سر بگیرد زیرا خطوط تولید هنوز به‌طور کامل برچیده نشده است.

علاوه‌بر این، ظاهراً اپل کار بر روی نسل دوم ویژن پرو را برای حداقل یک سال به حالت تعلیق درآورده است تا بر روی توسعه هدست ارزان‌تر تمرکز کند. جالب اینجاست که اپل به تأمین‌کنندگان خود گفته است که برای ساخت چهار میلیون هدست ارزان‌قیمت در کل طول عمر این محصول آماده شوند. این میزان، نصف تعداد کل Vision Pro است که اپل دستور ساخت آن را به تأمین‌کنندگان داده است که نشان می‌دهد انتظارات فروش برای هدست ارزان‌تر، حتی کمتر نیز است.

اگرچه کار اپل بر روی نسل دوم Vision Pro ظاهراً متوقف شده است، اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این شرکت می‌تواند به‌روزرسانی تدریجی محصولات خود را با تغییرات محدود در طراحی فیزیکی آن‌ها مانند ارتقاء تراشه عرضه کند. این به اپل اجازه می‌دهد تا از تعداد قابل‌توجهی از اجزای اضافی در زنجیره تأمین خود استفاده کند.

نظر شما درباره توقف تولید هدست ویژن پرو اپل تا پایان سال 2024 چیست؟

source

توسط wikiche.com