جزیره کیش یکی از محبوب ترین گزینه های سفر تفریحی ایرانیان است. وجود تفریحات آبی گوناگون، طبیعت و آب و هوای منحصر به فرد جزیره و هتل و مراکز خرید لوکس، جزیره کیش را بیش از پیش محبوب کرده است. سفر به کیش با هواپیما اما، نوعی سفر لاکچری و گران در میان مردم تصور می‌شود. در ادامه با معرفی بلیط چارتری یا لحظه آخری کیش سفری مقرون به صرفه و با کیفیت به نگین دریای خلیج فارس را بررسی می‌کنیم.

بلیط چارتری چیست؟

در مسیرهای پر رفت و آمد آژانس‌های هوایی اقدام به خرید بلیط کل یک مسیر پروازی برای مدت معینی می کنند. این خرید بلیط به صورت یکجا یا اصطلاحا “دربست” را چارتر کردن پرواز می‌گویند. هنگامی پرواز چارتر می‌شود، ایرلاین با تخفیف خوب کل مسیر پروازی را در اختیار آژانس هواپیمایی قرار می‌دهد. آژانس های هواپیمایی در بازه پیک سفر با افزایش قیمت‌ها سود خود را از چارتر کردن مسیر هوایی می‌برند. در مابقی ایام سال اما در صورتی که تقاضا برای سفر پایین بیاید، آژانس برای کاهش خسارت خود اقدام به فروش حداقلی قیمت بلیط هواپیما می کند و تخفیف ایرلاین را با مشتریانش سهیم می‌شود.

بلیط لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری نوعی بلیط چارتری است. این بلیط در فاصله یک روز تا چند ساعت مانده به پرواز ارائه می‌شود. برای استفاده از بلیط لحظه آخری همیشه باید چمدان خود را جمع و آماده پرواز باشید و این بلیط مناسب سفرهای با برنامه ریزی قبلی نیست. در فاصله کوتاه باقی مانده به پرواز آژانس‌ها قیمت را از سطح چارتری هم پایین‌تر می‌آورند و گاها قیمت بلیط هواپیما با بلیط اتوبوس هم برابر می‌شود. نکته مهم قابل توجه این است که با پایین آمدن قیمت بلیط هواپیما، سطح خدمات و یا کیفیت پرواز کم نمی‌شود و تغییر فقط در نوع و قیمت بلیط هواپیما است و مابقی امکانات سفر به قوت خود باقی خواهد ماند.

تفاوت بلیط چارتری و لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری یک نوع خاص از بلیط چارتری محسوب می‌شود. تفاوت بلیط لحظه آخری با چارتری همیشگی نبودن این نوع بلیط است. به عبارت دیگر، برای همه سفرها نمی توان به این نوع بلیط دلخوش بود و قواعد مشخصی برای خرید این بلیط وجود ندارد. بلیط‌های لحظه آخری پرطرفدار تر از چارتری هستند، پس اگر بلیط لحظه آخری مناسب پیدا کردید بدون درنگ اقدام به خرید آن کنید. نکته مهم بلیط لحظه آخری عدم امکان کنسلی این نوع بلیط است. به علت قیمت بسیار پایین این نوع بلیط‌ها هیچ وجهی بابت کنسلی و استرداد بلیط پرداخت نمی‌کنند. در مورد بلیط چارتری هم این قانون برقرار است اما گاها بلیط های چارتری امکان پرداخت مقدار کمی از وجه را در قبال استرداد می‌پذیرند. هنگام ثبت مشخصات خود برای بلیط لحظه آخری دقت لازم را داشته باشید چرا که در صورت عدم وارد کردن صحیح مشخصات فردی باید بلیط را کنسل کنید و امکان ویرایش وجود ندارد.

بهترین فصل خرید بلیط چارتری کیش

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما کیش به صورت چارتری از اواسط بهار تا آخر تابستان است. آب و هوای کیش در این زمان با افزایش گرما همراه است و استقبال از رفتن به این جزیره را پایین می‌آورد. پس اگر می توانید گرما را تحمل کنید، قیمت بلیط هواپیما کیش در این بازه زمانی بسیار پایین است. همچنین در اسفند ماه با نزدیک شدن به نوروز و مشغله زیاد کاری بیشتر افراد، بلیط هواپیما کیش ارزان‌تر و قابل دسترس خواهد بود. به جزء بلیط هواپیما اگر در این بازه‌های زمانی به کیش بروید می‌توانید تخفیف‌های خوبی روی خرید، اقامت و خورد و خوراک خود دریافت کنید.

بلیط هواپیما لحظه آخری کیش

بلیط چارتری رفت و برگشت کیش

برای خرید بلیط هواپیما کیش همیشه بازگشت را در نظر بگیرید. ممکن است بلیط لحظه آخری با قیمت پایین پیدا کنید و هنگام بازگشت با پرداخت چند برابری بلیط برگشت را خریداری کنید. بهتر است پیش از سفر فکر بازگشت و بلیط برگشت را بکنید تا در طول سفر دچار استرس و اضطراب نشوید. خرید بلیط رفت و برگشت به صورت لحظه آخری ممکن نیست و احتمال پیدا کردن این بلیط بسیار محدود است. اما بلیط چارتری را می‌توانید رفت و برگشت تهیه کنید. از دیگر مزایای خرید بلیط رفت و برگشت نسبت به بلیط یک طرفه تخفیف خوب این بلیط ها است. عموما قیمت بلیط رفت و برگشت نسبت به بلیط یک طرفه پایین تر است و خرید این نوع بلیط مقرون به صرفه است.

بلیط کیش

هزینه کلی سفر به کیش

برای سفر به کیش نیاز به پرداخت هزینه های گزاف ندارید. در صورتی که موفق به خرید بلیط چارتری یا لحظه آخری کیش شدید با اندکی جستجو می‌توانید اقامتگاه مناسبی را برای طول مدت سفر رزرو کنید. کیش به علت پر گردشگر بودن پر از اقامتگاه، هتل و ویلای شخصی است که با اندکی جستجو می‌توانید با کمترین هزینه در مقابل خدمات و امکانات مناسب در کیش اقامت کنید. همچنین این جزیره پر از تفریحات آبی و غیرآبی ارزان و رایگان است و با مدیریت مناسب هزینه تفریحات و خورد و خوراک می‌توانید در کنار تجربه سفری به یاد ماندنی از پرداخت هزینه های گزاف جلوگیری کنید.

کلام پایانی

سفر به کیش با دانستن زمان درست می‌تواند سفری دلپذیر و جذاب باشد. خرید بلیط چارتری و لحظه آخری کیش بهترین راه برای جلوگیری از پرداخت بیش از حد برای رسیدن به این جزیره اسرارآمیز خواهد بود. در این مقاله تمام اطلاعات لازم برای خرید بلیط چارتری و لحظه آخری به کیش را بررسی کردیم. تجربه شما از سفر به کیش با بلیط های لحظه آخری یا چارتری چیست؟ با ما نظرات خود را سهیم شوید.

source
تولید محتوا

توسط wikiche.com