دانشگاه مدیپول استانبول
جوانان تیم رباتیک مهندسی برانکس برای کودکان در اولین جلسه لیگ لگو شرکت می کنند.
رابرت دی. جونز اخیراً از ملاقات با رابرت جونز، سرمایه‌گذار اجتماعی متمرکز بر غنی‌سازی STEM K-12 در منطقه بزرگ نیویورک لذت بردم. رابرت از طریق سازمان خود، Hand & Mind LLC، یک دهه تجربه در کمک به مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های اجتماعی K-12 دارد تا برنامه‌هایی را برای افزایش مشارکت در STEM برای دانش‌آموزان K-12 که از لحاظ تاریخی کمتر معرفی شده‌اند، توسعه دهند.
وقتی شنیدم که رابرت کنفرانس بین المللی رباتیک و بوقلمون را راه اندازی کرده است، یک کنفرانس بین المللی رباتیک جوانان که در نوامبر امسال در جامائیکا برگزار می شود، می دانستم که باید داستانی در مورد آن بنویسم: من سال های زیادی را در زمینه رباتیک و معلم بودن و برنامه رابرت کار کردم. از بسیاری جهات طنین انداز شد. و در حالی که نمی‌توانم برای شکرگزاری به آن‌ها بپیوندم، از اینکه با او و کار جذابش که با مهربانی موافقت کرد با خوانندگان ما به اشتراک بگذارد، راه‌های ارتباطی با او و کارهای شگفت‌انگیزش را متقابل کردم.
پائولو گائودیانو: برای شروع، می توانید به خوانندگان ما یک مرور مختصر از چیستی رباتیک و بوقلمون ارائه دهید؟
رابرت جونز: روباتیک و بوقلمون یک کنفرانس سالانه بین المللی رباتیک جوانان است که با درگیر کردن کودکان 9 تا 14 ساله، به ویژه دختران و کودکان رنگین پوست، خط لوله استعداد STEM را گسترش می دهد.
کنفرانس افتتاحیه رباتیک و بوقلمون در تعطیلات روز شکرگزاری ایالات متحده در مونتگو بی، جامائیکا برگزار می شود.
مخاطبان کنفرانس بین المللی هیئت های تیم رباتیک FIRST LEGO League (FLL) از جامائیکا و ایالات متحده هستند که از یک عضو تیم، والدین آنها و یک مربی تیم تشکیل شده است. 45000 تیم FLL در سراسر جهان وجود دارد.
گائودیانو: چه چیزی شما را به ایجاد این ابتکار ترغیب کرد؟
جونز: پاسخ کوتاهتر این است که تعطیلات روز شکرگزاری ایالات متحده زمان خوبی در طول فصل بسیار شلوغ رباتیک FLL برای برخی از اعضای تیم ایالات متحده برای بازدید از جامائیکا است. علاوه بر این، فرمت کنفرانس به جای قالب مسابقات معمولی، تنوع فعالیت را به لیگ جهانی اضافه می کند که می تواند گروه های کمتری را به سمت رباتیک جذب کند.
اطلاعات بیشتر از مشاور FORMFORBES بهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سپتامبر 2023 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سپتامبر 2023 بوسیله‌کسیدی هورتون مشارکت‌کننده پاسخ طولانی‌تر این است که کنفرانس تکامل طبیعی سفر 112 ساله من در STEM غنی است. دوازده سال پیش من یک مشاور آموزشی (EC) برای مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) شدم که منطقه کوه ورنون، نیویورک، جایی که من زندگی می‌کنم را پوشش می‌دهد. در این مقام با سالمندان دبیرستانی که برای پذیرش در MIT درخواست می کنند مصاحبه می کنم. من متوجه شدم که خط لوله استعداد STEM زمانی که هیچ دانش‌آموز ارشد دبیرستان Mt. Vernon برای پذیرش در MIT در دو سال اول من به عنوان EC مصاحبه نکرد، کاملاً پاره شد. کوه ورنون دارای اکثریت سیاهپوست است که در رهبری شهر و مدارس دولتی منعکس شده است.
گائودیانو: برای رفع این مشکلات چه کار کردید؟
جونز: من سه مرحله اقدام کردم:
اول، من با یک مدرسه چارتر Mt. Vernon کار کردم، بودجه جمع آوری کردم و یک اردوی مهندسی تابستانی برای دانش آموزان دوره راهنمایی ایجاد کردم، و به مدت شش سال به عنوان متولی برای مدرسه منشور خدمت کردم.
دوم، من شرکت خود، Hand & Mind LLC را ایجاد کردم و امتیاز Bronx را برای Engineering For Kids، یک سازمان غنی‌سازی STEM خریداری کردم.
سوم، من یک کار منشی را در منطقه مدرسه Mt. Vernon City انجام دادم تا پویایی مدارس دولتی را که مانع پیشرفت تحصیلی می شوند، بهتر درک کنم.
گائودیانو: چگونه با رباتیک درگیر شدید؟
جونز: من به سرعت به سمت مربیگری در لیگ رباتیک FIRST LEGO گرایش پیدا کردم، زیرا متوجه شدم که بیشترین بازدهی را در زمان سرمایه گذاری شده در ارائه مهارت های دانش آموزان جوان (کلاس های 4 تا 8) برای موفقیت در دنیای فزاینده فناوری تر ایجاد می کند: حل مسئله، ارتباطات. و مهارت های تیم سازی
هجده ماه پیش به لئو ویلیامز، دوست قدیمی ساکن جامائیکا، افتخار کردم که تیم رباتیک Bronx EFKs من سومین تیم برتر FLL همه جانبه در نیویورک است و همچنین نماینده نیویورک در جوایز جهانی نوآوری بود. لئو با به اشتراک گذاشتن ویدئویی در مورد وضعیت رباتیک در مدارس جامائیکا مخالفت کرد و از تیم من برای شرکت در مسابقات جامائیکا دعوت کرد زیرا مسابقات در سطح بین المللی گسترش یافته بود و تیمی از رومانی را جذب کرد.
این تکامل طبیعی است که منجر به ایجاد رباتیک و بوقلمون شد.
گائودیانو: چه کسی قرار است در رویداد امسال شرکت کند؟
جونز: با توجه به هدف اصلی ما از گسترش شروع خط لوله استعداد STEM، می‌خواستیم سخنرانان اصلی کنفرانس ما گروه‌هایی را که کمتر در STEM حضور دارند – زنان و رنگین پوستان – منعکس کنند.
ما اکنون دو سخنران زن و یک سخنران مرد و همه رنگی داریم: آقای مالک افگبوآ، کارگردان فیلم اهل نیجریه و توسعه دهنده واقعیت مجازی. گونجان منسینگ، استاد علوم داده در گروه محاسبات در دانشگاه هند غربی در جامائیکا. و دکتر اولین کالینز، بنیانگذار مدرسه هنر دنزل واشنگتن در کوه ورنون، نیویورک.
آیا مخاطب هدف خود را جذب خواهیم کرد؟ خواهیم دید زیرا چالش هایی مانند مقرون به صرفه بودن داریم که با توجه به اختلاف فاحش ثروت نژادی در میان خانواده هایی که کودکان در سن مدرسه دارند، موضوع مهمی است. یک مطالعه اخیر نشان داد که خانواده‌های سیاه‌پوست با بچه‌های مدرسه‌ای تنها ۱ درصد از ثروت همتایان سفیدپوست خود را دارند.
گائودیانو: شرکت کنندگان قرار است با چه نوع فعالیت هایی درگیر شوند؟
جونز: ما مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را طراحی کرده‌ایم که دانش‌آموزان را آموزش، درگیر و الهام بخش می‌کند. به عنوان مثال، آنها این فرصت را خواهند داشت که به سخنرانان اصلی گوش دهند و سؤالات خود را بپرسند تا دانش بیشتری در مورد ادغام STEM/Arts و هوش مصنوعی به دست آورند، و آنها پیش نویس های ارائه پروژه های نوآوری ارائه شده توسط تیم های FLL را بررسی و بازخورد ارائه کنند.
آنها همچنین فعالیت های عملی خواهند داشت، هم دریافت و هم ارائه کمک در ساخت ربات و برنامه نویسی برای انجام ماموریت های دشوار. در واقع، آنها در تیم های اختصاص داده شده کار خواهند کرد تا یک چالش 12 ساعته “MasterPiece” را انجام دهند که در یک ارائه هماهنگ با حضور همه تیم ها به اوج خود می رسد.
در نهایت، ما می خواهیم مطمئن شویم که آنها فرصت ایجاد دوستی و رفاقت بیشتر را از طریق شرکت در “المپیک ساحلی” که در حال سازماندهی آن هستیم، خواهند داشت.
گائودیانو: سازمان شما چگونه از این جوانان فراتر از شرکت در خود کنفرانس حمایت می کند؟
جونز: احتمالاً برای تقویت روابطی که ممکن است برای اعضای تیم روباتیک یک عمر ادامه داشته باشد، گردهمایی های مجازی و احتمالاً حضوری خواهیم داشت.
گائودیانو: وقتی به این فکر می‌کنید که وقتی برای اولین بار این مسیر را شروع کردید چگونه بود، آیا نشانه‌هایی از بهبود اوضاع از نظر مشارکت STEM توسط گروه‌های کم‌نماینده مشاهده می‌کنید؟
جونز: اجازه دهید دو نمونه مهم از پیشرفت های اخیر و قابل توجه در گسترش مشارکت در STEM را به اشتراک بگذارم.
اولین مورد این است که دانشجویان سال اول کارشناسی فعلی MIT، کلاس 2027، متنوع‌ترین کلاسی هستند که تا کنون وجود داشته است: 48٪ زن، 16٪ لاتین / اسپانیایی، و 15٪ سیاه پوست / آفریقایی-آمریکایی. این یک خبر بزرگ است! چالش در حال حاضر حفظ این دستاوردها علیرغم کاهش پیش بینی شده متقاضیان اقلیت به دانشگاه های بسیار انتخابی است که احتمالاً نتیجه تصمیم مثبت اخیر دادگاه عالی ایالات متحده خواهد بود.
در فعالیت‌های خودم، پیشرفت‌های ملموسی را در تیم‌های روباتیک که شخصاً مربی آنها هستم، دیده‌ام. به عنوان مثال، تیم رباتیک در مدرسه هنر دنزل واشنگتن دو برابر شد و زمانی که من و مربی مشترکم شروع به تاکید بر هنر در طول جذب اعضا کردیم، اکثریت آنها زن شدند. برای حفظ یا بهبود این موفقیت‌های DEI، ما به برنامه‌های بی‌شماری نیاز داریم تا شروع خط لوله استعداد STEM را گسترش دهیم.
گائودیانو: چیز دیگری که می خواهید با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید؟
من می خواهم چند تأییدیه که اخیراً دریافت کرده ایم را به اشتراک بگذارم که گواهی بر ارزش این کار است.
اول، آقای استو اشمیل، رئیس پذیرش MIT، روباتیک و بوقلمون را تایید کرده است. او نوشت که رباتیک و بوقلمون “یک برنامه الهام بخش است!” که شخصاً از آن حمایت خواهد کرد.
ثانیا، من از خوانندگان شما دعوت می‌کنم ویدیوی مختصری را تماشا کنند که در آن، مربی برنده جایزه FLL، اریک گرین، تأثیر این کنفرانس را خلاصه می‌کند: «این کنفرانس می‌تواند زندگی برخی از بچه‌ها را تغییر دهد.»
گفتگو برای وضوح ویرایش و فشرده شده است.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. پائولو گائودیانو کار من ریشه در این باور دارد که تحقیقات تنوع و شمول را می توان برای فراگیرتر و عادلانه تر کردن جامعه ما به کار گرفت. من این کار را از طریق یک رویکرد سه جانبه انجام می‌دهم که فعالیت‌های کارآفرینی، غیرانتفاعی و آکادمیک را ترکیب می‌کند: Aleria (aleria.tech) یک استارت‌آپ است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برای شناسایی استراتژی‌هایی که عملکرد شرکت و رضایت کارکنان را افزایش می‌دهند، مشارکت را اندازه‌گیری کنند. ARC (arc501c3.org) یک سازمان غیرانتفاعی است که تحقیقات D&I را در مورد تأثیر D&I در بسیاری از جنبه‌های جامعه انجام می‌دهد. من همچنین دانشیار دانشکده بازرگانی استرن دانشگاه نیویورک هستم، جایی که در مورد D&I در زمینه کارآفرینی اجتماعی تدریس می‌کنم و کنفرانس سالانه تحقیقات تنوع و شمول (DIRC.info) را سازماندهی می‌کنم. در این وبلاگ من برخی از پیچیدگی‌های درک و مدیریت DEI را بررسی می‌کنم و اطلاعات مفید و نکات عملی را برای کمک به رهبران برای درک ارزش پذیرش، برابری و تنوع در سازمان‌ها و زندگی شخصی‌شان ارائه می‌دهم. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید یا درباره این موضوعات جذاب بحث کنید، لطفاً با (paolo@aleria.tech) تماس بگیرید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط wikiche