واتساپ قابلیت جدیدی در آخرین نسخه بتای خود ارائه کرده است که امکان ویرایش عکس با استفاده از هوش مصنوعی Meta AI را فراهم می‌کند.

متا برای عقب نماندن از رقابت هوش مصنوعی، قابلیت جدیدی را به چت‌بات هوش مصنوعی خود یعنی Meta AI، که هم‌اکنون بخشی از فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ است، اضافه کرده است. با وجود اینکه هوش مصنوعی متا دارای قابلیت‌های متنی قابل‌توجهی مثل پاسخ دادن به سوالات، پیشنهاد کپشن و غیره است، کاربران نمی‌توانند عکس‌ها را به اشتراک بگذارند یا در چت Meta AI آپلود کنند.

حالا وب‌سایت WaBetaInfo خبر از قابلیت جدیدی در بتای 2.24.14.20 واتساپ برای اندروید داده که به Meta AI اجازه می‌دهد تا با عکس‌های به اشتراک گذاشته‌ شده توسط کاربران تعامل کند. به عکس‌ها پاسخ دهد و حتی آنها را ویرایش کند.

واتساپ ویرایش عکس با Meta AI

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، واتساپ در حال آزمایش یک دکمه دوربین جدید در چت Meta AI است که عملکردی شبیه به دکمه دوربین در چت‌های معمولی دارد. این دکمه به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌طور دستی عکس‌ها را با Meta AI به اشتراک بگذارند.

با استفاده از این قابلیت، کاربران خواهند توانست درباره عکس‌های خود از هوش مصنوعی متا سوال کنند و مثلا از آن بخواهند اشیا یا مکان‌ها را شناسایی کند. تصاویر فوق همچنین نشان می‌دهند که Meta AI گزینه‌ای برای ویرایش عکس‌ها ارائه می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد تا مستقیما در داخل چت تغییراتی در تصاویر خود ایجاد کنند.

هنوز همه امکانات این قابلیت مشخص نیست و ما نمی‌دانیم که آیا این قابلیت صرفا تغییرات ساده‌ای در عکس‌ها ایجاد خواهد کرد یا امکانات ویرایشی قدرتمندی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه خواهد نمود. این قابلیت در صورت معرفی می‌تواند موفقیت بزرگی برای واتساپ به ارمغان بیاورد.

این قابلیت به معنای آن است که متا عکس‌هایی را که آپلود می‌کنید آنالیز و اسکن چهره می‌کند. اما در تصاویر فوق یک گزینه رفع مسئولیت وجود دارد که کاربران می‌توانند هر زمان خواستند عکس‌های خود را پاک کنند.

این قابلیت هم‌اکنون در حال توسعه است و احتمالا مدتی طول خواهد کشید تا عرضه عمومی شود. واتساپ همچنین روی قابلیت «Imagine Me» کار می‌کند که به Meta AI اجازه خواهد داد تا آواتارهای هوش مصنوعی شما را بر اساس عکس‌های موجود شما تولید کند.

source

توسط wikiche.com