شرکت اپل از فناوری هوش مصنوعی اختصاصی خود رونمایی کرد. «هوشمند اپل» با هدف یکپارچه‌سازی در کل مجموعه برنامه‌های کاربردی اپل معرفی شده است تا این شرکت به رهبر حوزه‌ی هوش مصنوعی تولیدکننده برای مصرف‌کنندگان تبدیل شود و از رقیب خود مایکروسافت، پیشی بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی رسانه تکنا، اپل اعلام کرده است که این فناوری ابزارهای جدیدی را به کار خواهد انداخت که شامل قابلیت تولید متن و تصویر و همچنین بازیابی و تحلیل اطلاعات در سراسر مجموعه برنامه‌های کاربردی این شرکت می‌شود.

علاوه بر این، انتظار می‌رود اپل از دستیار صوتی بازطراحی‌شده‌ی سیری و احتمالاً همکاری با OpenAI رونمایی کند. این رویداد با ارائه جزئیات در مورد آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل برای هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro و آیفون آغاز شد. iOS 18، نرم‌افزاری که دستگاه‌های آیفون را پشتیبانی می‌کند، امکان شخصی‌سازی بیشتر صفحه‌ی اصلی و شامل نسخه‌های بهبودیافته‌ برنامه‌های داخلی اپل خواهد بود.

نرم‌افزار جدید همچنین با قابلیت «قفل برنامه» ارائه خواهد شد که به کاربران امکان محافظت از اطلاعات حساس را می‌دهد. کاربران می‌توانند برنامه‌های خاصی را قفل کرده و کنترل دقیق‌تری بر داده‌ها در سیستم‌عامل داشته باشند.

اپل همچنین اعلام کرد که گروه‌بندی پیام‌ها در سرویس ایمیل خود را از اواخر سال جاری آغاز خواهد کرد. این قابلیت پیام‌ها را در پوشه‌های اصلی، تراکنش‌ها، تبلیغات و سایر گروه‌های خاص‌تر دسته‌بندی می‌کند. این دسته‌بندی‌های سطح بالا، مشابه قابلیتی قدیمی در سرویس ایمیل رقیب، جیمیل گوگل، است.

اپل اعلام کرده است که هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro خود را در هشت کشور دیگر از جمله چین و ژاپن در دسترس قرار خواهد داد. نرم‌افزار جدید VisionOS 2 برای این هدست از یادگیری ماشینی برای ایجاد عکس‌های با عمق طبیعی استفاده می‌کند و با قابلیت‌های حرکتی جدیدی همراه است.

source

توسط wikiche.com