قیمت سهام گیم‌استاپ در روز دوشنبه برای دومین جلسه معاملاتی پیاپی با کاهش قابل توجهی روبرو شد. این افت پس از آن صورت گرفت که بازگشت کیت گیل، چهره تأثیرگذار در بازار سهام، به یوتیوب نتوانست علاقه سرمایه‌گذاران را به این شرکت خرده‌فروش در حالِ چالش جدی، احیا کند.

به گزارش سرویس گیمینگ رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آقای گیل که در یوتیوب با نام “Roaring Kitty” شناخته می‌شود، روز جمعه همزمان با دومین فروش سهام گیم‌استاپ در چند روز اخیر، اولین لایو استریم خود را در سه سال گذشته برگزار کرد.

گیل که یکی از چهره‌های کلیدی پشت افزایش سهام گیم‌استاپ در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رفت، در لایو استریم خود که تا روز دوشنبه بیش از 2.4 میلیون بازدید در یوتیوب داشت، به شوخی در مورد میم‌های مرتبط با این سهم پرداخت و صحبت‌هایش درباره‌ی گیم‌استاپ را با چندین سلب مسئولیت همراه کرد.

پس از سقوط نزدیک به 40 درصدی سهام گیم‌استاپ به دنبال انتشار گزارش کاهش فروش سهام در سه ماهه‌ی گذشته، قیمت سهام این شرکت در روز دوشنبه حدود 15 درصد کاهش یافت و به 24.06 دلار رسید.

علاوه بر این، گیم‌استاپ اعلام کرد که قصد دارد تا 75 میلیون سهم دیگر بفروشد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت چند روز پیش با فروش 45 میلیون سهام، 933 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود.

طبق جزئیاتی که آقای گیل در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است، وی 5 میلیون سهم از گیم‌استاپ را با قیمت متوسط 21.274 دلار خریداری کرده است. همچنین، او 120,000 اختیار خرید سهام گیم‌استاپ با قیمت اعمال 20 دلار را به قیمت 5.6754 دلار به ازای هر قرارداد خریداری کرده است. رویترز نتوانست اندازه و ارزش دارایی‌های او را تأیید کند.

ارزش سهام گیم‌استاپ پس از بازگشت حسابی مرتبط با گیل به X.com، که سابقاً توییتر نامیده می‌شد، در طول دو روز تا 14 می تقریباً سه برابر شد. با این حال، از آن زمان، سهام گیم‌استاپ بیشتر آن سودها را از دست داده است و تاکنون در سال 2024 حدود 37 درصد افزایش یافته است. این خرده‌فروش بازی‌های ویدیویی سال‌هاست که با روی آوردن مشتریان به خریدهای آنلاین، در حال ضرر کردن است و آخرین گزارش مالی سه ماهه آن نیز تفاوتی را نشان نمی‌دهد.

source

توسط wikiche.com