هر فصل شرایط آب و هوایی خاصی دارد که می‌تواند بر روی پوست تاثیر بگذارد. بنابراین، لازم است همانگونه که پوشش خود را متناسب با فصل تغییر می دهید روتین مراقبت از پوست خود را بر اساس تغییرات فصلی تنظیم کنید. همانطور که هر فصل جدید ظاهر می شود، ممکن است متوجه شوید که پوست شما نیز می تواند کمی متفاوت به نظر برسد. مراقبتهای فصلی پوست از عواملیست که بایستی به آن توجه کنید. فصول مختلف چالش‌های مختلفی را به وجود می‌آورند – از بادهای تند تا اشعه‌های UV شدید. انطباق روتین مراقبتی پوست خود به شما امکان می دهد تا از محافظت لازم مانند استفاده از کرم های سنگین تر در زمستان و افزایش SPF در تابستان بهره ببرید.

محصولات مراقبت از پوست با کیفیت های مختلفی در بازار موجود است که هر شخص بر اساس بودجه خود می تواند آنها را انتخاب کند. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است استفاده از محصولات مراقبت پوستی ارجینال است. محصولات غیراصل نه تنها نمی توانند کمکی به بهبود پوست شما کنند بلکه بدلیل تولید در شرایط غیر استاندارد و ترکیبات غیر معمول و ناشناس می توانند آسیب های جدی به همراه داشته باشند. در لیلیوم رز با خاطری آسوده محصولات پوستی اصل تهیه نمائید.

در حالی که درست است که تغییرات آب و هوای فصلی می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد، برخی از موارد ضروری مراقبت از پوست وجود دارد که هرگز تغییر نمی کنند. بنابراین، قبل از اینکه به نکات فصلی بپردازیم، در اینجا چند نکته برای حفظ سلامت پوست در طول سال آورده شده است.

  1. در تمام طول سال از ضد آفتاب استفاده کنید.
    محافظت روزانه در برابر آفتاب بخش مهمی از مراقبت از پوست شما در تمام طول سال است. این شامل روزهای ابری و در کل زمستان می شود.
  2. به نیازهای منحصر به فرد پوست خود توجه کنید.
    پوست هر فردی منحصر به فرد است و نیاز به مراقبت شخصی دارد. همیشه به پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید.
  3. به دنبال محصولات دارای سرامید باشید.
    سد پوستی به عنوان دروازه بان اصلی پوست شما عمل می کند و رطوبت ضروری را در داخل نگه می دارد و محرک های مضر را خارج می کند. برای کمک به حمایت از سد محافظ پوست خود در طول سال، به دنبال محصولات مراقبت از پوست حاوی سرامید باشید. سرامیدها تقریباً 50 درصد از لیپیدهای پوست را تشکیل می دهند که سد طبیعی پوست را تشکیل می دهند. این امر باعث می شود که سرامیدها یک بخش کلیدی برای حفظ ظاهری سالم پوست باشند.
  4. مرطوب کننده و آبرسان را نادیده نگیرید.
    همه انواع پوست، از جمله پوست های چرب و مختلط، به رطوبت کافی در طول سال نیاز دارند. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم دو بار در روز بعد از حمام از مرطوب‌کننده روی پوست کمی مرطوب استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا به طور موثر رطوبت را در پوست خود نگه دارید.

محصولات مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در فصل بهار

بهار فصلی است که هوا رو به گرما می‌رود و رطوبت نسبی افزایش می‌یابد. تغییرات آب و هوایی می‌توانند باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت شوند. اکثر مردم فکر می کنند که در بهار چون آسمان ابری است، اصلاً نیازی به SPF صورت ندارند. با این حال، اشعه ماوراء بنفش مضر همچنان می تواند از طریق ابرها نفوذ کند و به پوست شما آسیب برساند. مهمترین محصولی که می توانید در روتین مراقبت از پوست بهاری خود نگه دارید، ضد آفتاب صورت است.

  • پاکسازی ملایم: استفاده از یک پاک‌کننده ملایم برای از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی پوست.
  • مرطوب‌کننده سبک: انتخاب مرطوب‌کننده‌های سبک با پایه آب برای جلوگیری از چرب شدن بیش از حد پوست.
  • محافظت در برابر آفتاب: استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV.
  • ماسک‌های مرطوب‌کننده: استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده و آرامش‌بخش برای حفظ رطوبت پوست.
  • آنتی اکسیدان ها:  با سپری شدن زمان بیشتری در بیرون از خانه برای لذت بردن از نور خورشید، پوست ما در معرض آلودگی های محیطی بیشتری قرار می گیرد که می تواند به سلول های پوست آسیب برساند و باعث پیری زودرس شود. آنتی اکسیدان های موجود در محصولات مراقبت از پوست به مبارزه با آلودگی و جلوگیری از آسیب DNA که می تواند منجر به از دست دادن کلاژن، رنگدانه و تحریک در پوست شود، کمک می کند.

مراقبت از پوست در تابستان

مراقبت پوست در تابستان

تابستان با افزایش دما و تابش شدید خورشید همراه است. این فصل می‌تواند باعث تعریق بیشتر و ایجاد مشکلاتی مانند آکنه و خشکی پوست شود.خبر خوب در مورد ماه های گرمتر این است که رطوبت بیشتری در هوا وجود دارد که می تواند برای پوست مفید باشد. گرم شدن دما همچنین می‌تواند برخی از نگرانی‌های پوستی مانند پرپیگمانتاسیون، حساسیت به آفتاب و چربی را بدتر کند.

  • پاکسازی دوبار در روز: استفاده از پاک‌کننده‌های ضدعفونی‌کننده و کنترل‌کننده چربی.
  • مرطوب‌کننده‌های خنک‌کننده: انتخاب مرطوب‌کننده‌های حاوی آلوئه ورا و خیار برای خنک کردن و تسکین پوست.
  • ضدآفتاب قوی: روزهای طولانی تر همچنین به معنای قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید است. افزایش اشعه ماوراء بنفش می تواند بر رنگدانه های پوست تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که استفاده از ضد آفتاب در هر روز از سال، حتی زمانی که در داخل خانه هستید، ضروری است.
  • آبرسانی به پوست: استفاده از اسپری‌های آبرسان و ماسک‌های آبرسان برای جلوگیری از خشکی پوست.
  • دوش آب سرد: برای جلوگیری از خشک شدن بیشتر پوست، دوش آب خنک بگیرید. لباس‌های عرق‌زده را سریعاً تعویض کنید تا از مشکلات پوستی جلوگیری کنید.
  • احیای پوست: هفته ای یکبار از ماسک های احیا کننده برای بازگرداندن تعادل و رطوبت پوست استفاده کنید.
  • آنتی اکسیدان ها: آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی و مراقبت از پوست خود بگنجانید تا با اثرات اشعه ماوراء بنفش مقابله کنید. محصولات حاوی ویتامین C و اسید اسکوربیک به کند کردن روند پیری پوست کمک می کنند.
  • پوشیدن لباس‌های محافظ را فراموش نکنید: علاوه بر استفاده از کلاه‌های پهن و عینک‌های آفتابی، پژوهش‌های فزاینده نشان می‌دهند که انواع مختلفی از پوشاک روزمره، مانند پنبه‌ی بدون رنگ یا تی‌شرت‌ها و شلوارک‌های با بافت متراکم، محافظت بسیار خوبی در برابر آفتاب ارائه می‌دهند.

مراقبت از پوست در فصل پاییز

پاییز فصلی است که هوا خشک‌تر می‌شود و نیاز به مرطوب‌کننده‌های غنی‌تر بیشتر احساس می‌شود تا بتوانند اثرات خشکی زیاد را تعدیل کنند. به گزارش Everyday Health، پاییز زمان بسیار خوبی برای تنظیم مجدد پوست است. دمای پایین‌تر هوا در پاییز و زمستان می‌تواند چرخش سلولی یا سرعت ریزش سلول‌های مرده پوست را کاهش دهد تا سلول‌های جدیدتر و سالم‌تر ظاهر شوند. این می تواند باعث شود که رنگ پوست کدر و پوسته پوسته به نظر برسد.

  • مرطوب‌کننده و آبرسان غنی‌تر: استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی با فرمولاسیون غنی‌تر برای حفظ رطوبت پوست مانند آبرسان های حاوی هیالورونیک اسید.
  • لایه‌برداری ملایم: استفاده از اسکراب‌ها و محصولات لایه‌بردار ملایم برای حذف سلول‌های مرده.
  • ماسک‌های مغذی: استفاده از ماسک‌های مغذی و حاوی ویتامین‌ها برای تقویت پوست.
  • روتین رتینوئید: رتینوئیدها را به روتین مراقبت از پوست شبانه خود اضافه کنید.

مراقبت پوست در زمستان

زمستان می تواند یک زمان جادویی و جشن از سال باشد. با این حال، همچنین می تواند سد محافظ پوست شما را مختل کند و روی پوست شما تأثیر بگذارد. ترکیبی از عوامل محیطی – از بادهای سرد گرفته تا دمای انجماد و رطوبت کم در هوا – می تواند رطوبت را از پوست شما بگیرد. این به طور بالقوه می تواند منجر به خشکی، حساسیت، خارش و پوسته پوسته شدن شود. طبق انجمن ملی اگزما، شرایط آب و هوایی سخت در زمستان نیز ممکن است باعث ایجاد بیماری های پوستی مانند اگزما شود. زمستان با هوای سرد و خشک همراه است که می‌تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود. سرمای شدید زمستانی و خشکی می تواند به پوست استرس وارد کند و آن را حساس تر کند.

  • پاک‌کننده ملایم: استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم و غیر خشک‌کننده.
  • مرطوب‌کننده‌ و آبرسان های سنگین: انتخاب مرطوب‌کننده‌های سنگین‌تر و حاوی هیالورونیک اسید و سرامیدها.
  • ماسک‌های مرطوب‌کننده عمیق: استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده و بازسازی‌کننده برای حفظ نرمی و لطافت پوست.
  • آبرسانی داخلی: نوشیدن مقدار کافی آب و استفاده از مرطوب‌کننده‌های هوا برای حفظ رطوبت پوست.
  • پوست را در برابر آفتاب محافظت کنید – حتی در زمستان: اگر از مراقبت از پوست با رتینول استفاده می‌کنید، حتماً در طول روز، زمانی که در داخل و خارج از منزل هستید، یک لایه ضد آفتاب اضافه کنید.
  • دمای متوسط ​​دوش: زمان دوش گرفتن در حمام را کوتاه  کنید (حدود 15 دقیقه) و برای جلوگیری از خشکی پوست از آب ولرم استفاده کنید.
  • از محصولات خشن اجتناب کنید: از اسکراب های خشن و محصولات معطر خودداری کنید، به خصوص اگر اگزما یا پوست خشک دارید. در صورت نیاز برای لایه برداری ملایم از مرطوب کننده هایی با اسید لاکتیک استفاده کنید.
  • لب ها را فراموش نکنید: یک مطالعه اخیر نشان می دهد که تنها 6 درصد از آمریکایی ها می دانند که اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث سرطان لب شود. این مطالعه همچنین نشان داد که مردان در آمریکای شمالی 5 تا 10 برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان لب هستند. در طول ماه‌های زمستان، زنان و مردان باید از بالم لب یا رژ لب‌هایی استفاده کنند که دارای فاکتور حفاظتی بالای خورشید (SPF) هستند.

شایع ترین بیماریهای فصلی

source

توسط wikiche.com