یکی از انتقادات به گلکسی زد فولد 4 و 5 این بود که این گوشی‌ها به‌جز آپدیت‌های جزئی مشخصات، تغییر بزرگی نداشته‌اند. به نظر می‌رسد سامسونگ هنوز هم نسبت به برتری پرچم‌دار تاشو خود نسبت به رقبا اطمینان دارد؛ چرا که گلکسی زد فولد 6 نیز حالا با تغییراتی اندک رونمایی شده است.

طراحی و ساخت

در نگاه اول گلکسی زد فولد 6 تفاوتی با گلکسی زد فولد 5 یا 4 ندارد. ما با همان طراحی آشنا و دوربین‌های سه‌گانه با چینش عمودی مواجه هستیم. با انتقاداتی که نسبت به نسل‌های قبل و نمایشگر کاور بیش از حد کشیده آن‌ها شد، سامسونگ حالا تغییرات جزئی ایجاد کرده است.

طراحی گلکسی Z فولد 6

نمایشگر بیرونی کمی پهن‌تر شده و ارتفاع کمتری دارد تا بتوانید راحت‌تر با آن کار کنید. وزن گوشی هم حالا با ۱۴ گرم کاهش به ۲۳۹ گرم رسیده که کماکان نسبت به رقبای چینی کمی سنگین‌تر است. تاشو جدید سامسونگ در رنگ‌های نقره‌ای، سورمه‌ای و صورتی به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی گلکسی Z فولد 6

گلکسی Z Fold 6 با گواهی IPX8 دربرابر آب مقاوم است و با شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 در نمایشگر کاور، مقاومت خوبی هم دربرابر خط‌وخش دارد. سامسونگ می‌گوید بدنه دستگاه ۱۰ درصد دربرابر خط‌وخش و شوک مقاوم‌تر شده اما برخلاف انتظار، خبری از بدنه تیتانیومی نیست.

 

نمایشگر گلکسی زد فولد 6

سامسونگ در گلکسی زد فولد 6 از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی روشن‌تری استفاده کرده که می‌تواند تا ۲۸۰۰ نیت روشنایی تولید کند. این روشنایی البته در حالت HDR برای بخشی از صفحه فعال خواهد شد اما در مجموع می‌توانید انتظار نمایشگر روشن‌تری را داشته باشید. ابعاد نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچ و نمایشگر کاور ۶.۳ اینچی است که ۰.۱ اینچ نسبت به نسل پیش بزرگ‌تر محسوب می‌شود. همچنین عریض‌تر شدن نمایشگر بیرونی نیز فضای کار بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

این نمایشگر مانند نسل پیش از قلم S-Pen هم پشتیبانی می‌کند اما این قلم مخصوص را باید مجزا تهیه کنید.

نمایشگر گلکسی زد فولد 6

پردازنده

طبق انتظار سامسونگ از همان تراشه گلکسی S24 اولترا یعنی «اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 برای گلکسی» در این گوشی استفاده کرده است. این تراشه در بخش پردازشی ۱۴ درصد، گرافیک ۲۵ درصد و بخش پردازش عصبی  ۴۱ درصد سریع‌تر شده است. علاوه بر این شاهد اضافه شدن قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی به این تراشه هستیم که در بخش Galaxy AI به آن‌ها خواهیم پرداخت.

سامسونگ همچنین می‌گوید این تراشه در رهگیری پرتو ۵۳ درصد سریع‌تر شده تا تجربه بهتری از بازی‌ها داشته باشید.

سامسونگ برای کنترل بهتر حرارت تراشه، از یک محفظه بخار جدید با مساحت ۱.۶ برابر بزرگ‌تر از نسل پیش استفاده کرده است. گلکسی زد فولد 6 همچنین ۱۲ گیگابایت رم و تا یک ترابایت حافظه سریع UFS 4 دارد.

 

نرم‌افزار و گلکسی AI

همان‌طور که انتظار داشتیم سامسونگ عمده تمرکز خود را روی بخش نرم‌افزار و هوش مصنوعی Galaxy AI گذاشته است. گلکسی زد فولد 6 اندروید 14 و رابط کاربری One UI را اجرا می‌کند که تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24‌ اولترا را دارد.

گلکسی AI

از جمله ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویرایش تصاویر و حذف بخش‌های ناخواسته
  • قابلیت Sketch to image برای نقاشی روی تصاویر و تبدیل به ویرایش طبیعی
  • استودیو پرتره برای نورپردازی و ویرایش حرفه‌ای تصاویر پرتره
  • قابلیت ترجمه زنده در مکالمه
  • ویژگی Interpreter برای ترجمه در جلسات و حذف موانع زبانی
  • تغییر تن صحبت برای ویرایش متون
  • خلاصه کردن متون و اصلاح اشتباهات نگارشی و املایی
  • قابلیت Circle to Search برای جستجوی دقیق محتوای صفحه
  • حذف بازتاب‌های ناخواسته از تصاویر دوربین

متأسفانه اما گلکسی AI کماکان از زبان فارسی استفاده نمی‌کند. به این ترتیب بسیاری از این قابلیت‌ها در کاربری روزانه برای ایرانی‌ها مفید نخواهد بود.

خبر خوب این‌که این پرچم‌دار نیز تا ۷ سال آپدیت‌های اصلی اندروید و آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

دوربین و باتری

گوشی‌های تاشو چینی مدت‌هاست در بخش دوربین از سری گلکسی فولد سامسونگ جلو افتاده‌اند اما به نظر نمی‌رسد سامسونگ به چنین چیزی اعتقاد داشته باشد.

دوربین گلکسی زد فولد 6

دوربین گلکسی زد فولد 6 از نظر سخت‌افزاری هیچ تغییری نسبت به نسل پیش نداشته و سامسونگ همه چیز را به هوش مصنوعی واگذار کرده است. کماکان شاهد استفاده از همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN3 هستیم که در گلکسی S22 هم استفاده شده بود. دوربین‌های تله‌فوتو 3X و فوق عریض هم ۱۲ مگاپیکسلی هستند. این گوشی یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی در نمایشگر کاور و یک ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر اصلی نیز دارد.

سامسونگ می‌گوید با همکاری اینستاگرام امکان ضبط ویدئوهای باکیفیت بالاتر را فراهم کرده است علاوه بر این به لطف هوش مصنوعی و تراشه اسنپ‌دراگون جدید، کیفیت ویدئوها در شب بهبود قابل توجهی خواهد داشت.

در بخش باتری هم تفاوتی ایجاد نشده و کماکان شاهد به‌کارگیری یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ ۴۵ وات سیمی و ۱۵ وات بی‌سیم هستیم. طبق انتظار خبری از شارژر هم درون جعبه نیست. با این‌حال سامسونگ ادعا کرده می‌توانید انتظار شارژدهی بالاتری را داشته باشید.

قلم گلکسی فولد

زمان عرضه و قیمت گلکسی زد فولد 6

قیمت گلکسی زد فولد 6 از ۱۹۰۰ دلار آغاز خواهد شد. با این‌حال این گوشی ممکن است در نقاط مختلف دنیا با قیمت متفاوتی عرضه شود.

source

توسط wikiche.com