جدیدترین ساعت هوشمند پرچم‌دار سامسونگ از راه رسید و به سادگی می‌توان رقیب آن را تشخیص داد. اگرچه یک سال زودتر به بازار عرضه شده، «اپل واچ 2 اولترا» و «سامسونگ گلکسی واچ اولترا» ویژگی‌های مشترک زیادی دارند. اینجا دو ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا سامسونگ و اپل واچ اولترا را با هم مقایسه می‌کنیم.

هر دو ساعت بدنه‌ی تیتانیومی دارند و تقریبا هم‌وزن یکدیگر هستند. هر دو ساعت ویژگی‌های سلامت‌محور فراوانی دارند و تا عمق 100 متر زیر آب دوام می‌آورند. همچنین برای عملکرد در ارتفاع 500 متر پایین‌تر تا 9000 متر بالاتر از سطح دریا ساخته شده‌اند.

بنابراین چگونه انتخاب کنیم که کدام ساعت هوشمند بهتر است؟

بدون شک البته اگر تا حالا یکی از اکوسیستم‌های «اندروید» یا «اپل» را انتخاب کرده‌اید، انتخاب بین گلکسی واچ اولترا سامسونگ و اپل واچ اولترا هم واضح است. اما اگر می‌توانید به خاطر یک ساعت هوشمند، سیستم‌عامل محبوب خود را تغییر دهید، تفاوت‌های زیادی بین این دو ساعت وجود دارد که می‌توانند متقاعدتان کنند.

مشخصات گلکسی واچ اولترا و اپل واچ اولترا

گلکسی واچ اولترا اپل واچ اولترا 2
قیمت $649.99 $799.99
نمایشگر Super AMOLED LTPO OLED
باتری 590mAh 564 mAh battery
اندازه 47 mm 49 x 44 mm
وزن 60.5 grams 61.4 grams
روشنایی 3,000 nits 3,000 nits
حافظه 32GB 64GB
مقاومت در برابر آب 100 meters 100 meters
سیستم عامل Wear OS 5 watchOS 10

 

باید گلکسی واچ اولترا سامسونگ بخرید اگر…

گلکسی واچ اولترا 7

در مقایسه گلکسی واچ اولترا سامسونگ با اپل واچ اولترا مواردی که برای خریداران اهمیت بیشتری دارند را بررسی کرده‌ایم. در ادامه سه دلیل عمده که باعث می‌شوند متقاعد شوید ساعت هوشمند سامسونگ را انتخاب کنید آمده‌اند:

1- باتری بادوام‌تری می‌خواهید

هر دو ساعت هوشمند باتری‌های بزرگ و بادوامی دارند، اما باتری گلکسی واچ اولترا اندکی قوی‌تر از رقیب خود است. این ساعت هوشمند یک باتری 590mAh دارد که نسبت به اپل واچ اولترا 2 که یک باتری 564mAh است اندکی بهتر عمل می‌کند. سامسونگ می‌گوید که عمر باتری ساعت هوشمندش در حالت «پاور سیوینگ» تا 100 ساعت هم می‌رسد. در حالی که این ساعت در حالت «پاور سیوینگ ورزشی» تا 48 ساعت با یک بار شارژ دوام می‌آورد. در مقابل اپل می‌گوید که باتری ساعتش در استفاده‌ی معمولی 36 ساعت و در حالت ذخیره انرژی (low power mode) تا 72 ساعت پس از یک بار شارژ کامل دوام می‌آورد.

البته دوام دقیق باتری بستگی به نوع استفاده‌ی شما دارد. اما بر اساس ادعای این دو شرکت، گلکسی واچ اولترا سامسونگ در این زمینه نسبت به رقیب برتری دارد.

2- گزینه مقرون به صرفه‌تری مدنظر دارید

تعجبی ندارد که اپل گزینه‌ی اقتصادی را در محصولات خود مدنظر قرار ندهد. این دو ساعت هوشمند در زمینه‌های بسیاری مشابه یکدیگر هستند، اما گلکسی واچ اولترا سامسونگ 150 دلار کم‌تر برایتان ّآب می‌خورد. ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا سامسونگ 650 دلار قیمت دارد در حالی که اپل واچ 2 اولترا که سپتامبر سال گذشته میلادی عرضه شد، قیمتی 800 دلاری دارد.

نکته‌ی دیگری که در همین راستا باید در نظر بگیرید این است: اگر می‌خواهید ساعت هوشمند خود را به یک گوشی هوشمند متصل کنید، آیفون گزینه‌ی گران‌قیمت‌تری است. اگر هزینه‌ی ساعت و دستگاهی که می‌خواهید به آن متصل کنید برایتان اهمیت دارد و می‌خواهید گزینه مقرون به صرفه‌تر را انتخاب کنید، گلکسی واچ اولترا پاسخ درست خواهد بود.

3- پیشرفته‌ترین امکانات رصد وضعیت خواب را می‌خواهید

اپل واچ اولترا هم از طریق اپ جدید Vitals خود برنامه‌ریزی و رصد خواب را ارائه می‌کند، اما در این زمینه برتری مشخصا از آن سامسونگ است. هر دو ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا با کمک هوش مصنوعی ویژگی‌های رصد و آنالیز خواب را دریافت می‌کنند. سیستم جدید De Novo که تاییدیه FDA را هم گرفته، وضعیت خواب شما را کاملا بررسی می‌کند و در صورت بروز توقف تنفس (آپنه) در خواب به میزان کم یا حاد هشدار می‌دهد.

باید اپل واچ اولترا 2 بخرید اگر…

زمان عرضه و قیمت Apple Watch Ultra 2

در این مقایسه گلکسی واچ اولترا سامسونگ با اپل واچ اولترا اگر اهمیت موارد بالا برای شما چندان نیست و در عوض به موارد زیر بیشتر اهمیت می‌دهید، بهتر است ساعت هوشمند اپل را انتخاب کنید:

1- فضای ذخیره بیشتری احتیاج دارید

اگر موسیقی یا پادکست بیشتری برای مسیرهای طولانی دویدنتان نیاز دارید و یا می‌خواهید تعداد بیشتری اپلیکیشن برای کارهای مختلف روی ساعت هوشمند خود داشته باشید، بهتر است اپل واچ اولترا 2 را انتخاب کنید. این ساعت هوشمند فضای ذخیره داخلی 64 گیگابایتی دارد که 2 برابر بیشتر از 32 گیگابایت فضای داخلی گلکسی واچ اولترا است. البته چون فضای ذخیره برای اغلب کاربران در ساعت هوشمند یک اولویت محسوب نمی‌شود، هر دو ساعت نیاز اکثریت را براورده می‌کنند.

اما اگر میخواهید چند اپ سلامتی روی ساعت خود داشته باشید یا از چند پخش‌کننده موسیقی استفاده کنید و به طور کلی فضای ذخیره برای شما موضوع مهمی است، اپل را انتخاب کنید.

2- نمایشگر بزرگ‌تر و درشت‌تر می‌خواهید

هر دو ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا سامسونگ و اپل واچ 2 اولترا از نمایشگرهای نسبتا بزرگ و تقریبا مربعی شکل بهره می‌برند. اما با این‌که ساعت هوشمند سامسونگ یک نمایشگر 47 میلی‌متری دارد، اپل واچ اولترا از یک نمایشگر اندکی بزرگ‌تر بهره می‌برد. نمایشگری با ابعاد 47 میلی‌متر عرض و 49 میلی‌متر طول. این تفاوت اندک شاید قابل چشم‌پوشی به نظر برسد، اما وقتی هر دو ساعت را کنار هم می‌گذارید، کاملا به چشم می‌آید.

به خاطر طول بیشتر، ساعت اپل اطلاعات بیشتری را روی صفحه نمایش می‌دهد. از نظر طراحی هر دو ساعت تنها در رنگ‌های اصلی ارائه می‌شوند، اما اگر می‌خواهید گزینه‌ی جذاب‌تر را بخرید، پیشنهاد ما ساعت اپل است.

یک پیشنهاد جایگزین

اما اگر در نهایت هیچ‌یک از این دو ساعت هوشمند نظر شما را به عنوان خریدار جلب نکردند چه‌طور؟

Pixel Watch 2

گوگل پیکسل واچ 2

در صورتی که از مقایسه گلکسی واچ اولترا سامسونگ با اپل واچ اولترا نتیجه نگرفتید می‌توانید به گزینه‌های دیگر فکر کنید. یک گزینه جذاب جایگزین می‌تواند «گوگل پیکسل واچ 2» باشد. ساعت هوشمند پیکسل گوگل با قیمت 329 دلاری خود که تقریبا همان کارایی مشابه ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ را دارد. اما نسبت به آن‌ها دوام و مقاومت کم‌تری دارد.

اگر یک ساعت هوشمند با ویژگی‌های رصد سلامت و خواب نیاز دارید و البته طراحی ساده‌تر را می‌پسندید، این یکی را انتخاب کنید.

source

توسط wikiche.com