تاثیر سرعت سایت بر افزایش فروش 

تاثیر افزایش سرعت سایت بر فروش

طبق مستندات گوگل، صفحات وب باید در عرض ۲.۵ ثانیه یا کمتر برای کاربران بارگذاری شوند تا تجربه کاربری بهتری ارائه شود و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشند. هم چنین، تأخیر یک ثانیه‌ای در زمان بارگذاری صفحه، کاهش ۷ درصدی در نرخ تبدیل و تاخیر بیش از ۳ ثانیه، کاهش ۴۰ درصدی کاربران سایت را به همراه دارد.

پس اگر یک سایت فروشگاهی دارید برای افزایش نرخ تبدیل و در نهایت افزایش فروش باید به سرعت سایت توجه کنید. در ادامه ۱۰ ترفند تاثیر سرعت سایت بر فروش را بررسی می‌کنیم.

سرعت سایت چیست؟

در ابتدا به سراغ مفهوم سرعت سایت برویم؛ سرعت زمان بارگذاری وب‌سایت است در واقع مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحات وب سایت بارگذاری و نمایش داده شوند. این بارگذاری هرگونه محتوای موجود در صفحه وب مانند متن، تصاویر یا ویدئو می‌شود. سرعت صفحه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع صفحات
  • اندازه فایل‌ها
  • هاست وب‌سایت
  • کدنویسی سایت
  • پلاگین‌ها و ابزارک‌ها
  • کشینگ

چگونه سرعت سایت را اندازه‌گیری کنیم؟

برای اینکه سرعت سایت خود را متوجه شوید و برای بهبود آن اقداماتی انجام دهید، باید توسط ابزارها آن را چک کنید. بهترین ابزارها برای اندازه‌گیری سرعت سایت،PageSpeed Insights  و جی تی متریکس هستند و عملکرد صفحه را در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل اندازه‌گیری می‌کنند. این ابزارها علاوه بر نمایش اعداد مختلف سرعت سایت، توصیه‌ و پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد وب‌سایت ارائه می‌دهند.

مهم ترین داده‌هایی که ابزارهای اندازه گیری سرعت سایت ارائه می‌دهند:

  • بزرگترین محتوای قابل نمایش (LCP)
  • تأخیر اولین ورودی (FID)
  • جابجایی المان های سایت  (CLS)
  • اولین محتوای قابل نمایش (FCP)
  • تعامل کاربر با سایت (INP)
  • زمان اولین بایت (TTFB)

اقدامات افزایش سرعت سایت برای افزایش فروش

خب تا به اینجا با مفهوم سرعت و عوامل موثر بر آن اشنا شدید، در ادامه با ترفندهای افزایش زمان بارگذاری و تاثیر سرعت سایت بر فروش آشنا می شوید.

·   انتخاب میزبانی سایت پرسرعت

سرویس هاست که استفاده می‌کنید نقش مهمی در مدیریت، عملکرد و سرعت وب‌سایت شما دارد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می‌توانید مرتکب شوید، انتخاب سرویس هاست متوسط برای کاهش هزینه‌های ماهیانه است.

هاست ارزان اغلب به معنای عملکرد ضعیف است. چون در هاست‌های ارزان اشتراک منابع بین چندین باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحات شما شود.

·   استفاده از افزونه های بهینه ساز

یکی دیگر از مهم ترین اقدامات برای افزایش سرعت سایت، استفاده از افزونه‌های بهینه ساز است. یکی از بهترین افزونه‌ها برای سرعت سایت افزونه راکت راست چین است. با نصب افزونه راکت و تنظیمات آن به سادگی گرید سایت خود را بالا ببرید.

افزونه بهینه سازی برای افزایش سرعت سایت

·    فشرده‌سازی و بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر به بهبود ظاهر صفحات وب و افزایش کیفیت محتوای شما کمک می‌کنند. با این حال، تصاویر بزرگ نیز می‌توانند زمان بارگذاری را به تأخیر بیاندازند.

بنابراین، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات، فشرده‌سازی و بهینه‌سازی تصاویر است. برای بهینه سازی تصاویر باید فشرده سازی، تغییر فرمت‌های فایل، فعال‌سازی بارگذاری تنبل  lazy loading انجام دهید.

افزونه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی تصاویر وجود دارد، مانند WP Smush و حتی افزونه راکت، برای کاهش حجم پس از نصب و فعال‌سازی این افزونه، تصاویر شما به طور خودکار تغییر سایز می دهند و فشرده می‌شوند.

·   کاهش تعداد ریدایرکت‌ها

تعداد زیاد ریدایرکت‌ها می‌تواند زمان بارگذاری را به شدت کاهش دهد. هر بار که یک صفحه به جایی دیگر ریدایرکت می‌شود، فرآیند درخواست و پاسخ HTTP طولانی‌تر می‌شود.

البته، در برخی موارد ریدایرکت‌ها ضروری هستند، مانند زمانی که به یک دامنه جدید منتقل می‌شوید. اما حذف ریدایرکت‌های غیرضروری می‌تواند به طور قابل توجهی زمان بارگذاری صفحات را کاهش دهد.

چندین راه مختلف برای کاهش ریدایرکت‌ها در وردپرس وجود دارد. یکی از آن‌ها اجتناب از ایجاد ریدایرکت‌های غیرضروری در زمان ساخت لینک‌های داخلی و منوها است. راه دیگر این است که دامنه سطح بالای شما (TLD) با حداکثر یک ریدایرکت حل شود.

یکی از بهترین افزونه‌ها برای مدیریت ریدایرکت، یواست سئو است که با نصب آن می توانید به سادگی روی همه تغییر مسیرهای خود تسلط داشته باشید.

 ·   کش کردن صفحات وب و کش مرورگر

کش کردن یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش سرعت صفحات وب است. کش کردن نسخه‌هایی از  وب سایت شما را در مرورگر ذخیره می‌کند و هنگام سرچ مجدد کار کمتری برای سرور نیاز است تا یک صفحه وب را به مرورگر بازدیدکننده ارائه دهد.

کش کردن صفحات وب شما می‌تواند به کاهش زمان اولین بایت (TTFB) کمک کند، زیرا سرور برای بارگذاری یک صفحه به منابع کمتری نیاز دارد.

راه‌های مختلفی برای کش کردن صفحات وب وجود دارد. می‌توانید این کار را در سطح سرور انجام دهید، به این معنی که میزبان شما این کار را برای شما انجام می‌دهد یا تنظیمات افزونه راکت را انجام دهید.

 ·    فشرده سازی GZIP

GZIP یک استاندارد مدرن برای فشرده‌سازی فایل است که بیش از نیمی از وب‌سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. این روش مقدار داده‌های انتقال‌یافته از طریق اینترنت را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد و بنابراین سرعت سایت را به‌طور چشمگیری بهبود بخشد.  فشرده سازی GZIP محتوای درخواست ها و پاسخ های HTTP را قبل از ارسال به مرورگر به حداقل می رساند. در سمت کاربر، یک مرورگر فایل ها را از حالت فشرده خارج می کند و محتویات را ارائه می دهد.

 ·   استفاده از بارگذاری ناهمزمان و تأخیر در بارگذاری فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت

سایت شما از فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت تشکیل شده است. این اسکریپت‌ها می‌توانند به صورت همزمان یا ناهمزمان بارگذاری شوند.

همزمان به این معنی است که فایل‌ها یکی پس از دیگری بارگذاری می‌شوند، به ترتیبی که در صفحه وب ظاهر می‌شوند. با این روش، زمانی که مرورگر با یک اسکریپت مواجه می‌شود، بارگذاری سایر عناصر صفحه را تا زمانی که آن فایل به طور کامل بارگذاری شود، متوقف می‌کند.

از سوی دیگر، بارگذاری ناهمزمان امکان بارگذاری چندین فایل را به طور همزمان فراهم می‌کند که می‌تواند عملکرد صفحه را افزایش دهد.

 ·   کوچک‌سازی (Minify) فایل‌های CSS، جاوا اسکریپت و HTML

بهینه‌سازی نحوه بارگذاری فایل‌ها می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحات کمک کند. به همین ترتیب، کوچک‌سازی کدهای CSS، جاوا اسکریپت و HTML نیز می‌تواند مفید باشد. این کار شامل حذف فضاهای غیرضروری، کاراکترها، نظرات و سایر عناصر غیرضروری برای کاهش اندازه فایل‌ها است.

 ·   استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

یک شبکه تحویل محتوا (CDN) یک شبکه از سرورهاست که می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحه کمک کند. این کار با میزبانی و تحویل نسخه‌های کپی از محتوای ثابت سایت شما از سرورهایی که در سراسر جهان قرار دارند، انجام می‌شود.

 ·   حذف افزونه‌های غیرضروری

همه افزونه‌ها به یک اندازه ضرورت ندارند. داشتن تعداد زیادی افزونه روی سایت شما می‌تواند باعث ایجاد اضافه‌بار غیرضروری شود که سرعت سایت را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، افزونه‌هایی که به‌روزرسانی نشده‌اند یا به خوبی نگهداری نمی‌شوند، می‌توانند تهدید امنیتی باشند و حتی مشکلات سازگاری ایجاد کنند که عملکرد سایت را مختل می‌کند.

بنابراین، یک راه افزایش سرعت سایت برای افزایش فروش این است که تعداد افزونه‌هایی که در سایت وردپرس خود استفاده می‌کنید را به حداقل برسانید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، غیرفعال کردن و حذف هر افزونه‌ای است که در حال حاضر استفاده نمی‌کنید.

در این مقاله به بررسی تاثیر سرعت سایت بر فروش و روش های افزایش سرعت سایت پرداختیم، به نظر شما سایتی که کند باشد می تواند فروش خوبی تجربی کند؟

source

توسط wikiche.com