طبق شایعات، نسخه بعدی آیفون SE اپل یعنی آیفون SE 4 در سال 2025 از راه خواهد رسید و حالا اطلاعاتی درباره پنل OLED آن فاش شده است.

در حالی‌که تاکنون اطلاعات زیادی درباره آیفون SE 4 منتشر شده است، اکنون گزارش جدیدی از The Elec نشان می‌دهد که شرکت ال‌جی دیسپلی احتمالا دومین تامین‌کننده پنل OLED برای نسل بعدی آیفون SE خواهد بود.

گفته می‌شود شرکت چینی BOE اولین تامین‌کننده نمایشگر آیفون SE 4 خواهد بود که به‌خاطر قیمت پایین‌تر پنل‌هایش توانسته در مناقصه مقابل سامسونگ برنده شود. اپل قبلا با شرکت BOE در مورد سایر آیفون‌ها کار کرده و بنابراین همکاری آن‌ها جدید نیست.

انتظار می‌رود سهم BOE در ساخت پنل آیفون SE 4 بیشترین سهمی باشد که این شرکت تاکنون برای هر آیفونی داشته است. طبق گزارش امروز، این شرکت بین 60 تا 70 درصد از پنل‌های این مدل را که چیزی حدود 20 میلیون دستگاه در سال می‌شود خواهد ساخت.

ظاهرا بقیه پنل‌های OLED توسط یک تامین‌کننده دوم که احتمالا ال‌جی دیسپلی باشد، ساخته خواهد شد. به گفته The Elec، اپل می‌خواهد از همان نمایشگر آیفون 13 برای آیفون SE 4 استفاده کند.

ال‌جی دیسپلی قبلا پنل‌هایی برای مدل‌های آیفون 13 ساخته است و استفاده مجدد از این پنل‌ها می‌تواند تولید آن‌ها را برای این شرکت ساده‌تر کند و همچنین هزینه‌های اپل را کاهش دهد.

طبق گزارشی که اوایل این ماه منتشر شد، آیفون SE 4 دارای صفحه نمایش 6.06 اینچی خواهد بود. در حالی‌که آیفون 13 از یک نمایشگر 6.1 اینچی بهره می‌برد. بنابراین اگر گزارش The Elec درست باشد، ال‌جی دیسپلی احتمالا نیاز خواهد داشت تا تغییراتی در پنل قبلی ایجاد کند تا متناسب با آیفون SE 4 باشد.

همچنین به نظر می‌رسد یکی دیگر از تولیدکنندگان نمایشگر با نام Tianma علاقه خود را برای ساخت نمایشگر آیفون SE 4 بیان کرده است. با این‌حال، ظاهرا فناوری آن‌ها در مقایسه با BOE چندان پیشرفته نیست و خیلی بعید است که در زنجیره تامین اپل قرار بگیرد.

source

توسط wikiche.com