ریلمی گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی ریلمی ۱۳ پرو و ریلمی ۱۳ پرو پلاس را در هند معرفی کرد. این محصولات درمقایسه‌با نسل قبلی خود مشخصات فنی قدرتمندتری دارند؛ ازجمله پردازنده‌ی بهبودیافته و سیستم خنک‌کننده‌ی بهتر و دوربین باکیفیت‌تر.

ریلمی ۱۳ پرو و ریلمی ۱۳ پرو پلاس هر دو از نمایشگر ۶٫۷ اینچی خمیده‌ی امولد با وضوح Full HD Plus و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. حاشیه‌های این نمایشگر بسیار باریک است و از فناوری کاهش نور PWM با فرکانس بیش از ۲,۱۶۰ هرتز بهره می‌برد.

حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی‌ها به ۲,۰۰۰ نیت می‌رسد و از فناوری Pro-XDR این شرکت نیز پشتیبانی می‌کند. فناوری مذکور با بهبود گستره‌ی دینامیکی و روشنایی، کیفیت نمایش جلوه‌های بصری را ارتقا می‌دهد. این صفحه‌نمایش از ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و از گوریلا گلس ویکتوس 7i بهره می‌برد.

ریلمی ۱۳ پرو و ریلمی ۱۳ پرو پلاس

Realme

طراحی ریلمی ۱۳ پرو و ۱۳ پرو پلاس از آثار هنری کلود مونه الهام گرفته است. این گوشی‌ها در دو نسخه با پنل پشتی شیشه‌ای با رنگ‌های طلایی و بنفش و نیز چرم مصنوعی با رنگ سبز عرضه می‌شوند. ابعاد و وزن این محصولات به‌شرح زیر است:

  • مدل‌های مجهز به پنل شیشه‌ای: ابعاد ۱۶۱٫۳۴ در ۷۳٫۹۱ در ۸٫۲۳ میلی‌متر و ۱۸۸ گرم برای ریلمی ۱۳ پرو و ۱۹۰ گرم برای ریلمی ۱۳ پرو پلاس
  • مدل‌های مجهز به پنل پشتی چرم مصنوعی: ابعاد ۱۶۱٫۳۴ در ۷۳٫۹۱ در ۸٫۴۱ میلی‌متر و ۱۸۳٫۵ گرم برای ریلمی ۱۳ پرو و ۱۸۵٫۵ گرم برای ریلمی ۱۳ پرو پلاس
ریلمی ۱۳ پرو در دست درحال عکاسی

Realme

ریلمی ۱۳ پرو و ۱۳ پرو پلاس از گواهی IP65 بهره می‌برند؛ بنابراین، دربرابر نفوذ گردوغبار و آب مقاوم هستند. قلب تپنده‌ی هر دو گوشی ریلمی، تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 7s نسل ۲ است که با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR4X و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 همراه می‌شود.

برای خنک نگه‌داشتن دستگاه هنگام استفاده‌های سنگین نیز، سیستم خنک‌کننده‌ای ۹ لایه شامل لوله‌ی خنک‌کننده‌ی مایع (VC) با مساحت ۴,۵۰۰ میلی‌مترمربع و گرافیت ۹,۹۵۳ میلی‌متر مربع در نظر گرفته شده است.

ریلمی ۱۳ پرو
ریلمی ۱۳ پرو
ریلمی ۱۳ پرو پلاس
ریلمی ۱۳ پرو پلاس

طبق اطلاعات وب‌سایت رسمی ریلمی، گوشی ریلمی ۱۳ پرو پلاس از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر سونی LYT-701 و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر سونی LYT-600 و قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم دیجیتال ۱۲۰ برابری بهره می‌برد.

درمقابل، ریلمی ۱۳ پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر LYT-600 و لرزش‌گیر اپتیکال و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. هر دو مدل این محصول دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارند و از ویژگی‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر، حذف اشیاء یا سوژه‌های ناخواسته و… بهره می‌برند.

ریلمی ۱۳ پرو پلاس در دست درحال عکاسی

Realme

ریلمی ۱۳ پرو و ۱۳ پرو پلاس به باتری ۵,۲۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده‌اند. پرو پلاس از فناوری شارژ سریع ۸۰ واتی SuperVOOC پشتیبانی می‌کند که می‌تواند باتری را در مدت ۱۹ دقیقه، ۵۰ درصد و در ۴۹ دقیقه، ۱۰۰ درصد شارژ کند. مدل پرو نیز نیز از شارژ سریع ۴۵ واتی SuperVOOC استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های ریلمی ۱۳ پرو و ۱۳ پرو پلاس می‌توان به سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری Realme UI 5.0، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۲، درگاه USB-C و 5G اشاره کرد. طبق ادعای ریلمی، دو به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل اندروید و سه سال به‌روزرسانی امنیتی برای این محصولات منتشر خواهد شد. این دو دستگاه از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و بلندگوهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس و Hi-Res Audio نیز برخوردارند.

ریلمی ۱۳ پرو پلاس در دست درحال عکاسی

Realme

قیمت گوشی ریلمی مدل ریلمی ۱۳ پرو ۱۲۸ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت حدود ۳۲۰ دلار است. مدل ۲۵۶ گیگابایتی دستگاه یادشده با رم ۸ گیگابایتی و مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن با رم ۱۲ گیگابایتی به‌ترتیب با برچسب ۳۴۵ دلار و ۳۸۰ دلار عرضه می‌شوند.

ریلمی ۱۳ پرو پلاس نیز در سه‌ مدل فروخته می‌شود که شامل نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایتی و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایتی و نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت یمی‌شود. قیمت گوشی مذکور با این پیکربندی‌ها به‌ترتیب ۳۹۵ و ۴۲۰ و ۴۴۰ دلار است.

فروش گوشی‌های ریلمی ۱۳ پرو و ۱۳ پرو پلاس از ۶ آگوست (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد.

source

توسط wikiche.com