شرکت فضایی SpaceX، علیرغم تحقیقاتی که سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) پیرامون شکست اخیر فرود یکی از موشک‌های فالکون 9 در جریان داشت، موفق شد در اوایل روز شنبه 31 آگوست، دو موشک فالکون 9 را در فاصله زمانی کمتر از یک ساعت به فضا پرتاب کند. این موفقیت، تنها سه روز پس از شکست قبلی به دست آمد و با فرود موفقیت‌آمیز تقویت‌کننده‌های هر دو موشک همراه بود.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، این دو پرتاب که به ترتیب از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا و پایگاه فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا انجام شدند، مجموعاً 42 ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین منتقل کردند. مرحله اول هر دو موشک پس از انجام ماموریت، با موفقیت بر روی سکوی شناور بدون سرنشین در اقیانوس فرود آمد. این موفقیت‌ها، پس از شکست فرود بیست و سومین پرواز یک تقویت‌کننده فالکون 9 در تاریخ 28 آگوست، که رکوردی برای این شرکت محسوب می‌شد، به دست آمد.

ایلان ماسک، مدیرعامل SpaceX، پس از این موفقیت دوگانه، در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) از تلاش‌های تیم خود ابراز قدردانی کرد. پرتاب نخست این ماموریت دوگانه، با پرتاب خیره‌کننده‌ی ماموریت Starlink 8-10 در فلوریدا آغاز شد. در این ماموریت، موشکی حامل 21 ماهواره استارلینک، از جمله 13 ماهواره مجهز به قابلیت جدید “Direct to Cell” برای اتصال مستقیم به تلفن‌های همراه روی زمین، به فضا پرتاب شد. SpaceX با همکاری شرکت T-mobile در حال توسعه‌ی این قابلیت برای فراهم آوردن دسترسی گسترده‌تر به اینترنت از طریق ماهواره‌های استارلینک است. تقویت‌کننده‌ی مرحله اول این ماموریت، پس از انجام هجدهمین پرتاب و فرود موفقیت‌آمیز، بر روی سکوی شناور “Just Read The Instructions” در اقیانوس اطلس فرود آمد. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

source

توسط wikiche.com