با نگاهی به بازار تبلت، مدل‌های مختلف با مشخصات متفاوت را مشاهده می‌کنید که خرید تبلت را متناسب با نوع کاربری سخت می‌کند.

در این مطلب به سراغ ۲ تبلت از دو برند مختلف می‌رویم و ارزش خرید هر کدام را بررسی کنیم. تبلت پیکسل گوگل و پد ۶ شیائومی، دو تبلت پرفروش بازار محسوب می‌شوند که از مشخصات خوبی بهره می‌برند و هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف هستند. اگر قصد خرید تبلت دارید، تا آخرین این مطلب با ما همراه باشید، تا نگاهی عمیق‌تر به جزئیات این دو تبلت داشته باشیم.

مقایسه تبلت پیکسل گوگل و پد ۶ شیائومی: طراحی ظاهری

از لحاظ ابعادی، این دو تبلت تقریبا مشابه هم هستند و هردو از بدنه و فریم آلومینیومی بهره می‌برند. با این تفاوت در پد ۶ شیائومی، بیش از ۸۳ درصد از فضای قاب در اختیار نمایشگر قرار دارد؛ اما این عدد در پیکسل گوگل، ۷۹.۷ درصد است. همچنین هردو تبلت از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کنند که عملکرد سریعی دارد و به قابلیت‌های گسترده‌ای مجهز شده است. البته ناگفته نماند که در پد ۶ شیائومی، قابلیت آهن‌ربایی تعبیه شده است که می‌توان قلم را روی بدنه دستگاه قرار داد؛ اما در پیکسل گوگل، باید قلم را جداگانه حمل کرد.

با نگاهی به بدنه دو تبلت، ۴ اسپیکر را در بخش بالا و پایین دستگاه مشاهده خواهید کرد که از پخش صدای استریو پشتیبانی می‌کنند و کیفیت صدای بسیار خوبی را در تماشای فیلم و اجرای بازی در اختیار شما قرار می‌دهند. در مجموع هر دو تبلت از لحاظ طراحی ظاهری، متریال، وزن و ابعاد، تقریبا مشابه هم هستند و تفاوت فاحشی بین این دو محصول دیده نمی‌شود و خرید هر کدام، بستگی به سلیقه شما دارد.

مقایسه تبلت پیکسل گوگل و پد ۶ شیائومی: صفحه نمایش

مهم‌ترین المان در خرید تبلت، بخش نمایشگر و کیفیت پنل است که در این مقایسه، به راحتی می‌توان برتری پد ۶ شیائومی را مشاهده کرد. تبلت پد ۶ شیائومی به پنل IPS LCD با اندازه ۱۱ اینچ مجهز شده است که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن ۲۸۸۰×۱۸۰۰ پیکسل نمایش دهد. این پنل از تراکم ۳۰۹ پیکسل در اینچ تشکیل شده است و از قابلیت‌های HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. همچنین با ارائه نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، رابط کاربری روان و نرمی را در اختیار شما قرار می‌دهد و یکی از بهترین گزینه‌ها در میان بهترین تبلت‌های گیمینگ محسوب می‌شود. از سوی دیگر، پیکسل گوگل از همان پنل IPS LCD استفاده می‌کند، این تفاوت که خبری از قابلیت‌های دالبی ویژن و HDR10 نیست. همچنین این نمایشگر حداکثر از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و میزان رزولوشن آن به ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل می‌رسد.

مقایسه صفحه نمایش تبلت پیکسل گوگل و پد ۶ شیائومی

مقایسه تبلت پیکسل گوگل و پد ۶ شیائومی: پردازنده و نرم‌افزار

در بخش پردازشی، برگ برنده پیکسل گوگل به خوبی نمایان می‌شود؛ چرا که این تبلت از تراشه اختصاصی قدرتمند گوگل استفاده می‌کند. این تراشه از نوع Google Tensor G2 است که از ساختار ۵ نانومتری بهره می‌برد و با استفاده از ۲ هسته Cortex-X1 فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A78 فرکانس ۲.۳۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. همچنین در کنار آن، تراشه گرافیکی Mali-G710 MP7، به خوبی داده‌های گرافیکی را پردازش می‌کند و در اجرای بازی‌های سنگین مانند کالاف دیوتی موبایل و پابجی موبایل با بالاترین تنظیمات گرافیکی، هیچگونه لگ و افت فریم مشاهده نمی‌شود.

از سوی دیگر، پد ۶ شیائومی به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۰ ۵G مجهز شده که این پردازنده را در بسیاری از گوشی‌های این برند استفاده شده است. عملکرد پردازنده ۷ نانومتری کوالکام در مقایسه با پردازنده Google Tensor G2، مقداری ضعیف‌تر است و از لحاظ نتایج بنچمارک و تست سرعت در لود بازی‌ها، تبلت پیکسل گوگل عملکرد بهتری به نمایش می‌گذارد؛ اما نباید از عملکرد پد ۶ شیائومی در امور گیمینگ غافل شد. هر دو تبلت در بخش کارهای عمومی و روزمره، عملکرد بسیار خوبی دارند و در استفاده‌های طولانی مدت، هیچگونه لگ و کندی سرعتی اتفاق نمی‌افتد؛ اما در بخش گیمینگ، به لطف نمایشگر باکیفیت پد ۶ شیائومی، می‌توان گفت که تجربه اجرای بازی‌ها در این تبلت لذت‌بخش‌تر است و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، می‌تواند تجربه گیمینگ متفاوتی در اختیار شما قرار دهد.

مقایسه تبلت پیکسل گوگل و پد ۶ شیائومی: دوربین

یکی از مواردی که در خرید تبلت اهمیت چندانی ندارد، بخش عکاسی و فیلم‌برداری است. تبلت پد ۶ شیائومی از تک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با f/2.2، عکس‌های نسبتا باکیفیتی را در نور روز ثبت می‌کند. همچنین این سنسور به قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه مجهز شده است و در پنل جلویی، سنسور ۸ مگاپیکسل سلفی را مشاهده می‌کنیم که عملکرد خوبی برای برقراری تماس‌های ویدیویی دارد. از سوی دیگر، پیکسل گوگل از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌‌کند که به لطف f/2.0 این لنز ۲۴ میلی متر، می‌توان تصاویر باکیفیت و خوش رنگی را ثبت کرد. اما در این سنسور خبری از فیلم‌برداری ۴K نیست و حداکثر از فیلم‌برداری ۱۰۸۰ پشتیبانی می‌کند.

مقایسه دوربین تبلت پیکسل گوگل و پد ۶ شیائومی

مقایسه تبلت پیکسل گوگل و پد ۶ شیائومی: باتری

همانطور که شیائومی در بخش شارژدهی و سرعت شارژ گوشی‌های خود حرفی برای گفتن دارد، در تبلت‌ها هم این سناریو تکرار شده است. تبلت پد ۶ شیائومی از باتری ۸۸۴۰ میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که به لطف پردازنده کم صرف، تقریبا ۱۲ ساعت در حالت استفاده معمولی می‌تواند دوام داشته باشد. در بخش سرعت شارژ، این تبلت به فناوری ۳۳ وات فست شارژ مجهز شده است که تقریبا ۱ ساعت طول می‌کشد تا باتری تبلت به صورت کامل شارژ شود. اما در پیکسل گوگل، آداپتور ۱۵ وات معمولی برای باتری ۷۰۲۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است که با توجه به نمایشگر ۱۱ اینچی، این تبلت مدت زمان کمتری می‌تواند شما را همراهی کند و برای شارژ مجدد دستگاه، بیش از ۲ ساعت باید صبر کرد.

جمع‌بندی

پیکسل گوگل و تبلت پد ۶ شیائومی، دو محصول میان‌رده خوش ساخت هستند که از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برند. بخش پردازشی پیکسل گوگل از مشخصات بهتر و سخت‌افزار قدرتمندتری در مقایسه با پد ۶ استفاده می‌کند و تجربه کاربری سریع‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد از طرفی اگر کیفیت نمایشگر و قابلیت‌های آن برایتان اهمیت دارد، بدون شک باید به سراغ تبلت پد ۶ شیائومی بروید و برای تماشای فیلم و اجرای بازی، بهترین گزینه محسوب می‌شود. همچنین در بخش شارژدهی و سرعت شارژ، پد ۶ شیائومی برتری قابل توجهی نسبت به پیکسل گوگل دارد و از باتری پرظرفیت‌تری بهره می‌برد.

source

توسط wikiche.com