OpenAI به تازگی جدید ترین مدل خود را منتشر کرده است، اما این بار، آن را با نام “ChatGPT” یا “GPT” برند سازی نکرده است. در عوض، مدل را به نام خود شرکت، OpenAI o1 نامگذاری کرده است.

در یک پست وبلاگی، OpenAI توضیح داد که این مدل های جدید چگونه کار می کنند. آنها شبیه ویژگی های شایعه شده ای هستند که قبلاً با نام رمز “Strawberry” گزارش شده بودند. مدل های OpenAI o1 برای این ایجاد شده اند که به گفته شرکت، “قبل از پاسخ دادن، بیشتر فکر کنند.”

 

نسل جدید هوش مصنوعی OpenAI با تمرکز بر تفکر عمیق

 

پست وبلاگی افزود که هدف این است که OpenAI o1 روی وظایف و پروژه های بسیار پیچیده تری کار کند:

در آزمایشات ما، مدل بعدی بطور مشابه با دانشجویان دکترا در وظایف چالش برانگیز در فیزیک، شیمی و زیست شناسی عمل می کند. ما همچنین دریافتیم که در ریاضیات و کدنویسی بسیار خوب است. در یک امتحان واجد شرایط برای المپیاد بین المللی ریاضی (IMO)، GPT-4o تنها 13% از مشکلات را به درستی حل کرد، در حالی که مدل استدلال 83% را کسب کرد. توانایی های کدنویسی آنها در مسابقات ارزیابی شد و به رتبه 89 درصد در مسابقات Codeforces رسید.

OpenAI o1 نمی تواند برخی از کارهایی را که LLM های ChatGPT آن می توانند انجام دهند، مانند پیدا کردن اطلاعات در وب یا بررسی تصاویر آپلود شده و سایر فایل ها انجام دهد. با این وجود، شرکت احساس می کند که این مدل جدید یک گام بزرگ در هوش مصنوعی مولد است، به همین دلیل آن را OpenAI o1 نامگذاری کرده است که مخفف “بازنشانی شمارنده به 1” است.

علاوه بر مدل اصلی OpenAI o1، شرکت همچنین OpenAI o1-mini را راه اندازی می کند. این مدل برای استفاده سریع تر و ارزان‌ تر طراحی شده است و بر کمک به کارهای کدنویسی تمرکز دارد.

اشتراک کنندگان ChatGPT Plus و ChatGPT Team از امروز می توانند به مدل های جدید OpenAI o1 دسترسی داشته باشند. این مدل ها هفته آینده برای مشترکین برنامه های ChatGPT Enterprise و ChatGPT Edu در دسترس خواهند بود. در آینده نزدیک، مدل OpenAI o1-mini برای کاربران رایگان ChatGPT قابل دسترسی خواهد بود.

source

توسط wikiche.com