به‌روزرسانی بزرگ جدید نرم‌افزار آیفون اپل اینجاست. iOS 18 دیروز با فهرستی از ویژگی‌های جدید منتشر شد. اما سوال دیرینه در مورد نرم‌افزار جدید دوباره مطرح است: آیا به‌روزرسانی iOS 18 باعث کند شدن آیفون شما می‌شود؟ در اینجا چیزهایی که باید بدانید را آورده‌ایم.

مشکل آپدیت سیستم عامل در گوشی‌های قدیمی

تقریبا هر زمان که در مورد به‌روزرسانی جدید iOS صحبت می‌کنیم، این سوال مطرح می‌شود: «آیا این به‌روزرسانی باعث کند شدن گوشی من می‌شود؟»

و پاسخ، متاسفانه، چندان ساده نیست.

اپل به طور مداوم برای دستگاه‌های خود به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه می‌دهد. به‌روزرسانی‌های اصلی، مانند iOS 18 هر سال یک بار عرضه می‌شوند.

هر به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل به گونه‌ای طراحی شده که از تعداد زیادی از مدل‌های آیفون پشتیبانی کند. امسال، iOS 18 با فهرستی طولانی از مدل‌های مختلف آیفون سازگار است. قدیمی‌ترین دستگاه‌های پشتیبانی شده، آیفون XS و XR مربوط به سال 2018 هستند.

اما نکته اینجاست: گوشی‌های قدیمی نمی‌توانند بدون مقداری فشار سخت‌افزاری، از ویژگی‌های جدید برخوردار شوند.

برخی افراد این‌طور فکر می‌کنند که اپل از قصد با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، آیفون‌ها را کند می‌کند. اما این نکته را در نظر بگیرید: گوشی‌های سال 2018 به اندازه گوشی‌های 2024 قدرتمند نیستند. بنابراین، ویژگی‌های نوین 2024 در iOS 18 احتمالا به همان روانی در یک دستگاه قدیمی‌تر اجرا نخواهند شد.

در شرایط ایده‌آل، اپل هر کاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد تا از کاهش عملکرد جلوگیری کند. اما وقتی نرم‌افزار نوین باید روی دستگاهی کم‌قدرت‌تر و قدیمی‌تر اجرا شود، تنها تا حدی می‌توان کاری کرد.

اپل می‌توانست تصمیم بگیرد به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل خود را تنها برای دستگاه‌های جدیدتر عرضه کند. اما این کار مشکل جدیدی ایجاد می‌کرد: همه می‌گفتند که اپل ویژگی‌های جدید را برای افزایش فروش آیفون‌ها، به مدل‌های جدید محدود کرده است!

برای آپدیت آگاهانه تصمیم بگیرید

خب حالا در نهایت آیا iOS 18 باعث کند شدن آیفون شما می‌شود؟ شاید، و شاید هم نه.

اگر شما از آیفون‌های چند سال اخیر استفاده می‌کنید، احتمالاً تفاوت چندانی متوجه نخواهید شد. اگر دستگاه شما قدیمی‌تر است، ممکن است آپدیت کردن به iOS 18 کمی ریسک کند شدن سرعت آیفون شما را در بر داشته باشد.

واقعاً انتخاب با شماست: آیا می‌خواهید به ویژگی‌های جدید iOS 18 دسترسی پیدا کنید، یا ترجیح می‌دهید که آیفون شما دقیقا همانطور که امروز کار می‌کند، کار کند؟

البته، اپل دوست دارد که به شما آیفون 16 جدیدی بفروشد. اما این شرکت نسبت به بیشتر رقبا در ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و بهبودهای امنیتی به کاربران با دستگاه‌های قدیمی‌تر، عملکرد بهتری دارد.

حتی اپل iOS 17.7 را به عنوان یک جایگزین جدید برای iOS 18 ارائه می‌دهد، که شامل بهبودهای امنیتی مهم است.

آیا شما iOS 18 را نصب کرده‌اید؟ عملکرد آن برای شما چگونه بوده است؟

source

توسط wikiche.com