«صرافی ارز دیجیتال» (‌Exchange Cryptocurrency) به بستری گفته می‌شود که امکان خرید و فروش ارز‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و تتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این پلتفرم‌ها در فضای دیجیتال فعالیت می‌کنند و امکاناتی مانند صف ترید و ابزارهای سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کنند.

‌انتخاب صرافی مناسب برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال بسیار حیاتی است، زیرا امکاناتی که هر صرافی به‌عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده به کاربران ارائه می‌کند، به‌طور مستقیم روی سودآوری و امنیت حساب کاربری شما تاثیرگذار هستند. در ادامه، به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در زمان انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید به آن‌ها توجه کنید، اشاره کرده‌ایم.

یک صرافی ارز دیجیتال معتبر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

صرافی‌‌های امن و معتبر ارز دیجیتال با فراهم کردن بستری امن برای انجام معاملات، تنوع در تعداد ارز و ارائه پشتیبانی قوی تاثیر بسیار مهمی در سهولت استفاده، افزایش سودآوری معاملات انجام شده و ارائه تجربه خرید و فروش بهتر به کاربران دارند.

در ادامه، به اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که در زمان انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال باید به آن‌ها توجه کنید، اشاره کرده‌ایم.

فراهم کردن بستری امن برای انجام معاملات: مهم‌ترین ویژگی یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، امنیت بالای آن است چراکه قبل از انجام هر معامله‌ای باید مطمئن شوید که ارز‌های دیجیتالی که در این صرافی نگهداری می‌کنید در امنیت کامل هستند و خطر سرقت یا از دست رفتن آن‌ها نزدیک به صفر باشد. صرافی‌های ارز دیجیتال قابل‌اطمینان از روش‌هایی مانند ذخیره سرد و گرم، احراز هویت دو مرحله‌‌ای، رمزنگاری قوی و بیمه کردن دارایی‌های کاربران برای ایجاد کردن بستری امن برای انجام معاملات استفاده می‌کنند.

تنوع در تعداد ارز‌های دیجیتال: یک صرافی ارز دیجیتال قابل‌اعتماد و معتبر لازم است از تنوع بالایی از ارز‌‌های دیجیتال پشتیبانی کند. این موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان دسترسی به ارز‌های نوظهور و با پتانسیل رشد بالا را فراهم می‌کند و ریسک انجام معاملات را کاهش می‌دهد چون کاربران می‌توانند سبد ارزی متنوع‌تری داشته باشند.

نقدینگی بالا: این ویژگی در صرافی‌های ارز دیجیتال به معنای توانایی خرید و فروش سریع و آسان ارزهای دیجیتال بدون تاثیر قابل توجه بر قیمت است. به بیان دیگر، یک صرافی معتبر باید بتواند حجم بالایی از سفارشات خرید و فروش را در طول روز مدیریت کند. این نقدینگی اغلب زمانی ایجاد می‌شود که صرافی از تعداد بالای کاربران یا حجم بالای دارایی مشتریان خود برخوردار باشد. نقدینگی بالا در زمان نوسانات شدید در بازار نیز اثر مثبت خود را نشان می‌دهد و کمک می‌کند کاربران ریسک کمتری را در زمان خرید و فروش تجربه کنند.

کارمزد مناسب و مقرون‌به‌صرفه: صرافی‌هایی با کارمزد معامله رقابتی و شفاف به کاربران کمک می‌کنند هزینه کمتری برای هر معامله بپردازند و سود بیشتری کسب کنند. بنابراین کارمزدی که بابت هر خرید یا فروش به صرافی پرداخت می‌شود باید دو شرط مقرون‌به‌صرفه بودن برای کاربر و کمک به پایداری و توسعه صرافی را به‌طور همزمان دارا باشد و با حجم معاملات، نوع ارز دیجیتال معامله شده و امکانات ارائه شده تناسب داشته باشد.

داشتن پشتیبانی قوی: وجود یک تیم پشتیبانی قوی و در دسترس که در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل بتواند کاربران را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشند، خصوصیت مهم دیگر یک صرافی معتبر است. در دنیای پرنوسان ارز دیجیتال که احتمال بروز تغییرات در هر لحظه وجود دارد، یک پشتیبانی قوی می‌تواند با حل سریع مشکلات کاربران، از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری کند. از سوی دیگر، تیم پشتیبانی می‌تواند به شما در استفاده از پلتفرم صرافی، انجام معاملات و حل مشکلات فنی کمک کند و به‌نوعی نشان‌دهنده تعهد صرافی به کاربران خود باشد.

سهولت استفاده: یک صرافی ارز دیجیتال با رابط کاربری ساده و روان به کاربران کمک می‌کند به‌راحتی و بدون نیاز به دانش فنی و تخصصی، به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال بپردازند. بخش زیادی از کاربران این صرافی‌ها، افراد مبتدی هستند که به پلتفرمی ساده و به دور از پیچیدگی‌های فنی نیاز دارند. امکان پیدا کردن بخش‌های مختلف صرافی، ارائه آموزش‌های جامع برای آشنایی بیشتر با پلتفرم، پشتیبانی از چندین زبان و داشتن نسخه موبایل، ازجمله عواملی است که سهولت استفاده از این بسترها را تضمین می‌کند.

ارائه امکانات پیشرفته: ارائه قابلیت‌های پیشرفته و متناسب با پیشرفت‌های روز بازار ارز‌های دیجیتال، یک صرافی ارز دیجیتال را از رقیبان متمایز می‌کند و به کاربران حرفه‌ای‌تر اجازه می‌دهد استراتژی‌های معاملاتی پیچیده‌تری را اجرا کنند. امکان انجام معاملات اهرمی، استفاده از انواع سفارشات مانند حد ضرر و حد سود، کپی تریدینگ، به‌کارگیری ربات‌های معاملاتی و لارج کاپ ازجمله امکاناتی است که به کاربران حرفه‌ای‌تر کمک می‌کند بازدهی خود را در معاملات افزایش دهند.

با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، نیاز است امکانات و قابلیت‌های صرافی‌های ارز دیجیتال مناسب برای استفاده در ایران را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهتر در این خصوص تصمیم‌گیری کنید.

معرفی صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر برای کاربران ایرانی

بر اساس آخرین فهرست بهترین صرافی های ارز دیجیتال ، مجموعه های شاخص فعال در این زمینه عبارت هستند از:

  • صرافی «بیت گت» (Bitget)
  • صرافی «ایکس تی دات کام» (XT.COM)
  • صرافی «ال بانک» (Lbank)
  • صرافی «اوککس» (OKX)

در ادامه، هریک از موارد بالا را به‌طور مختصر معرفی می‌کنیم.

صرافی بیت گت

با وجود شروع به کار از سال ۲۰۱۸ در کشور سنگاپور، صرافی بیت گت به یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال تبدیل شده است. امکاناتی نظیر معاملات اسپات، فیوچرز و پشتیبانی از تنوع بالایی از ارز‌های دیجیتال، باعث شده تا این صرافی علاوه بر جلب اعتماد کاربران، به میانگین عدد ۴۶۳ میلیون دلار در هفته‌های اخیر برسد. این صرافی امکان انجام معامله برای کاربران ایرانی را نیز بدون احراز هویت فراهم می‌کند.

صرافی ایکس تی

صرافی ارز دیجیتال XT در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده و به‌دلیل داشتن مراکز فعال عملیاتی در سنگاپور و کشورهای اروپایی، پوشش گسترده‌ای بر خرید و فروش ارز‌های دیجیتال در سراسر جهان دارد. داشتن چیزی حدود ۸ میلیون کاربر فعال در جهان و حجم معاملات بیشتر از ۱۲ میلیارد دلار در بازار فیوچرز ازجمله ویژگی‌های مهم و اثبات‌کننده اعتبار بالای ایکس تی دات کام است. این صرافی از قوانین ضد پولشویی نیز حمایت می‌کند و یکی از امن‌ترین بسترها را برای دارایی‌های کاربران خود فراهم می‌کند. نکته جالب در مورد این صرافی، امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی و وجود گزینه Persian در زمان انتخاب موقعیت مکانی است.

صرافی ایکس تی

صرافی ال بانک

در حوزه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال، کمتر کسی وجود دارد که نام صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی ال بانک را نشنیده باشد. این صرافی در سال ۲۰۱۴ تاسیس و دو سال بعد در بریتانیا راه‌اندازی شده است. پشتیبانی از تنوع بالایی از ارز‌های دیجیتال، رابط کاربری ساده و داشتن حجم معاملاتی حدود ۱ میلیارد دلار، به یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال تبدیل شده است. جالب است بدانید ال بانک از بیش از ۱۴۹ ارز فیات و ۶۵۷ رمز ارز پشتیبانی می‌کند و به‌همین دلیل به یک پلتفرم معاملاتی محبوب بین کاربران تبدیل شده است.

صرافی اوککس

صرافی اوککس فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده و در سال ۲۰۱۸ با داشتن بیشتری گردش مالی، به بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان تبدیل شد. پشتیبانی از بیشتر از ۳۵۰ نوع ارز دیجیتال، کارمزدهای رقابتی و انجام معاملات پیشرفته، باعث شده اوککس به‌عنوان یک صرافی معتبر بین کاربران شناخته شود.

چرا صرافی ارز دیجیتال XT برای کاربران ایرانی گزینه مناسبی است؟

بر اساس بررسی‌های انجام شده بین کاربران ایرانی فعال در بازار ارز‌های دیجیتال، صرافی XT به‌عنوان یکی از گزینه‌های قابل‌توجه برای انجام معاملات شناخته می‌شود.

در فهرست زیر به چند مزیت مهم این صرافی اشاره کرده‌ایم:

  • امکان احراز هویت کاربران ایرانی: فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال برای کاربران ایرانی به‌دلیل تحریم‌ها همیشه چالش‌برانگیز بوده است چون باید از سد پیچیدگی‌های احراز هویت عبور کنند. صرافی ارز دیجیتال XT علاوه بر امکان انجام معاملات به‌صورت محدود بدون نیاز به احراز هویت، از گزینهPersian برای احراز هویت کامل ایرانی‌ها برخوردار است و این مشکل را به‌طور کامل حل کرده است. نکته مهم، استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی در زمان انجام احراز هویت و ورود با آی‌پی ثابت در پلتفرم در دفعات مختلف است.
  • اسپات و مارجین تریدینگ: معاملات اسپات ساده‌ترین شکل معاملات در بازار ارز‌های دیجیتال است که امکان خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال را به‌طور مستقیم بر اساس قیمت لحظه‌ای فراهم می‌کنند. همچنین در این صرافی امکان انجام معاملات مارجین با استفاده از اهرم‌ها و ربات‌های پیشرفته وجود دارد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای افراد حرفه‌ای و مبتدی تبدیل می‌کند.
  • تنوع بسیار بالای ارز‌های دیجیتال: کاربران صرافی XT می‌توانند در بازار اسپات و گرید تریدینگ با بیشتر از ۸۰۰ نوع رمزارز معامله کنند که این موضوع تنوع فراوانی در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. صرافی XT در فهرست صرافی‌های معتبر بین‌المللی، یکی از بیشترین تنوع‌های ارز دیجیتال را ارائه می‌کند.
  • دریافت کارمزد مناسب: این صرافی بابت انجام هر معامله اسپات، ۰.۲ درصد و برای معاملات فیوچرز تا سقف ۰.۰۶ درصد کارمزد از کاربران دریافت می‌کند که عدد مقرون‌به‌صرفه‌ای است. از سوی دیگر، XT برای معاملات همتا‌به‌همتا هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند که این موضوع آزادی عمل زیادی به کاربران می‌دهد.
  • تنوع بالای معاملات: XT به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی جامع، تنوع بالایی از معاملات فیوچرز، اسپات، مارجین و معاملات خارج از بازار (OTC) را ارائه می‌کند که باعث می‌شود هم سرمایه‌گذاران مبتدی و هم حرفه‌ای‌‌ها بتوانند به‌خوبی در آن فعالیت کنند و سودآوری داشته باشند.
  • کپی تریدینگ: صرافی XT با قابلیت کپی تریدینگ، این امکان را در اختیار سرمایه‌گذاران مبتدی قرار می‌دهد که با آگاهی از معاملات تریدرهای باتجربه و خودکارسازی معاملات، سودآوری بسیار بالایی از معاملات خود داشته باشند.
  • ماینینگ ابری: صرافی XT.com به تازگی یک روش نوآورانه ماینینگ ابری ارائه داده که امکان استخراج ارزهای دیجیتال بدون نیاز به سخت‌افزارهای گران‌قیمت را فراهم می‌آورد. این روش با همکاری شرکت‌های فعال در صنعت ماینینگ، رمز ارزهایی مانند BTC، KAS Coin و SMH Coin را تحت پوشش قرار می‌دهد. مزایای این روش شامل عدم نیاز به خرید و نگهداری سخت‌افزار، بهینه‌سازی انرژی و بازدهی پایدار است.

با در نظر گرفتن این نکات، صرافی ارز دیجیتال ایکس تی دات کام به دلیل ارائه امکانات گسترده‌ای از خدمات و ویژگی‌های نوآورانه، می‌تواند گزینه‌ای برتر برای کاربران ایرانی باشد. با ارائه ابزارهای پیشرفته مانند Futures Grid Trading و امکان کپی‌تریدینگ، این صرافی به کاربران امکان می‌دهد تا از استراتژی‌های پیچیده و تجربه معامله‌گران حرفه‌ای بهره‌برداری کنند.

علاوه بر این، ماینینگ ابری XT.com با همکاری شرکت‌های فعال در این صنعت، امکان استخراج ارزهای دیجیتال بدون نیاز به سخت‌افزارهای گران‌قیمت را فراهم می‌کند. به این ترتیب، صرافی XT با ترکیب این ویژگی‌ها و ارائه خدمات متنوع، می‌تواند انتخابی جذاب و مناسب برای کاربران مختلف در دنیای ارزهای دیجیتال باشد خصوصا که کاربران ایرانی، می‌توانند به‌آسانی و با رعایت جوانب احتیاط، احراز هویت خود را در آن تکمیل کنند.

منبع: http://khanesarmaye.com

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

source

توسط wikiche.com