درس بخوان، درس بخوان، درس، درس و درس! این جمله برایتان آشناست نه؟ به‌هرحال همه ما در کودکی از پدر و مادرهایمان آن را شنیده‌ایم.

درس بخوان و در سرت رویای دکتر و مهندس شدن را پرورش بده! اما راستش را بخواهید زمانه عوض شده و دیگر دوره مشاغل اینترنتی است.

همان مشاغلی که گاها از طبابت و مهندسی و … پول‌سازتر هستند. همان‌هایی که نه نیاز به مدرک تحصیلی دارند، نه کارت پایان خدمت و نه ضمانت و این‌ها، این شغل‌ها فقط نیاز به یک چیز دارند، مهارت، مهارت بالا!

در ادامه این بخش قصد داریم شما را با بهترین و پول‌سازترین انواع کسب و کار اینترنتی یا شغل اینترنتی در ایران آشنا کنیم. پس ادامه جذاب این مطلب را از دست ندهید.

چرا شغل اینترنتی؟ بررسی مزایای آن

خوب راستش را بخواهید این روزها هر که را می‌بینیم به‌نوعی در حال کسب درآمد از اینترنت است. مخصوصاً جوان‌ترها! اما چه شد که مشاغل اینترنتی تا این اندازه پرطرفدار شدند؟ این مشاغل محبوب شدند چون:

  • برای انجام آن‌ها محدودیت سنی ندارید. مثلاً حتی یک نوجوان ۱۲ ساله هم گاها می‌تواند به‌واسطه اینترنت کسب درآمد کند. یا حتی یک مرد ۹۰ ساله!
  • نیاز به سرمایه زیادی ندارند.
  • پولساز هستند، فوق‌العاده پولساز!
  • محدودیت زمانی ندارند و می‌توانید در هر تایمی از شبانه‌روز آن‌ها را انجام دهید.
  • محدودیت مکانی هم ندارند، مثلاً می‌توانید در خانه آرام و آسوده بنشینید و مشغول انجام کار شوید.
  • و خلاصه بی‌دردسرند دیگر!

معرفی ۱۲ شغل اینترنتی پولساز و نون و آب دار در ایران!

و اما نوبت معرفی رسیده است، معرفی مشاغل نون و آب دار! راستش را بخواهید ایران بهشت پول درآوردن از مشاغل اینترنتی است. چون این مشاغل هنوز به‌اندازه کافی فراگیر نشده و اصطلاحاً دست در آن‌ها زیاد نشده است. همچنین میتوانید برای آموزش کسب و کار های اینترنتی به سایت مای کاستومر، پکیج آموزشی مدیریت کسب و کار اینترنتی مراجعه کنید.

کسب و کار اینترنتی

پکیج آموزش کسب و کار اینترنتی مای کاستومر یک دوره جامع برای افرادی است که می‌خواهند یک کسب‌وکار موفق آنلاین راه‌اندازی کنند. این دوره شامل مباحثی چون نحوه ایجاد وب‌سایت حرفه‌ای، بهینه‌سازی سئو، مدیریت محتوا، استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و جذب مشتری است.

همچنین به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهد که چگونه از ابزارهای دیجیتال برای افزایش فروش و رشد کسب‌وکار استفاده کنند. این دوره به‌طور کامل برای مبتدیان و حتی کسانی که تجربه‌ای در این زمینه ندارند طراحی شده است و راهنمای کاملی برای موفقیت آنلاین ارائه می‌دهد.

در زیر ۱۲ شغل آنلاین پولساز را نام‌برده‌ایم:

۱. طراحی سایت، پر تقاضاترین و پر نیاز‌ترین!

امروزه بسیاری از بیزینس‌های سنتی وارد دنیای آنلاین و دیجیتال شده‌اند. از کلینیک‌ها و رستوران‌ها تا بقال سر کوچه‌مان! همه‌شان حداقل یک پیج اینستاگرام دارند. حال این کسب‌وکارها برای حضور اثرگذار در دنیای اینترنت، قطعاً نیازمند یک سایت خواهند بود. همین مسئله باعث شده که بازار کار شغل اینترنتی طراحی سایت، داغِ داغ باشد.

۲. سئو، جذاب و پر حاشیه!

همه بیزینس‌ها نیاز به سایت دارند؛ اما سایت خشک و خالی نه! سایتی که در نتایج جستجو بالا بیاید. همین‌جاست که از یک کارشناس سئو هم دعوت به همکاری می‌کنند. سئو یا همان بهینه‌سازی سایت جز جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین مشاغلی است که می‌توانید انتخاب کنید.

نمی‌دانید چه لذتی دارد وقتی با تلاش خودتان یک سایت را به لینک یک گوگل می‌رسانید.

۳. آموزش آنلاین و برگزاری وبینار، یک شغل والدین پسند!

راستش تصور می‌کنم شغل اینترنتی و آنلاین هنوز موردقبول والدین نیست. مثلاً اگر بگویید تایپ انجام می‌دهم، می‌گویند نوشتن هم شد نون و آب! یا اگر بگویید مانند فود بلاگر‌ها از غذاخوردن جلوی دوربین کسب درآمد می‌کنید یا کار طنز انجام می‌دهید هم می‌گویند، بچه برو دنبال یک شغل آبرومند!

البته که همه مشاغل مفید و آبرومند هستند اما این سخت‌گیری‌های والدین هم هرگز تمامی ندارد؛ اما نگران نباشید، چون یک شغل اینترنتی والدین پسند برایتان داریم، آن هم چیزی نیست جز آموزش و تدریس آنلاین یا برگزاری وبینار!

شما می‌توانید هر هنر و مهارتی که دارید را به‌صورت اینترنتی آموزش دهید و درآمد کسب کنید. اینگونه والدین هم از مدرس بودن فرزندشان، گل از گلشان خواهد شکفت!

۴. ساخت اپلیکیشن، پول درآوردن از رفع نیاز‌ها!

و اما یک شغل اینترنتی پردرآمد دیگر که انجام آن نیاز به ایده دارد. اپلیکیشن سازی را می‌گوییم، در این شغل می‌توانید با رفع مشکلات مردم ثروتمند شوید. درست مثل اسنپ که مشکل رفت‌وآمد و حمل و نقل را حل کرد. شما هم یک نیاز را در جامعه شناسایی کنید و برای رفع آن اپلیکیشن بسازید. اینگونه شک نکنید که از اپلیکیشن شما استقبال زیادی خواهد شد. اگر ایده هم ندارید مشکلی نیست، چون بسیاری از شرکت‌ها به دنبال سازنده اپلیکیشن برای فروش محصولات و نوبت دهی خدمات خود هستند و می‌توانید با آن‌ها همکاری کنید.

۵. نویسندگی، کسب درآمد با قلم جادویی‌تان!

قلم خوبی دارید؟ چقدر خوب؟ آن‌قدر فوق‌العاده است که خواننده را مشتاق و ترغیب کند؟ اگر بله پس شغل اینترنتی نویسندگی را برای شما ساخته‌اند. شما می‌توانید برای سایت‌ها، مجلات آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و … متون خلاقانه بنویسید و درآمد کسب کنید.

۶. تایپ و ترجمه، یار و یاور دانشجویان شوید!

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از دانشجویان پروژه‌هایی دارند که باید تایپ یا ترجمه شوند؛ اما چون دانشجو هستند و اصطلاحاً وقت سر خاراندن ندارند، این کار را به تایپیست‌ها می‌سپارند. شما می‌توانید با قبول این پروژه‌ها یار و یاور دانشجویان باشید و از طرفی هم درآمد مطلوبی کسب کنید.

شغل کسب و کار اینترنتی

۷. بسازوبفروش، پردردسر اما پولساز!

اشتباه نکنید منظورمان از این شغل اینترنتی ساختمان‌سازی نیست. بلکه ساخت محصول و فروش آن را می‌گوییم. اگر سرمایه بالایی دارید می‌توانید با تولید محصول و فروش آن در دنیای آنلاین، به درآمد‌های هنگفتی دست یابید. مثلاً می‌توانید با راه‌انداز یک سایت یا پیج اینستاگرام، محصولات خود را به‌راحتی به فروش برسانید.

۸. اینفلوئنسر شوید!

هیچ‌کس از شهرت و محبوبیت بدش نمی‌آید؛ اما دیگر مثل قدیم نیست که تنها راه معروف شدن بازیگر شدن باشد. بلکه با شغل اینترنتی اینفلوئنسری نیز می‌توانید دقیقاً به همین اندازه شهرت کسب کنید و از طرفی دیگر به درآمد خوبی نیز دست یابید.

اینفلوئنسرها افراد تأثیرگذاری هستند که با دارا بودن دنبال کنندگان زیاد، از طریق تبلیغات، فروش و … کسب درآمد می‌کنند.

۹. همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ!

شاید تصور کنید منظورمان از شغل اینترنتی همکاری در فروش همان ویزیتوری اعصاب خورد کن است که هیچ‌کس مایل به انجام آن نیست؛ اما برای انجام همکاری در فروش به‌صورت آنلاین، روند کار بسیار ساده‌تر خواهد بود.

برای این کار تنها کافی است یک سایت راه‌اندازی کنید و در آن محصولات شرکت‌های مختلف را به فروش برسانید. پورسانت و پاداشتان هم که سرجایش است!

۱۰. گرافیست شدن، شغل محبوب هنرمندها!

هنرمندها معمولاً در خلق محتوای بصری مهارت زیادی دارند. چون وجودشان پر از ذوق و سلیقه هنری است. پس گرافیست شدن را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم. گرافیست‌ها می‌توانند از طراحی پست‌های تصویری در فضای آنلاین، به درآمد‌های چشمگیری دست یابند. این روزها هم که هر شرکتی به یک گرافیست کار حرفه‌ای نیاز دارد.

۱۱. ادمینی، یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی

و دیگر شغل اینترنتی محبوب، ادمینی است. همه کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و … دارای صفحه هستند؛ اما طبیعتاً زمان کافی برای مدیریت صفحات خود را نداشته و این کار را به ادمین‌ها می‌سپارند. درنتیجه اگر به مدیریت این شبکه‌ها علاقه دارید، ادمینی هم فرصت مناسبی است.

۱۲. تولید محتوا، شاهِ مشاغل اینترنتی!

و آخرین شغل اینترنتی پولسازی که قصد معرفی آن را داریم، تولید محتواست. در این دوره که استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار فراگیر و رایج شده، قطعاً نیاز شدیدی به محتوا خواهد بود. حال چه محتوای تصویری، چه متنی و چه ویدئویی، در هر حالت محتوا تقاضا و طرفداران زیادی دارد.

پس اگر به خلق محتوا علاقه دارید، تولید محتوا را آغاز کنید، آن هم به‌صورت حرفه‌ای و کارشناسانه!

درآمد مشاغل اینترنتی چقدر است؟

راستش اینکه درآمد یک شغل اینترنتی چقدر باشد را ما نمی‌دانیم، بلکه این شما هستید که آن را تعیین می‌کنید. مثلاً دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است با روزی ۳۰ میلیارد درآمد! اما سایت‌هایی هم وجود دارند که فعالیتشان مشابه دیجی کالاست، درحالی‌که حتی درآمد دو رقمی هم ندارند.

پس همه‌چیز وابسته به عملکرد خودتان است. مثلاً هرچقدر که در زمینه شغلی خود مهارت بیشتری داشته باشید، خلاقیت بیشتری به خرج دهید و متمایزتر باشید، بی شک درآمد بالاتری هم کسب خواهید کرد.

معرفی کسب و کار اینترنتی

بهترین شغل اینترنتی کدام است؟

بهترین شغل اینترنتی نه تایپ و ترجمه است نه تولید محتوا و ادمینی، بلکه بهترین شغل راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان است! چون با ادمین بودن و طراحی سایت و این موارد، شما به استخدام افراد دیگر درمی‌آیید و حاشیه سود محدودی دارید.

اما اگر کسب و کار خود را به شیوه گسترده و حرفه‌ای در فضای آنلاین راه‌اندازی کنید، آن‌وقت است که صفرهای درآمدتان قابل شمارش نیستند! اما برای این کار نباید بی گدار به آب زد. بلکه پیش از هرچیزی باید راه‌اندازی کسب و کار و شغل اینترنتی را آموزش ببینید.

همچنین نیاز به یک مشاور دلسوز و متخصص نیز خواهید داشت تا از ایده تا اجرا شما را در طول مسیر راهنمایی کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در این مسیر پر فراز و نشیب در کنار شماست تا آینده‌ای روشن رو برای کسب و کارتان خلق کنید.

شما می‌توانید با کمک مشاورین کارآزموده و حرفه‌ای مای کاستومر، کسب و کار خود را با کمترین هزینه و بالاترین میزان بازدهی راه‌اندازی کرده و کسب درآمد را از همین حالا آغاز کنید.

سخن آخر و خداحافظی!

در این بخش ۱۲ شغل اینترنتی جذاب و پولساز را معرفی کردیم. حالا نوبت شروع است! دیگر بهانه تراشیدن کافی است! اما ابتدای شروع همیشه آموزش است. پس حتماً آموزش ببینید، مهارت کسب کنید و سپس وارد دنیای مشاغل اینترنتی شوید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه‌دهنده خدمات سایت، سئو و شبکه‌های اجتماعی در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  • بهترین شغل اینترنتی برای مترجم ها؟

قطعاً ترجمه کتاب، ترجمه‌های صوتی و ترجمه مقالات بهترین گزینه‌ها برای این افراد خواهند بود.

  • آیا ادیتوری هم نوعی شغل آنلاین است؟

بله چون برای انجام آن معمولاً از ابزار و نرم‌افزارهای آنلاین استفاده می‌شود.

  • سرمایه لازم برای شروع شغل اینترنتی چقدر است؟

بستگی به نوع شغل شما دارد، اما معمولاً هزینه بسیار کمتری نسبت به شغل‌های سنتی خواهد داشت.

  • امکانات موردنیاز مشاغل اینترنتی چیست؟

دوربین، سه پایه، برنامه اینشات، ورد و رینگ لایت، اکثر شغل‌های اینترنتی را می‌توان با همین چند قلم امکانات راه‌اندازی کرد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

source

توسط wikiche.com