به نظر می‌رسد لینکدین نیز با اطلاعات شما مدل هوش مصنوعی خود را آموزش می‌دهد. این شبکه اجتماعی بدون اجازه، حساب‌هایی را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود انتخاب کرده است.

وب‌سایت 404Media گزارش داده است که لینکدین قبل از انتشار نسخه به‌روزشده سیاست حفظ حریم خصوصی خود که می‌گوید داده‌های این پلتفرم برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود، تنظیمات حریم خصوصی جدید را معرفی کرده است. با این‌حال TechCrunch گزارش داده که لینکدین سیاست خود را به‌روز کرده که در آن گفته شده است:

ما ممکن است از داده‌های شخصی شما برای بهبود، توسعه و ارائه محصولات و سرویس‌ها، توسعه و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی (AI)، توسعه، ارائه و شخصی‌سازی سرویس‌هایمان و کسب طلاعات با کمک هوش مصنوعی، سیستم‌های خودکار و استدلال‌ها استفاده کنیم تا سرویس‌های ما برای شما و دیگران مفیدتر باشند.

لینکدین در صفحه راهنمای خود نوشته که از هوش مصنوعی مولد برای اهدافی مانند نوشتن قابلیت‌های دستیار استفاده می‌کند. شما می‌توانید با رفتن به تب Data privacy در تنظیمات اکانت خود و کلیک روی «Data for Generative AI Improvement» مجوز را لغو کنید. برای لغو آن، گزینه «off» را بزنید.

به‌گفته لینکدین: «لغو کردن مجوز به معنای آن است که لینکدین و شرکت‌های مرتبط از داده‌های شخصی یا محتواهای شما در لینکدین برای آموزش مدل‌های آینده استفاده نخواهند کرد. اما آموزش‌هایی که قبلا انجام شده‌اند تحت‌تاثیر قرار نخواهند گرفت».

همچنین در قسمت پرسش‌های متداول (FAQ) درباره آموزش هوش مصنوعی گفته شده «لینکدین از فناوری‌های بهبود حریم خصوصی برای ویرایش یا حذف داده‌های شخصی از مجموعه‌ آموزشی خود استفاده می‌کند و مدل‌های خود را برای افرادی که در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس زندگی می‌کنند آموزش نمی‌دهد.»

این تنظیم برای داده‌هایی است که برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شوند، اما لینکدین ابزارهای یادگیری ماشین دیگری برای کارهایی مانند شخصی‌سازی و تعدیل محتوا دارد. برای لغو استفاده از داده‌های خود جهت آموزش آن‌ها، باید فرم LinkedIn Data Processing Objection را نیز پر کنید.

این اقدام لینکدین تنها چند روز پس از اعتراف متا به استفاده از داده‌های کاربران عمومی برای آموزش مدل‌های خود از سال 2007 انجام می‌گیرد.

 

 

source

توسط wikiche.com