گوشی تاشو هواوی Mate XT بالاخره عرضه شد. این گوشی با طراحی خاص و منحصر‌به‌فرد و امکانات ویژه‌ای که از آن برخوردار است نظر بسیاری را به خود جلب کرد.طراحی خلاقانه، ظاهری جذاب و استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شده قیمت این محصول حتی از آیفون 16 پرومکس هم بیشتر باشد. قیمتی که برای تازه‌ترین محصول هواوی در نظر گرفته شده حدود 2800 دلار بوده که تقریبا دوبرابر قیمت آیفون 16 پرومکس است.

محدودیت در فروش هواوی Mate XT ؛ ناامیدی طرفداران چینی

با اینحال عرضه محدود این گوشی می‌تواند برگ برنده‌ی آیفون 16 باشد؛ چرا که فعلا فقط در بازار چین عرضه خواهد شد. در فروشگاه‌های هواوی در شهر شنژن، برخی از طرفداران متعصب این برند از محدود بودن دسترسی این گوشی ابراز ناامیدی کرده‌اند. چراکه تنها Mate XT تنها از آن افرادی خواهد شد که از قبل آن را پیش‌خرید کرده باشند.

راهنمای خرید تکراتو

هواوی Mate XT با قیمتی فراتر از آیفون 16 پرو مکس عرضه شد

یکی از دانشجویان چینی به خبرنگار رویترز گفته که به دلیل خلاقیتی که در طراحی میت ایکس‌تی هواوی به کار رفته آن را دوست دارد و هیجان‌زده است و می‌خواهد از شرکت چینی حمایت کند. اما در خرید آن ناکام مانده و این بسیار ناامیدکننده است. این فقط نمونه‌ای از افراد علاقمند به گوشی بود. بسیاری از طرفداران در سراسر چین با این موضوع مواجه شد‌ه‌اند.

به باور برخی تحلیلگران، محدودیت‌های زنجیره تامین می‌تواند دلیلی اصلی این کمبود باشد. برخی دیگر معتقدند که قیمت‌ بالای گوشی تاشو هواوی Mate XT در شرایط اقتصادی نامطلوب چین توجیه‌پذیر نیست و از آن انتقاد کردند.

پیش‌تر و در مراسم رونمایی از این محصول، ریچارد یو اعلام کرد که هواوی داستان‌های علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل کرده است. همچنین گفته بود که حدود 6.5 میلیون از این دستگاه پیش‌فروش شده است. این رقم تقریبا دو برابر فروش گوشی‌های تاشو در سراسر جهان و در سه ماهه دوم سال 2024 است.

نکته اینکه هنوز هواوی جزئیاتی درباره‌ی میزان تولید این گوشی منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com