چند رو گذشته اخباری مبنی بر اعتصاب کارگران هندی سامسونگ منتشر شده بود که از شرکت تقاضای افزایش حقوق داشتند. حالا به نظر می‌رسد این اعتصاب به روزهای پایانی نزدیک می‌شود.

پیش از این کارکنان کره‌جنوی شرکت سامسونگ دست به اعتراض زده بودند و سامسونگ را مجبور کردند تا به نفع آنها رای داده و حقوق برخی از کارمندان را افزایش دهند.

راهنمای خرید تکراتو

پس از آن کارکنان هندی سامسونگ دست به اعتراض زده و خواستار حقوق برابر برای تمامی کارکنان، پایان اضافه کاری اجباری، ساعات کاری هشت ساعته و به رسمیت شناختن اتحادیه کارگری شدند. حالا به نظر می‌رسد اعتصاباتی که بر علیه سامسونگ ایجاد شده، نتیجه داده و آخرین روزهای خود را سپری می‌کند.

پایان اعتصاب کارگران هندی چه نفعی برای سامسونگ دارد؟

وزیر کار هند طی مصاحبه‌ای با NDTV اعلام کرد به زودی مشکلات بین سامسونگ و کارکنان حل خواهد شد. وی همچنین بیان کرد: این موضوع را می‌توان حل کرد و ما آن را در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری خواهیم کرد. پیش از این نیز مشکلاتی با کارکنان فاکسان داشتیم  و توانستیم برای آن راه حل مناسبی پیدا کنیم. برای موضوع سامسونگ نیز به همین ترتیب عمل کرده و راه حل درستی پیدا خواهیم کرد.

اینکه این اعتراض‌ها سریع‌تر تمام شود برای سامسونگ اهمیت زیادی دارد؛ چراکه با نزدیک شدن به جشن‌های هند تقاضا برای محصولات این شرکت نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل سامسونگ تمایل دارد هر چه سریع‌تر به این مشکلات پایان داده تا از این دوره پرفروش استفاده کند.

با اینحال و طبق برخی گزارش‌‌ها، به نظرسامسونگ همچنان بر تعدیل نیزو در هند اصرار دارد و می‌خواهد حدود 10 درصد از گارکنانش را که به طور تقریبی 200 نفر می‌شوند را اخراج کند. این تصمیم سامسونگ به دلیل کاهش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان و در راستای کاهش هزینه‌ها گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com