گوشی تاشو سه لایه هواوی Mate XT قرار است در سال 2025 در بازارهای جهانی عرضه شود. هواوی فروش این گوشی را در چین آغاز کرده است، اما برای کسانی که در خارج از این کشور هستند، زمان انتظار برای عرضه جهانی زیاد نخواهد بود.

عرضه جهانی گوشی تاشو سه لایه هواوی Mate XT

به‌گفته وب‌سایت GSMArena و یک منتقد مشهور به نام بن سین، هواوی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه جهانی Mate XT Ultimate در سه ماهه اول سال 2025 است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که عدم قطعیت زیادی درباره عرضه Mate XT در خارج از چین وجود داشت. این گوشی به عنوان اولین موبایل تاشو سه لایه جهان دارای صفحه‌نمایش OLED تاشو 10.2 اینچی است که دو بار تا می‌شود و سایز جمع‌و‌جورتری پیدا می‌کند.

با این‌حال، این فناوری پیشرفته دارای قیمت بالایی است، بطوریکه قیمت نسخه 16/256 گیگابایتی آن در چین 19999 یوان (حدود 2800 دلار یا 2550 یورو) است. انتظار می‌رود به دلیل نوسان قیمت، مالیات و موارد دیگر، قیمت آن در بازارهای جهانی حتی بالاتر باشد و از 3000 دلار یا 3000 یورو فراتر برود.

مشخصات هواوی Mate XT Ultimate

این گوشی از یک صفحه‌نمایش همه‌کاره بهره می‌برد که برای استفاده‌های مختلف مناسب است. این دستگاه در حالت بسته تبدیل به یک گوشی 6.4 اینچی FHD+ می‌شود و با باز کردن آن تا نیمه به یک صفحه‌نمایش 7.9 اینچی 2K تبدیل می‌شود که برای ویدیوها یا ایمیل‌ها عالی است.

این گوشی در حالت کاملا باز، تبدیل به یک تبلت 10.2 اینچی 3K می‌شود و تجربه‌ای شبیه به دسکتاپ ارائه می‌دهد. ضخامت آن در حالت باز فقط 3.6 میلی‌متر و در حالت تاشده 12.8 میلی‌متر است که کمی ضخیم‌تر از گلکسی زد فولد 6 است.

سیستم دوربین آن شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن هم 8 مگاپیکسلی است.

هواوی از یک باتری سیلیکون‌ کربنی 5600 میلی‌آمپرساعتی در داخل Mate XT استفاده کرده است. این باتری از شارژ سیمی 66 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات پشتیبانی می‌کند و ادعا شده که باریک‌ترین باتری جهان در نوع خود است.

این گوشی همچنین برای بهبود کارآمدی با یک کیبورد لمسی تاشو جفت می‌شود. این قابلیت، هواوی Mate XT را تبدیل به یک ابزار کاربردی برای کاربرانی می‌کند که به دنبال تجربه دسکتاپ در حال حرکت هستند.

source

توسط wikiche.com