یک باگ در iOS 18 باعث می‌شود تا پیام‌های قبلی شما از بین بروند. این سیستم‌عامل که به‌تازگی منتشر شده، حالا برای خیلی از کاربران مشکل ایجاد کرده است.

اپل از تاریخ 16 سپتامبر، iOS 18 را به طور رسمی در دسترس قرار داده است که بسیاری از قابلیت‌‌های جدید را برای کاربران آیفون به ارمغان می‌آورد. از جمله صفحه‌ اصلی (هوم اسکرین) قابل شخصی‌سازی و ویجت‌هایی که به‌صورت آزادانه قابل جابجایی هستند.

با این‌حال، مدت کوتاهی پس از انتشار این آپدیت، اولین باگ جدی ظاهر شده که در بدترین حالت ممکن است همه تاریخچه پیام‌ها را از بین ببرد. این باگ ابتدا توسط یک کاربر به وب‌سایت فناوری 9to5Mac گزارش شد. بسیاری از کاربران iOS 18 تحت‌تاثیر این باگ قرار گرفتند، در حالی‌که نسخه بتا iOS 18.1 از این باگ در امان مانده است.

این باگ زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران واچ‌فیس‌های اپل را از طریق iMessage به اشتراک می‌گذارند. هنگام پاسخ دادن به واچ‌فیس اشتراکی، اپلیکیشن iMessage نه تنها در دستگاه فرستنده، بلکه در دستگاه دریافت‌کننده متوقف می‌شود. به نظر می‌رسد تاکنون فقط حذف کامل تاریخچه پیام‌ها می‌تواند این مشکل را حل کند. متاسفانه بازیابی از طریق پوشه “Recently deleted” کمکی نمی‌کند، چراکه خطا بلافاصله دوباره ظاهر می‌شود.

اپل هنوز بیانیه رسمی درباره این باگ iOS 18 منتشر نکرده است. با این‌حال، می‌توان انتظار داشت که این شرکت روی یک به‌روزرسانی برای رفع آن کار کند. تا آن موقع، کاربران آیفون و اپل واچ باید هنگام اشتراک‌گذاری واچ‌فیس‌ها محتاط باشند.

اگر هنوز سیستم عامل آیفون یا آیپد خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید، این مطلب آموزش آپدیت به iOS 18 می‌تواند به شما کمک کند.




source

توسط wikiche.com