خانواده جدید اپل روز جمعه وارد بازار شد. اکنون برخی از کاربران گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که از مشکل تشخیص لمس نمایشگر آیفون 16 پرو خبر می‌دهد.

به گزارش 9to5mac، تعدادی از کاربران تنها چند روز پس از عرضه، مشکلی را گزارش کرده‌اند که فعالیت آنها را با اختلال مواجه کرده است. مشکل تشخیص لمس نمایشگر آیفون 16 پرو مسئله‌ای است که تعداد زیادی از کاربران با آن مواجه شده‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کاربران هنگام لمس صفحه نمایش خود بازخورد مناسبی نمی‌گیرند. آنها اعلام کرده‌اند هنگامی که نمایشگر را لمس یا اسکرول می‌کنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

باگ نرم‌افزاری مشکل تشخیص لمس نمایشگر آیفون 16 پرو را به وجود آورده است

بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که مشکل تشخیص لمس نمایشگر آیفون 16 پرو به دلیل یک باگ نرم‌افزاری اتفاق افتاده و ربطی به بخش سخت‌افزار ندارد.

اپل برای محصولات خود یک الگوریتم رد تصادفی لمس iOS طراحی کرده است. به نظر می‌رسد حساسیت بالای این بخش، موجب چنین اختلالی شده است. در واقع حساسیت این قابلیت باعث شده که نمایشگر به لمس عمدی کاربران هم واکنش نشان ندهد.

کاربران آیفون 16 پرو از مشکل تشخیص لمس نمایشگر خبر داده‌اند

به نظر می‌رسد حاشیه‌های باریک که قرار بود باعث جذابیت آیفون‌های جدید شود، مشکلاتی را به همراه داشته است. برخی کاربران در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که هنگام نزدیک شدن دستشان به آیکون دوربین، که در سمت راست پایین نمایشگر قرار دارد، تا چند ثانیه بعد عملکرد نمایشگر از کار می‌افتد و هیچ واکنشی نمی‌دهد. آنطور که مشخص است، این مشکل هر چهار لبه صفحه را به یک اندازه تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در واقع نازک‌تر شدن لبه‌ها باعث شده که دست کاربران به طور ناخواسته با نمایشگر برخورد داشته باشد. وجود قاب ممکن است تا حد زیادی باعث جلوگیری از بروز این مشکل شود؛ اما توجه داشته باشید که به‌طور کامل آن را از بین نمی‌برد.

به گزارش کاربران، عمده این مشکلات زمانی رخ داده که قفل صفحه نمایش باز بوده است. در واقع این مشکل هنگام  اسکرول‌کردن اپلیکیشن‌ها یا کشیدن انگشت بین صفحات هوم اسکرین، ظاهر می‌شود؛ نه هنگامی که نمایشگر شما در حالت لاک اسکرین قرار دارد.

به هر حال آیفون‌هایی که از نسخه iOS 18 و یا iOS 18.1 بتا استفاده می‌کنند، با این مشکل مواجه شده‌اند. انتظار می‌رود اپل با ارائه یک‌روزرسانی نرم‌افزای این مشکل را از میان بردارد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com