ایلان ماسک رسما اعلام کرده که کاربران بلاک‌شده همچنان می‌توانند در شبکه اجتماعی ایکس پست‌های عمومی را ببینند. این امر باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره‌ی حفظ حریم خصوصی ایجاد کرده که چندان هم بی‌اساس نیست.در پستی که ایلان ماسک در صفحه‌ی شخصی خود در شبکه ایکس منتشر کرده، تائید شده که قابلیت بلاک کردن، تنها جلوی تعامل مستقیم کاربر بلاک‌شده را با شما می‌گیرد، اما منعی برای تماشای پست‌های عمومی وجود ندارد. این در حالیست که در حال حاضر اگر کسی شما را در این شبکه مسدود کند، قادر به تماشای پست‌ها، تصاویر، ویدیوها، لیست دنبال‌کنندگان و دنبال شوندگان نیستید و پیامی با عنوان «شما مسدود شده‌اید» برای شما نمایش داده می‌شود.

مسدود کردن مانع مشاهده پست‌های عمومی برای کاربران بلاک‌شده نمی‌شود

آنطور که در گزارش‌ها آمده، به نظر این تصمیم ایکس به این دلیل بوده که همین حالا هم اگر فردی حساب کاربری نداشته باشد یا از اکانت‌های دیگر استفاده کند قادر به تماشای پست‌های عمومی کاربران است. البته برخی از کاربران به این اشاره کرده‌اند که در صورت خروج از اکانت، دسترسی به پروفایل محدود می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو

قابلیت جدید شبکه اجتماعی ایکس؛ کاربران بلاک‌شده همچنان می‌توانند پست‌های عمومی را ببینند

نگرش ایلان ماسک به قابلیت بلاک کردن

این اقدام چندان دور از ذهن هم نبود؛ چراکه پیش‌تر ایلان ماسک صراحتا اعلام کرده بود که علاقه‌ای به ویژگی بلاک کردن ندارد. سال گذشته ماسک گفته بود «این ویژگی بی‌معنی است و باید جایگزین نسخه‌ی قوی‌تر قابلیت بی‌صدا کردن (MUTE) شود.»

همچنین گفته بود که کاربران فقط می‌توانند در بخش پیام‌های خصوصی اکانتی را مسدود کنند و به صورت عمومی چنین امکانی وجود ندارد.

در حالی که همچنان قابلیت بلاک‌کردن وجود دارد و امکان تعامل مستقیم افراد را از بین می‌برد، با اینحال نگرانی‌هایی درباره‌ی این وجود دارد که تماشای پست‌های عمومی توسط کاربران بلاک‌شده ممکن است حریم خصوصی افراد را به خطر بیاندازد و در برخی موارد موجب ادامه‌دار شدن آزار و اذیت توسط این افراد شود.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com