کاربران آیفون 16 پرو از مشکل فریز شدن صفحه نمایش این گوشی گزارش می‌دهند. این گوشی اخیرا توسط اپل با قیمت بالای هزار دلار معرفی شده است.

مشکل فریز شدن صفحه آیفون 16 پرو

گزارش‌هایی از کاربران در حال انتشار است که به فریز شدن صفحه‌نمایش مدل‌های آیفون 16 پرو اشاره دارند. این خبر ابتدا در ردیت منتشر شد و دارندگان آیفون 16 پرو از مشکلات نمایشگر لمسی گوشی‌های خود شکایت کردند. به نظر می‌رسد صفحه‌نمایش آیفون‌های 16 پرو به دلیل لمس تصادفی پاسخ نمی‌دهد. این مشکل عمدتا در نیمه راست نمایشگر ظاهر می‌شود که دکمه دوربین جدید نیز در آن جا قرار دارد.

مشکل فریز شدن صفحه آیفون 16 پرو

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که احتمالا دکمه جدید باعث به وجود آمدن مشکل مذکور شده است. کاربران ادعا می‌کنند که به‌محض تماس دست‌شان با دکمه دوربین، صفحه‌نمایش لمسی پاسخ نمی‌دهد. بنابراین قرار گرفتن تصادفی دست روی دکمه دوربین باعث می‌شود نمایشگر دچار لگ شود یا اصلا کار نکند. به گفته کاربران نمایشگر آیفون 16 پرو به‌طور موقتی فریز می‌کند، هرچند که هوم‌بار تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. با وجود اینکه این مشکل ممکن است از نیمه راست نمایشگر ایجاد شود، اما صفحه‌نماش در هر چهار لبه پاسخ نمی‌دهد.

اینکه چگونه کاربران نمی‌توانند انگشت خود را سوایپ کنند یا ضربه بزنند اما هوم‌بار بدون تاثیر باقی می‌ماند، ممکن است منشا این مشکل مربوط به نرم‌افزار آیفون باشد. یک قابلیت به نام Palm Rejection وجود دارد که توسط Khaos Tian در ماستودون نشان داده شده است. همانطور که از نامش پیداست، تمام ورودی‌های لمسی را برای جلوگیری از هر گونه عمل ناخواسته در آیفون 16 غیرفعال می‌کند. اگر منشا مشکل واقعا الگوریتم Palm Rejection باشد، اپل شاید بتواند این مشکل را با یک به‌روزرسانی برطرف کند، اما اگر مشکل مربوط به دکمه دوربین باشد شاید نیاز به اصلاح سخت‌افزاری باشد.

 




source

توسط wikiche.com