نینتندو دستگاه بی‌سیم جدید و مرموزی را در کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) ثبت کرد. البته به‌نظر نمی‌رسد این دستگاه همان کنسول مورد انتظار سوییچ ۲ باشد.

دستگاه جدید نینتندو با شماره‌مدل CLO-001 شناخته می‌شود اما کارکرد واقعی آن را مشخص نمی‌کند. به‌هرحال باتوجه‌به کد 001 که در محصولاتی مثل نسل اول کنسول سوییچ با شماره‌مدل HAC-001 و کنسول دستی نینتندو DS با شماره‌مدل NTR-001 نیز استفاده شده است، به‌نظر می‌رسد با دستگاه کاملاً جدیدی مواجه هستیم.

محصول جدید نینتندو فقط با عنوان Wireless Device ثبت شده است. طرح ساده‌ی ثبت‌شده در اسناد ثبت این دستگاه، محل برچسب FCC را نشان می‌دهد که در ناحیه‌ی فرورفتگی در قسمت زیرین یک شیء با شکل مربعی و گوشه‌های گرد قرار خواهد گرفت.

طرح ساده دستگاه مرموز نینتندو در FCC

FCC

اسناد FCC نشان می‌دهند که در تست‌های انجام‌شده روی محصول مرموز نینتندو هیچ لوازم‌جانبی پوشیدنی‌ای درگیر نبوده و دستگاه فاقد باتری است و فقط با اتصال به برق کار می‌کند. در تست‌ها، دستگاه به همان شارژر USB-C متصل شده بود که نینتندو به‌همراه کنسول‌های سوییچ عرضه می‌کند، اما این موضوع فقط نشان می‌دهد که دستگاه مذکور ازطریق پورت USB-C شارژ می‌شود.

درمورد تراشه‌ی بی‌سیم CLO-001، ظاهراً خبری از فرکانس ۵ گیگاهرتز یا ۶ گیگاهرتز و بلوتوث نیست، اما دستگاه به وای‌فای ۲٫۴ گیگاهرتز و حسگر امواج میلی‌متری (mmWave) با فرکانس ۲۴ گیگاهرتز مجهز شده است.

جزئیات مربوط به حسگر mmWave با فرکانس ۲۴ گیگاهرتز، جالب‌ترین بخش ویژگی‌های دستگاه معرفی‌نشده‌ی نینتندو به‌شمار می‌رود. این حسگر می‌تواند به‌عنوان رادار و برای ردیابی حرکت استفاده شود و به‌ عنوان مثال حرکات دست یا حضور فرد در نزدیکی دستگاه را به‌طور دقیق تشخیص دهد. درواقع عملکرد حسگر مذکور شبیه به سنسورهای ۶۰ گیگاهرتزی موجود در دستگاه‌هایی مانند پیکسل ۴ است که حضور کاربر را احساس می‌کنند.

سخت‌افزار نسل اول سوییچ را Cypress Semiconductor ساخت؛ شرکتی که Infineon چند سال قبل آن را خرید. این شرکت درحال‌حاضر قابلیت‌های حسگر رادار ۲۴ گیگاهرتزی خود را تبلیغ می‌کند. طبق گفته‌ی Infineon، رادار ۲۴ گیگاهرتزی می‌تواند بُرد تشخیصی تا ۱۰۰ متر فراهم کند و حتی توانایی نفوذ به موانع را خواهد داشت.

باتوجه‌به اطلاعات محدود موجود، حدس‌زدن کارکرد دستگاه جدید نینتندو دشوار به‌نظر می‌رسد. برخی پیش‌بینی می‌کنند این محصول رابط کنترل حرکتی جدید باشد و برخی دیگر می‌گویند داک ارتقایافته‌ای برای نوعی دستگاه در پارک‌های Super Nintendo World خواهد بود. همچنین امکان دارد محصول یادشده، وسلیه‌ای برای پشتیبانی از ویژگی‌های واقعیت افزوده (AR) با تشخیص اشیای دنیای واقعی باشد و به‌بیان دیگر می‌تواند برای سخت‌افزار جدید Mario Kart Live یا حتی سیستمی شبیه به Pokémon Go مورد استفاده قرار گیرد.

source

توسط wikiche.com