اصولا برای هر نوع تجزيه و تحليل درمراكز صنعتی، نياز به داده های دقيق و درستی می‌باشد. حال اگر داده هايی در مراحل مختلف بازرسی و آزمايش که از دستگاه‌های اندازه گيری حاصل می‌گردد، دقيق و درست نباشد، مبنای تجزيه و تحليل درمراكز صنعتی، درست نبوده و مسلما اين مراكز را به بيراهه کشانده و حتی در بسياری از موارد موجب خسارت‌های جبران ناپذيری خواهد شد. اینجاست که اهمیت کالیبره کردن تجهیزات خود را نشان می دهد. شرکت تابان کنترل دقیق به داشتن یک آزمایشگاه کالیبراسیون با سابقه طولانی مدت، با کیفیت و مقرون به صرفه که می تواند تجهیزات شما را کالیبره کرده و آن را به دقت اولیه بازگرداند، افتخار می کند.

کالیبراسیون چیست؟

فرآیند استانداردسازی یا تنظیم محصولات ابزار دقیق برای کمک به دستیابی به نتایج دقیق تر، کالیبراسیون نامیده می شود. هنگام انجام این کار، یک متخصص یکی از تجهیزات را آزمایش می کند و نتایج آن را با دستگاه مرجع مقایسه می کند. اگر اندازه گیری با دقت قابل قبول تعیین شده توسط استاندارد مطابقت نداشته باشد، متخصص تنظیمات را انجام می دهد تا زمانی که نتایج اندازه گیری با استاندارد اندازه مطابقت داشته باشد. با گذشت زمان، دقت هر دستگاه اندازه گیری شروع به کاهش می کند. معمولاً این کاهش دقت به دلیل ساییدگی طبیعی قطعات مختلف است. اما ممکن است به دلیل محیط نامناسب یا شوک های مکانیکی و الکتریکی نیز اتفاق بیفتد. سرعت کاهش دقت این تجهیزات می تواند با توجه به شرایط محیطی آن ها متفاوت باشد.

اهمیت و مزایای کالیبراسیون محصولات ابزار دقیق

کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد.

عملکرد بهینه دستگاه

با کالیبره کردن تک تک دستگاه های اندازه گیری، عملکرد بهینه آنها را برای اندازه گیری صحیح و بدون خطا تضمین می کنیم.

پیشگیری از خطای محاسباتی

وقتی ابزار شما به درستی کالیبره شده باشد، احتمال خطای محاسبات صفر خواهد بود. همه ما اهمیت محاسبات دقیق و بدون خطا را می دانیم. محاسبات نادرست می تواند منجر به تصمیمات اشتباه و خسارات مالی و جانی شود.

افزایش سود عملیاتی

در یک واحد تولیدی اگر ماشین آلات دقیق و بدون خطا کار کنند هزینه های تولید بسیار کاهش یافته و سود خالص تولید و فروش انواع مواد افزایش می یابد.

اگر تجهیزات واحد تولیدی در محاسبه و اندازه گیری خطا داشته باشد، میزان کار از دست رفته افزایش می یابد. با بهینه سازی این ابزارها، تلفات و ضایعات مواد اولیه کاهش یافته و سود عملیاتی افزایش می یابد.

امکان تشخیص تجهیزات فرسوده

با کالیبره کردن تجهیزات، می توانید تعیین کنید که آیا می توان از آنها استفاده مجدد کرد یا خیر. در صورتی که کارشناسان ما تشخیص دهند که تعمیر و کالیبراسیون این دستگاه دیگر توجیه اقتصادی و عملیاتی ندارد، این مورد را به شما گزارش خواهند داد.

اهمیت کالیبراسیون در آینده – تابان کنترل دقیق

اهمیت کالیبراسیون مطمئناً در آینده افزایش خواهد یافت. با پیشرفت تکنولوژی، اندازه گیری های دقیق تری مورد نیاز است و کالیبراسیون اهمیت بیشتری پیدا می کند. کالیبراسیون نه تنها برای ممیزی و رعایت مقررات ضروری است، بلکه به حفظ قابلیت اطمینان نتایج، حفظ عملکرد مناسب تجهیزات و اطمینان از ایمنی محل کار کمک می کند. هر دستگاه قوانین کالیبراسیون خاص خود را دارد و توسط متخصصان انجام می شود.

گواهینامه مرتبط به کالیبراسیون تجهیزات

برای پیشبرد فعالیت‌ها در اکثر صنایع، گواهی‌نامه کالیبراسیون برای تجهیزات ضروری است. جهت دریافت این گواهی‌نامه برای یک دستگاه مشخص، شما باید درخواست خود را به شرکت تابان کنترل دقیق که دارای مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و نهادهای نظارتی مربوطه برای ارائه خدمات کالیبراسیون هستند، ارسال نمایید.

متخصصان شرکت کالیبراسیون تابان کنترل دقیق تجهیزات شما را بر اساس قوانین و استانداردهای رسمی کالیبره می‌کنند و سپس گواهی‌نامه معتبر را صادر می‌نمایند. این گواهی‌نامه‌ها معمولاً دارای تاریخ انقضاء خاصی هستند، بنابراین بهتر است پیش از انقضاء مقرر، اقدامات مورد نیاز برای تمدید گواهی‌نامه را انجام دهید.

افتخارات شرکت کالیبراسیون تابان کنترل دقیق

  • ارائه سالانه خدمات کالیبراسیون به بیش از هزار مشتری در صنایع مختلف
  • چندین دهه سابقه در زمینه خدمات کالیبراسیون و مهندسی ابزار دقیق
  • دارای چندین آزمایشگاه کالیبراسیون و بیش از بیست پرسنل مجرب و آموزش دیده
  • اجرای سالانه بیش از یکصد هزار کالیبراسیون
  • مجهز به آزمایشگاه های کالیبراسیون در زمینه های الکتریکال و دما، فیزیکال ، مکانیکال، حجم و شیمی
  • مشاوره های فنی و تخصصی در زمینه های مدیریت و بهبود توسعه صنعتی، کیفی و اداری و تأمین تجهیزات
  • خدمات تعمیرات تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی حوزه های الکترونیک، مکاترونیک، ابعاد و فشار، دما و …در کنار بهینه سازی های احتمالی و به روز رسانی با تکنولوژی روز
  • تدوین و مستندسازی در حوزه استانداردهای ایزو و ارائه خدمات آموزشی در حوزه ابزار و تجهیزات، امور کیفی و استاندارد
  • و…

آشنایی بیشتر با شرکت کالیبراسیون تابان کنترل دقیق

شرکت تابان کنترل دقیق با بیش از سه دهه سابقه در حوزه خدمات کالیبراسیون، کالیبراسیون تجهیزات، فروش و تعمیرات تجهیزات مطابق با صلاحیت های موجود در گواهینامه های این شرکت فعالیت می کند. از دیگر فعالیت های این شرکت کالیبراسیون در بخش کالیبراسیون، برق و ابزار دقیق، پیش راه اندازی و راه اندازی در پروژه های کشور به صورت پیمانکار اجرایی یا بهره گیری از متخصصین و مهندسین مجرب می باشد. شرکت کالیبراسیون تابان کنترل دقیق بخش آزمایشگاه اندازه گیری و کالیبراسیون خود را با هدفمندی توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و ارتقا ضریب اطمینان و کیفیت در امور صنایع کشور با ایجاد مرکز کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیق و اندازه گیری و کنترل های صنعتی و ارائه خدمات فنی و مهندسی مرتبط با موضوع کالیبراسیون تاسیس گردیده است.

source

توسط wikiche.com