شرکت مدیاتک سرانجام تاریخ عرضه تراشه دایمنسیتی 9400 را اعلام کرد. شعار “AI Chip Leap” برای این تراشه نشان می‌دهد که پرچم‌داران آینده مانند اوپو فایند X8 و فایند X8 پرو قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تری را ارائه خواهند کرد.

دایمنسیتی 9400 از همان طراحی all-large-core نسل قبلی خود بهره خواهد برد و از معماری ARM BlackHawk استفاده خواهد کرد که ظاهرا عملکرد بهبود یافته‌ای ارائه خواهد نمود. مدیاتک برای ساخت این تراشه از پروسه N3E (3nm) شرکت TSMC استفاده خواهد کرد.

این تراشه دارای یک هسته سوپر 3.63 گیگاهرتزی Cortex-X925، سه هسته بزرگ X4 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز و چهار هسته A725 با فرکانس 2.10 گیگاهرتز خواهد بود و از گرافیک Mali-G925-Immortalis MC12 استفاده خواهد کرد. همچنین گزارش شده است که دایمنسیتی 9400 از سریع‌ترین حافظه LPDDR5X در صنعت با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه بهره خواهد برد که به گوشی‌های هوشمند اجازه خواهد داد تا زمان بارگذاری سریع‌تری برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین ارائه کنند.

تاریخ عرضه تراشه دایمنسیتی 9400

مدیاتک اعلام کرد که تراشه دایمنسیتی 9400 را در تاریخ 9 اکتبر امسال یعنی 18 مهر عرضه خواهد کرد.

طبق گزارش NanoReview، این تراشه در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازهای 2874 و 8969 را کسب کرده است. در بخش گرافیک، این پردازنده در تست GFX Aztec 1440P off-screen Vulkan به سرعت 134 فریم بر ثانیه دست یافته که 86 درصد بیشتر از A18 Pro اپل در آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس است. این نشان می‌دهد که تراشه آینده مدیاتک قادر به ارائه یک بهبود قابل‌توجه در عملکرد بازی‌ها خواهد بود.

لازم به ذکر است که این امتیاز همچنین 41 درصد بیشتر از تراشه سال گذشته اسنپدراگون 8 نسل 3 است. Digital chat station نیز قبلا فاش کرده بود که عملکرد گرافیکی آن 30 درصد بالاتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست 3D Mark است، در حالی‌که 40 درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

همچنین قابلیت رهگیری پرتو در مقایسه با نسل قبلی حدود 20 درصد بهبود یافته است. مدیاتک سال گذشته عملکرد گرافیکی قدرتمندی را ارائه کرد و امسال نیز به نظر می‌رسد که این روند را ادامه خواهد داد. این شرکت همچنین روی یک فناوری جدید رهگیری پرتو برای تراشه‌های خود کار می‌کند که طبق گزارش‌ها با فناوری رهگیری پرتو پیشرفته OMM (شتاب‌دهنده رهگیری پرتو) در رایانه‌های شخصی قابل مقایسه است. این ویژگی، سازندگان گوشی‌های هوشمند را قادر خواهد ساخت تا کیفیت گرافیکی بازی‌ها را به سطح بالاتری ارتقا دهند.




source

توسط wikiche.com