دنیا مدنی یکی از بازیگران زن اهل کشور ایران است که تا کنون توانسته با ایفای نقش‌های خود مورد توجه قرار گیرد. در ادامه مقاله پیش رو قصد داریم تا با بیوگرافی دنیا مدنی همراه شما باشیم.

دنیا مدنی بازیگر اهل ایران در سال 1369 به دنیا آمد. او فرزند دوم خانم رویا تیموریان از ازدواج اولش با میر ولی الله مدنی است. این هنرپیشه به واسطه مادر بازیگر و پدر تهییه‌کننده‌اش از همان کودکی با دنیای بازیگری آشنا شد. سپس در رشته طراحی لباس تحصیل کرد تا اینکه در سال 1391 با سریال زندگی جای دیگری است پشت دوربین رفت. او سه سال بعد اولین فیلم سینمایی‌اش را با نام مفت آباد شروع کرد و در نهایت با سریال رهایم نکن به شهرت مطلوبی رسید. او از سال 1401 تصمیم گرفت که حجاب خود را کنار بگذارد و اکنون در کشور آلمان زندگی می‌کند. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با بیوگرافی دنیا مدنی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی دنیا مدنی

  • نام و نام خانوادگی: دنیا مدنی
  • تاریخ‌ تولد: 13 تیر 1369
  • محل تولد: تهران
  • سن دنیا مدنی: 34 سال
  • قد دنیا مدنی: 159 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج با ژوان دنیک (Joan Dnik) در 23 خرداد 1402)
  • تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته طراحی لباس
  • نام خویشاوندان: رویا تیموریان (مادر)، میر ولی الله مدنی (پدر)، درنا مدنی (خواهر)
  • تعداد فرزند: 1 فرزند پسر (نیک)
  • صفحه اینستاگرام دنیا مدنی: doniamadaniii@

زندگی نامه دنیا مدنی

در اولین بخش بیوگرافی این بازیگر ابعاد مختلف زندگی شخصی او از تولد تا ازدواج را تعریف می‌کنیم.

از کودکی تا جوانی

اطلاعات شخصی دنیا مدنی

دنیا مدنی متولد سیزدهمین روز اولین ماه تابستان سال 1369 است. پدر این بازیگر میر ولی الله مدنی تهییه‌کننده نام آشنا و مادر او بازیگر حرفه‌ای خانم رویا تیموریان است. او یک خواهر بزرگتر به نام‌ درنا نیز دارد. این هنرپیشه از همان دوره کودکی به همراه مادر خود با فضای بازیگری آشنا شد و پس از اتمام دبیرستان رشته طراحی لباس را انتخاب کرد و مدتی در سینما کمک طراح و دستیار صحنه در کنار آتوسا قلمفرسایی بود. پدر و مادر خانم دنیا در دهه هشتاد جدا شدند و سال 1382 مادر این بازیگر با آقای مسعود رایگان ازدواج کرد.

همچنین بخوانید :

همسر دنیا مدنی

مدتی عکس‌های دنیا مدنی و علیرضا کمالی به عنوان زوج دست به دست می‌شد و خود آنها نیز رفتاری داشتند که گویی این شایعات دروغ نیست. اما پس از گذشت زمانی تمامی عکس‌های آنها از صفحات شخصی متعلق به این بازیگران حذف شد. علیرضا کمالی هیچوقت دوست نداشت درباره این موضوع صحبت‌ کند اما خانم دنیا رابطه جدی خود با آقای بازیگر را که به سرانجام نرسید، تایید کرد.

همسر دنیا مدنی

در سال 1401 در پی مهاجرت خانم دنیا به آلمان پس از مدتی اخبار ازدواج و بارداری او دست به دست می‌شد تا اینکه این بازیگر اعلام کرد با یک آقای آلمانی به نام ژوان دنیک در تاریخ 23 خرداد 1403 ازدواج کرده است. حاصل این ازدواج پسر بچه‌ای به نام نیک است که در تیر ماه سال 1403 به دنیا آمد. او به حریم شخصی فرزندش احترام می‌گذارد و دوست ندارد عکس چهره او را منتشر کند.

همچنین بخوانید :

زندگی شغلی دنیا مدنی

در این قسمت بیوگرافی دنیا مدنی زندگی هنری او را بررسی می‌کنیم.

شروع فعالیت هنر

زندگی شغلی دنیا مدنی

این بازیگر چون فارغ‌التحصیل رشته طراحی لباس بود، از سال 1389 با کمک آتوسا قلمفرسایی به عنوان کمک طراح و دستیار صحنه فعالیت می‌کرد تا اینکه در سال 1391 با فیلم‌ زندگی جای دیگری است و در سال 1394 با فیلم مفت آباد وارد عرصه بازیگری تلویزیون و سینما شد. در سال 1397 این بازیگر با مجموعه تلویزیونی رهایم نکن توانست معروف شود.

فیلم های دنیا مدنی

همچنین بخوانید :
نام فیلم سال کارگردان
مفت آباد 1394 پژمان تیمورتاش
سرو زیرآب 1396 محمدعلی باشه آهنگر
سلفی با دموکراسی 1398 علی عطشانی
سورمه ای (فیلم کوتاه) 1398 سونیا حداد و قصیده گلمکانی
نقره ای (فیلم کوتاه) 1400 حمید صابری

فیلم های دنیا مدنی

سریال های دنیا مدنی در تلویزیون

نام سریال سال کارگردان
زندگی جای دیگری است 1391 منوچهر هادی
دستت را به من بده 1396 محمد مهدی عسگرپور
رهایم نکن 1397 شهرام شاه حسینی
بیگانه‌ای با من است ۱ و ۲ 1398-1399 احمد امینی و آرش معیریان
زمین گرم 1399 سعید نعمت‌الله
همچنین بخوانید :

مجموعه‌ های شبکه نمایش خانگی

سریال های دنیا مدنی

نام مجموعه سال کارگردان
بی‌گناه 1400 مهران احمدی

جوایز و افتخارات دنیا مدنی

این بازیگر علیرغم فعالیت‌های خود در زمینه بازیگری نتوانست جایزه قابل توجهی کسب کند.

حواشی دنیا مدنی

همچنین بخوانید :

دنیا مدنی اصولا بازیگر پرحاشیه‌ای نبود تا اینکه در سال 1401 برای فیلم نقره‌ای به جشنواره فیلم هوک در آلمان رفت. او در این جشنواره بدون حجاب ظاهر شد و دیگر به ایران‌ بازنگشت. در واقع خانم مدنی کشف حجاب کرد و با شبکه من و تو مصاحبه کرد. او پیش از مهاجرت همواره جز بازیگران گلچین شده‌ای بود که در ورزشگاه حضور پیدا می‌کرد. او همچنین جز افرادی بود که واکسن برکت را برای دلگرمی هموطنان تبلیغ کرد. اما جالب این بود که خانم مدنی در این مصاحبه برای اقداماتش عذرخواهی کرد!

چندی پیش نام این بازیگر در کنار چندین هنرپیشه ایرانی به عنوان ممنوع التصویر اعلام شد.

حقایق پنهان دنیا مدنی

در این قسمت بیوگرافی دنیا مدنی با چند حقیقت جالب درباره این بازیگر همراه شما هستیم.

او در زمان حضورش در ایران یک گالری لباس به نام دنیا گالری که در ونک بود را اداره می‌کرد‌. این بازیگر درباره اینکه آیا به کارگاه‌های بازیگری می‌رود یا خیر گفت که دوست ندارد نزد شاگردان مادرش بازیگری را آموزش ببیند. او ترجیح می‌دهد بازیگری را به صورت تئوریک یاد بگیرد. دنیا مدنی به گفته خودش اصلا دنبال جذب مخاطب نیست و سعی می‌کند راه خودش را برود.

آلبوم عکس های دنیا مدنی

در این قسمت چند عکس از خانم مدنی تماشا کنید.

کلام آخر

این مطلب درباره بیوگرافی دنیا مدنی بود و سعی شد اطلاعات کاملی که از زندگی او منتشر شده، برای شما تعریف شود. باید اضافه کنیم که بخش تئاترهای دنیا مدنی خالی هستند زیرا این بازیگر فعالیت تئاتری ندارد و اکنون نیز گویی بازیگری را کنار گذاشته است. نظر شما درباره این هنرمند چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما کمال تشکر را داریم.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com