آمریکای لاتین رؤیای علاقه‌مندان به حیات وحش است که خانه بسیاری از اکوسیستم‌های متنوع و پر از گیاهان و جانوران منحصربه‌فرد است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برخی از بهترین مکان‌ها برای تماشای حیات وحش آمریکای لاتین بپردازیم.

پانتانال برزیل

A jaguar emerges in Pantanal, Brazil. Stone RF/Getty Images

پانتانال (Pantanal) بزرگترین تالاب گرمسیری جهان است. اگرچه کمتر از سایر مناطق در آمریکای جنوبی شناخته شده است اما یکی از بهترین مکان‌های تماشای حیات وحش در این قاره است. از طریق یک سافاری با راهنما، بازدیدکنندگان می‌توانند جگوارها، کاپیباراها، سمورهای غول پیکر، کایمن‌ها و گونه‌های متنوع پرندگان را شاهد باشند. بهترین زمان برای دیدن جگوارهای نمادین و کمیاب منطقه در فصل خشک از ماه ژوئن تا اکتبر است.

جزایر گالاپاگوس اکوادور

Ecuador’s Galápagos Islands offer the chance to see many species, such as these sea lions on Espanola Island. Guenter Guni/Getty Images

این جزایر آتشفشانی به خاطر حیات وحش متنوع خودش از جمله لاک‌پشت‌های غول پیکر، ایگواناهای دریایی، سگ‌های پا آبی و پنگوئن‌ها شهرت دارد. اینجا یکی از بکرترین اکوسیستم‌های روی زمین است که ۹۷ درصد از زمین‌ها به‌عنوان پارک حفاظت شده تعیین شدند و فرصت‌های بی‌نظیری را برای رویارویی با حیات وحش از نزدیک چه در خشکی و چه در زیر آب ارائه می‌دهند.

شبه جزیره اوسا کاستاریکا

A crowned woodnymph hummingbird enjoys the flowers in Corcovado National Park, on Costa Rica’s Osa Peninsula. Manuel ROMARIS/Getty Images

این شبه جزیره یکی از غنی‌ترین مناطق از نظر بیولوژیکی در این سیاره است. در جنوب غربی کاستاریکا واقع شده و جنگل بارانی اولیه پارک ملی کورکووادو و آب‌های گلفو دولچه را در خودش جای داده است. اینجا مکانی واقعاً دورافتاده و عالی برای مشاهده پستانداران کمیاب همانند کاپوچین‌های صورت سفید، مارگای‎ها، اوسلوت‌ها و تاپیرها است.

تالاب ایبرا آرژانتین

Capybaras in the Ibéra wetlands region of Argentina. Tom Parker

تالاب‌های ایبرا (Iberá Wetlands) در آرژانتین شبکه وسیعی از مرداب‌ها، تالاب‌ها و آبراه‌ها هستند که زیستگاهی را برای کاپیباراها، کایمان‌ها، گوزن‌های مردابی و همچنین بیش از ۳۵۰ گونه پرنده فراهم می‌کنند. به‌عنوان بخشی از تلاش پیشگامانه حفاظتی از سوی سازمان‌های غیر دولتی حافظت از محیط زیست، سازمان‌های دولتی و همچنین جوامع محلی، جگوارها بار دیگر به اینجا آورده شدند. هدف از این کار نیز بازیابی تنوع زیست محیط، متعادل کردن اکوسیستم منطقه و همچنین ایجاد محیط زیست پایدار برای زندگی بوده است.

شبه جزیره والدس آرژانتین

A Southern Wright Whale breaches in Peninsula Valdes, Argentina. Juan MABROMATA/AFP/Getty Images

در اینجا، شما می‌توانید از حیات وحش دریایی لذت ببرید. شما می‌توانید نهنگ‌های راست جنوبی، شیرهای دریایی، اورکاها، پنگوئن‌های ماژلانی و فیل‌ها را در میان گونه‌های دیگر مشاهده کنید. اورکاها به دلیل تکنیک شکار قابل توجه خود مشهور هستند و اغلب اوقات نیز برای حمله به شیرهای دریایی در آب‌های کم عمق ساحل حضور دارند.

پارک ملی پاتاگونیا شیلی

Travelers in the Patagonia region of Chile may spot wildlife like the guanaco, a camelid similar to a llama. Dieter Meyrl/Getty Images

این پارک ملی در جنوب شیلی در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و مناظر متنوعی از جمله کوه‌ها، جنگل‌ها، مراتع، رودخانه‌ها و تالاب‌ها را در بر می‌گیرد. این مکان زیستگاه طیف گسترده‌ای از حیات وحش از جمله گواناکو، کندور و گوزن آند است. بازدیدکنندگان در اینجا همچنین می‌توانند شاهد پوما در زیستگاه طبیعی خودشان باشند.

ذخیره‌گاه ملی تامبوپاتا پرو

Macaws flying over Peru’s Tambopata National Reserve. Christian Declercq/Getty Images

تامبوپاتا در آمازون پرو واقع شده و یک منطقه طبیعی قابل توجه با سطوح بالایی از گونه‌ها است. این ذخیره‌گاه یک مکان مهم برای تحقیقات علمی و تلاش‌های حفاظتی و همچنین اکوتوریسم است. بازدیدکنندگان می‌توانند جنگل‌های بارانی را در سفرهای راهنما یا قایق‌رانی با طبیعت شناسان و بوم‌شناسان منطقه مشاهده کنند و شاهد گونه‌های مختلف جانوری باشند.

منبع travelandleisure

source

توسط wikiche.com