عینک هوشمند متا ری‌بن (Meta Ray-Ban) یکی از بهترین محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت است. حالا، متا با عرضه به‌روزرسانی‌هایی قصد دارد این عینک را واقعا به احساس «هوشمندی» نزدیک کند. در کنار آن یک نسخه محدود ویژه از عینک ری‌بن متا نیز در صف عرضه است.

شرکت در کنفرانس Connect روز چهارشنبه، چندین به‌روزرسانی برای عینک‌های Ray-Ban Meta را معرفی کرد. از جمله ویژگی‌های جدید مانند «یادآورها» که به عینک اجازه می‌دهد تصویری از چیزی که به آن نگاه می‌کنید بگیرد و بعدا از طریق اعلانی روی تلفن همراهتان، شما را از آن مطلع سازد. همچنین قادر خواهید بود کد‌های QR را اسکن کنید و با شماره‌های تلفنی که به آن نگاه می‌کنید مستقیما از طریق عینک‌ها تماس بگیرید.

عینک ری‌بن متا هم اکنون قادر به ترجمه تعدادی از زبان‌ها از تصاویر ثابت است. متا اعلام کرده که روی ویژگی ترجمه زبان به صورت زنده کار می‌کند که آن‌چه را که می‌شنوید، از طریق اسپیکرهای موجود در عینک، به صورت زنده پخش می‌کند. زمانی که این ویژگی در ماه‌های آینده در دسترس قرار گیرد، قادر به ترجمه بین زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی خواهد بود.

همزمان با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، شرکت متا همچنین در حال عرضه‌ی یک سری جدید از عدسی‌های گذرا با همکاری شرکت مادر ری‌بن، EssilorLuxottica است. همچنین، قاب‌های شفاف محدود جدیدی نیز عرضه شده‌اند که تمام فناوری درونی را نمایان می‌کنند و یادآور گیم بوی کلاسیک هستند. این قاب‌های شفاف از امروز به فروش می‌رسند، اما تنها به تعداد 7500 دستگاه تولید و عرضه می‌شوند.

اینکه آیا این عینک‌ها واقعا تغییری در نحوه‌ی تعامل ما با هوش مصنوعی ایجاد خواهند کرد یا خیر، هنوز مشخص نیست. اما به‌روزرسانی‌های اخیر متا مسیر واضحی را برای تبدیل کردن دستیاران هوش مصنوعی روی صورت به یک واقعیت عملی نشان می‌دهد.



source

توسط wikiche.com