گوشی‌های میان‌رده شیائومی مشخصات سخت‌افزاری قابل توجهی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما کدام یک از آن‌ها بهترین انتخاب است؟

با وجود این که گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت شیائومی حضور پررنگی در بازار دارند، این برند بیشتر محبوبیت خود را مدیون گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی است که با زیر برندهایی نظیر Poco و Redmi وارد بازار می‌کند. از سال‌های اول حضور شیائومی در بازار تا به امروز، آن‌ها بیشتر از همه با عرضه گوشی‌های مقرون به‌صرفه با مشخصات بسیار عالی، شناخته شده‌اند. همین امروز نیز گوشی های میان رده شیائومی جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند و حتی میان‌رده‌های سری گلکسی A سامسونگ را هم پشت سر گذاشته‌اند. اما کدام یک از این گوشی‌های Xiaomi ارزش خرید بالاتری دارد؟ برای پاسخ به این سوال با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی

۱. شیائومی پوکو X6 پرو

پرفروش ترین گوشی میان رده شیائومی

Xiaomi Poco X6 Pro
تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS
رم و حافظه ۸/۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۶۷ وات
قیمت از ۱۸ میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر باکیفیت، سرعت شارژ بالا، تراشه قدرتمند، دوربین اصلی بسیار خوب

نقاط ضعف: با گواهی IP54 عرضه شده است

بهترین گوشی میان‌رده از شیائومی، موبایل پوکو X6 پرو است که با توجه به مشخصاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، رقیب جدی در بازار ندارد. این محصول از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد بهره‌مند است که از روشنایی حداکثری ۱۸۰۰ نیت در حالت HDR و همچنین دالبی ویژن و +HDR۱۰ پشتیبانی می‌کند.

مهمترین نقطه قوت گوشی Poco X6 Pro، تراشه ۴ نانومتری و ۸ هسته‌ای دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا است که می‌تواند قدرت پردازشی قابل توجهی در اختیار شما قرار دهد. این چیپست، قدرت کافی برای اجرای تمامی برنامه‌ها و بازی‌ها را دارد و در حقیقت قدرتمندترین تراشه‌ای است که در این بازه قیمتی می‌توانید در اختیار داشته باشید.

اگر به عکاسی هم علاقه دارید، خبر خوب این است که دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این محصول، عملکرد بسیار خوبی در روز و حتی در شب دارد و می‌تواند عکس‌ها و ویدیوها را با کیفیت و جزئیات بالایی در اختیار شما قرار دهد. در نهایت می‌توان از پشتیبانی از شارژ ۶۷ وات، پشتیبانی نرم‌افزاری چند ساله و وزن نسبتا کم این دستگاه نیز به عنوان دیگر نقاط قوت آن یاد کرد.

۲. شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

گوشی میان رده شیائومی

Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G
تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14
رم و حافظه ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۶۷ وات
قیمت از ۱۹ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت بالا، نمایشگر باکیفیت، بلندگوهای استریو، سرعت شارژ سریع، عملکرد خوب، دوربین اصلی قدرتمند

نقاط ضعف: دوربین‌های ثانویه ضعیف، شارژدهی معمولی

یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی، ردمی نوت ۱۳ پرو 5G است که جزو موبایل‌های گران‌قیمت این برند نیز به حساب می‌آید. این دستگاه از بدنه شیشه‌ای برخوردار است و در رنگ‌بندی‌های جذابی نیز در بازار عرضه می‌شود. Redmi آن را با تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ همراه کرده که عملکرد قابل قبولی در استفاده روزمره و حتی گیمینگ دارد. در کنار این تراشه، گوشی در پیکربندی‌های متنوعی وارد بازار جهانی شده است اما متاسفانه در بازار ایران تنها می‌توانید گران‌ترین پیکربندی‌های این دستگاه را با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی، پیدا کنید.

مهمترین نقطه قوت ردمی نوت ۱۳ پرو 5G، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی آن است که از لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز چند سویه پشتیبانی کرده و عملکرد مثال‌زدنی در عکاسی و فیلمبرداری دارد. حتی می‌توان تصاویر آن را با موبایل‌های گران‌تر نیز مقایسه کرد؛ با این وجود، دوربین‌های فوق‌عریض و ماکرو عملکرد جالب توجهی ندارند. در مجموع، در صورتی که عکاسی برای شما در اولویت است، ردمی نوت ۱۳ پرو 5G بهترین گوشی میان‌رده‌ای است که می‌توانید از شیائومی خریداری کنید.

۳. شیائومی پوکو X6

گوشی میان رده شیائومی

Xiaomi Poco X6
تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14
رم و حافظه ۸/۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۶۷ وات
قیمت از ۱۶ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت مناسب، نمایشگر اولد با روشنایی بالا، سرعت شارژ سریع، عملکرد خوب

نقاط ضعف: شارژدهی معمولی، دوربین سلفی ضعیف

اگر ردمی نوت ۱۳ پرو 5G توجه شما را به خود جلب کرده است اما قیمت زیادی دارد، با بودجه کمی کمتر، گزینه دیگری که می‌توانید مدنظر داشته باشید، پوکو X6 است. به جز دوربین، سایر مشخصات این دو گوشی یکسان است و از همین رو، تجربه کار با آن‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. البته برخلاف گوشی Redmi، این موبایل از بدنه پلاستیکی برخوردار است و بلندگوی آن هم استریو نیست؛ با این وجود، پوکو X6 یکی از میان‌رده‌های ارزشمند شیائومی است. گوشی پوکو X6 از تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ بهره می‌برد که عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها و استفاده روزمره دارد. نمایشگر این گوشی مانند مدل پرو، از حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت و دالبی ویژن پشتیبانی کرده و تصاویر را با کیفیت بسیار عالی در اختیار شما قرار می‌دهد. از سمت دیگر، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیگسلی Poco X6، عملکرد رضایت بخشی دارد و به عنوان یک میان‌رده، می‌تواند عکس‌ها و ویدیوها را با جزئیات و دامنه داینامیک قابل قبولی ثبت کند.

۴. شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

گوشی های میان رده شیائومی

+Xiaomi Redmi Note 11 Pro
تراشه دایمنسیتی ۹۲۰
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 12
رم و حافظه ۶/۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۱۲۰ وات
قیمت از ۱۱ میلیون تومان

نقاط قوت: بدنه شیشه‌ای با گواهی IP53، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی امولد، سرعت شارژ بالا، بلندگوهای باکیفیت، عملکرد بسیار خوب

نقاط ضعف: پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی پایان یافته است

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد ولی با این وجود هنوز هم توانسته ارزش خرید خود را حفظ کند. این گوشی از جایگزین شایسته‌ای برای گوشی محبوب ردمی نوت ۱۰ پرو است و در همه بخش‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته است. گوشی دارای تراشه دیمنسیتی ۹۲۰ است که همچنان قدرت پردازشی قابل قبولی دارد و عملکرد روانی در اختیار شما قرار می‌دهد.

شیائومی از پنل سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی در این گوشی استفاده کرده است که روشنایی حداکثری آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و برای استفاده در محیط‌هایی که نور زیادی وجود دارد، بسیار عالی است. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز با وجود این که برخلاف گوشی‌های سامسونگ، فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است، اما به‌لطف تعداد پیکسل‌های فراوانی که دارد، می‌تواند عکس‌های جالب توجهی در اختیارتان قرار دهد. در بخش باتری نیز شما به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری دسترسی دارید و می‌توانید با کمک شارژ ۱۲۰ وات آن را ظرف کمتر از ۲۰ دقیقه کاملا شارژ کنید. از سمت دیگر، باید به این نکته هم اشاره کرد که شیائومی دیگر قرار نیست نسخه‌های جدیدتر از اندروید ۱۳ را برای ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس منتشر کند و از همین رو، پشتیبانی نرم‌افزاری از آن پایان یافته است.

۵. شیائومی پوکو M6 پرو

گوشی میان رده شیائومی

Xiaomi Poco M6 Pro
تراشه هلیو G99 اولترا
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14
رم و حافظه ۸/۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۶۷ وات
قیمت از ۱۰ میلیون تومان

نقاط قوت: با شارژر عرضه می‌شود، کیفیت ساخت مناسب، نمایشگر باکیفیت، شارژدهی خوب، سرعت شارژ بالا

نقاط ضعف: با اندروید ۱۳ عرضه شده است، عملکرد ضعیف دوربین در نور کم

از دیگر بهترین میانرده‌های شیائومی، می‌توانیم به پوکو M6 پرو 4G اشاره کنیم که در اوایل سال ۲۰۲۴ روانه بازار شد. یکی از نقاط قوت این دستگاه، ابعاد جمع‌وجور و وزن کم آن نسبت به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی است که در اختیار شما قرار می‌دهد. از سمت دیگر، نمایشگر این محصول یک پنل اولد ۱۲۰ هرتزی با حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت است که نسبت به قیمت دستگاه، از کیفیت بسیار عالی بهره‌مند است. تراشه هلیو G99 که شیائومی در پوکو M6 پرو استفاده کرده است، کمتر جای تحسین دارد ولی برای استفاده روزمره می‌تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

در بخش دوربین، شما به یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 دسترسی دارید که مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال است. این دوربین در صورتی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد، می‌تواند عکس‌های باکیفیتی در اختیار شما قرار دهد؛ با این حال، در نور کم، عملکرد آن افت قابل توجهی دارد و تصاویر با نویز زیادی همراه می‌شوند. ۲ دوربین دیگر، کاملا در حد دوربین‌های رقبا عمل می‌کنند و برتری خاصی در زمینه کیفیت تصاویر ندارند.

۶. شیائومی ردمی نوت 12S

بهترین میان رده شیائومی

Xiaomi Redmi Note 12S
تراشه هلیو G96
نمایشگر ۶.۴۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14
رم و حافظه ۶/۸ گیگابایت رم | ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۳۳ وات
قیمت از ۸ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت قابل قبول، وزن کم، نمایشگر امولد، شارژدهی طولانی

نقاط ضعف: بلندگوهای معمولی

اگر به‌دنبال یک گوشی میان رده شیائومی هستید که اندازه نسبتا جمع‌وجوری هم داشته باشد، ردمی نوت 12S می‌تواند انتخاب خوبی به‌حساب بیاید. این موبایل دارای یک پنل امولد ۹۰ هرتزی است که روشنایی بالایی نیز دارد. شاید طراحی گوشی به مذاق همه خوش نیاید ولی حداقل می‌توان گفت این موبایل کیفیت ساخت خوبی نسبت به قیمتش دارد.

در بخش تراشه، هلیو G96 یک تراشه در حد و اندازه‌های اکثر رقبا است ولی گوشی برخی اوقات دچار لگ می‌شود و به همین خاطر اگر می‌خواهید همزمان از چند برنامه استفاده کنید، بهتر است تا جای ممکن سراغ نسخه ۶ گیگابایتی آن نروید.

۷. شیائومی پوکو M5s

بهترین میان رده شیائومی

Xiaomi Poco M5s
تراشه هلیو G95
نمایشگر ۶.۴۳ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری MIUI 13
رم و حافظه ۴/۶/۸ گیگابایت رم | ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۳۳ وات
قیمت از ۷ میلیون تومان

نقاط قوت: گواهی IP53، نمایشگر اولد، شارژدهی بسیار خوب، بلندگوی استریو، عملکرد بسیار خوب

نقاط ضعف: دوربین‌های ضعیف، نمایشگر ۶۰ هرتز

یکی از گزینه‌های اقتصادی که در بین گوشی های میان رده شیائومی می‌توانید مدنظر داشته باشید، پوکو M5s است. یک گوشی فوق‌العاده که با توجه به قیمت، ارزش خرید بسیار بالایی هم دارد. پوکو این گوشی را با تراشه هلیو G95 همراه کرده است که در این بازه قیمتی بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. در کنار آن شما به یک پنل امولد با روشنایی قابل قبول نیز دسترسی دارید اما این پنل متاسفانه تنها از رفرش‌ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

در کنار این موارد باید به بلندگوهای استریو، جک صدا و همچنین دوربین سلفی بسیار خوب این گوشی نیز اشاره کنیم. البته پوکو M5s نقاط ضعفی مثل دوربین‌های پشتی ضعیف هم دارد ولی در مجموع با توجه به قیمت، بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید درنظر داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب با بهترین گوشی های میان رده شیائومی آشنا شدیم. گوشی‌های بالا همگی گزینه‌های شاخص و ارزشمندی در بازه‌های قیمتی خودشان هستند و از نظر ارزش خرید، می‌توانند با مشخصات جالب توجهی که دارند، گزینه‌های مناسبی به‌حساب بیایند. نظر شما در مورد این موبایل‌ها چیست؟ از دید شما کدام گوشی بهترین گوشی میان‌رده شیائومی است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com