انتخاب یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی می‌تواند برای کاربرانی که به دنبال صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و تجربه کاربری قدرتمندتر هستند، ایده‌آل باشد. در صورتی که شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، در ادامه با معرفی لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی، همراه ما باشید.

این نوع لپ‌تاپ‌ها به ویژه برای افرادی که نیاز به نمایشگر بزرگ جهت انجام کارهای گرافیکی، ویرایش ویدیو، بازی‌های سنگین یا حتی تماشای فیلم دارند، مناسب هستند. همچنین، بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی از سخت‌افزار قدرتمند بهره می‌برند و برای گیمینگ و نرم‌افزارهای تولید محتوا، انتخاب اول بیشتر کاربران هستند. در بازار لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی، مدل‌های متنوعی از برندهای مختلف وجود دارد که هر کدام با ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فرد خود سعی در جلب توجه کاربران دارند. برخی از این مدل‌ها با تمرکز بر قدرت پردازش، قابلیت‌های گرافیکی و شارژدهی طولانی طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر با وزن کمتر و ابعاد جمع‌وجور، سعی در ارائه لپ‌تاپ‌هایی دارند که هم برای استفاده خانگی و هم برای حمل و نقل مناسب باشند؛ با این همه، در بازار ایران، Laptop با اندازه ۱۷ اینچ، تنوع زیادی ندارند و به همین دلیل، انتخاب شما تا حد زیادی محدود است. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با چند نمونه از این لپ‌تاپ‌ها آشنا شویم.

فهرست مطالب:

بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی

در این مقاله به بررسی بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی در بازار می‌پردازیم. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ بزرگ و قدرتمند هستید که بتواند نیازهای روزمره یا کاری شما را برآورده کند، با ما همراه باشید.

۱. لپ‌تاپ ام‌اس‌آی Creator Z17 A14VFT HX Studio

لپ تاپ 17 اینچ

Creator Z17 A14VFT HX Studio
پردازنده اینتل Core i7-14700HX
پردازنده گرافیکی RTX 4060
نمایشگر ۱۷ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۶۰۰ و رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز
رم و حافظه ۳۲ گیگابایت رم | ۲ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۴۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: پردازنده‌های سریع و قدرتمند، اندازه نسبتا جمع‌وجور، کیبورد باکیفیت، پشتیبانی از قلم
  • نقاط ضعف: قیمت بالا، تاچ‌پد کوچک، شارژدهی ضعیف

لپ‌تاپ Z17 A14VFT یکی از جدیدترین لپ‌تاپ‌ها در سری Creator برند MSI است که در سال ۲۰۲۴ برای تولیدکنندگان محتوا و انجام کارهایی مانند ویرایش عکس و ویدیو طراحی شده است. این محصول به لطف بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند Core i7-14700HX و گرافیک RTX 4060، عملکرد بسیار عالی دارد و می‌تواند یک همراه مطمئن برای هر کاربری به حساب بیاید. شما حتی برای گیمینگ نیز می‌توانید روی آن حساب باز کنید. از سمت دیگر، نمایشگر این لپ‌تاپ از رزولوشن +QHD پشتیبانی کرده و می‌تواند رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز را در اختیار شما قرار دهد. این پنل لمسی است و از قلم نیز برای کارهای طراحی، پشتیبانی می‌کند؛ با این همه، شاید دقت رنگ آن مناسب کاربران حرفه‌ای نباشد. علاوه بر این، با توجه به قیمت بسیار بالایی که این محصول دارد، شاید بهتر بود ام‌اس‌آی آن را با گرافیک قدرتمندتری همراه می‌کرد تا این دستگاه در مقایسه با رقبا، حرف بیشتری برای زدن داشته باشد.

همچنین بخوانید :

۲. لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس ASUS ROG Strix G17 G713PV

لپ تاپ 17 اینچ

 ASUS ROG Strix G17 G713PV
پردازنده AMD Ryzen 9 7945HX
پردازنده گرافیکی RTX 4060
نمایشگر ۱۷.۳ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۴۴۰ و رفرش‌ریت ۲۴۰ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۲۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: درگاه‌های کافی، نمایشگر باکیفیت، عملکرد بسیار خوب، اسپیکرهای قدرتمند
  • نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف

لپ‌تاپ ایسوس Strix G17 مدل G713PV یک لپ‌تاپ گیمینگ ۱۷ اینچی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید در سال ۲۰۲۴ به حساب بیاید. این محصول از بدنه پلاستیکی استفاده می‌کند و وزن آن به ۲.۸ کیلوگرم می‌رسد. از سمت دیگر، ایسوس از پردازنده ۱۶ هسته‌ای Ryzen 9 7945HX با فرکانس بیشینه ۵.۴ گیگاهرتز در آن استفاده کرده است و گرافیک RTX 4060 را نیز با حداکثر توان ۱۴۰ وات در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید تمامی بازی‌های روز را با فریم‌ریت بالا، اجرا کنید. در بخش نمایشگر، ایسوس G713PV با یک پنل IPS با رزولوشن 1440p همراه شده است و از نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. این صفحه همچنین 100 درصد فضای رنگ DCI-P3 را پوشش داده و از همین رو، دقت رنگ بالایی دارد؛ با این همه، مانند اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ، ایسوس G713PV، شارژدهی جالب توجهی ندارد و البته وزن آن هم بالا است.

۳. لپ‌تاپ HP Omen 17 CK1010CA

لپ تاپ با مانیتور 17 اینچ

HP Omen 17 CK1010CA
پردازنده اینتل Core i7-12700H
پردازنده گرافیکی RTX 3080
نمایشگر ۱۷.۳ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۴۴۰ و رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز
رم و حافظه ۳۲ گیگابایت رم | ۲ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۱۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: عملکرد خوب در گیمینگ، درگاه‌های متنوع، کیبورد باکیفیت
  • نقاط ضعف: بالا رفتن حرارت بدنه لپ‌تاپ، وزن زیاد، شارژدهی ضعیف، ارزش خرید پایین

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ اچ‌پی ۱۷ اینچ در بازار هستید، یکی از معدود گزینه‌هایی که پیش روی شما قرار دارد، لپ‌تاپ گیمینگ Omen 17 CK1010CA است. این محصول از پردازنده Core i7-12700H با 14 هسته و فرکانس افزایشی ۴.۷ گیگاهرتز برخوردار است و در کنار آن از گرافیک RTX 3080 نیز بهره می‌برد. با وجود اینکه این پردازنده‌ها متعلق به نسل قبلی هستند، اما هنوز هم می‌توانند عملکرد مناسبی در گیمینگ و اجرای نرم‌افزارهای مختلف داشته باشند. از سمت دیگر، نمایشگر ۱۷ اینچی این دستگاه، رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌تواند ۱۰۰ درصد فضای رنگ sRGB را نیز پوشش دهد. لپ‌تاپ Omen 17 CK1010CA همچنین از ۱ درگاه تاندربولت ۴، ۲ درگاه USB-A، یک درگاه مینی دیسپلی‌پورت، یک درگاه HDMI، یک درگاه اترنت، جک هدفون و اسلات کارت حافظه برخوردار است.

همچنین بخوانید :

۴. لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F17 FX707VU

لپ تاپ با مانیتور 17 اینچ

ASUS TUF Gaming F17 FX707VU
پردازنده اینتل Core i7-13620H
پردازنده گرافیکی RTX 4050
نمایشگر ۱۷.۳ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت از ۷۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: عملکرد خوب، کیبورد بسیار عالی، شارژدهی خوب، کیفیت ساخت بالا
  • نقاط ضعف: نمایشگر روشنایی و دقت رنگ بالایی ندارد

با بودجه کمتر، می‌توانید برای خرید لپ‌تاپ ۱۷ اینچی ایسوس ۲۰۲۴، لپ‌تاپ TUF Gaming F17 FX707VU را مدنظر داشته باشید. یک لپ‌تاپ گیمینگ میان‌رده که از پردازنده Core i7-13620H در کنار گرافیک RTX 4050 با حداکثر توان ۱۴۰ وات، بهره می‌برد و می‌تواند عملکرد رضایت‌بخشی در بازی‌ها داشته باشد. این محصول همچنین از بدنه فلزی و پلاستیکی ساخته شده و با توجه به قیمت، کیفیت ساخت بالایی در اختیار شما قرار می‌دهد. ایسوس از یک باتری ۹۰ وات ساعتی برای لپ‌تاپ FX707VU استفاده کرده است که می‌تواند نسبت به رقبا، شارژدهی قابل قبولی داشته باشد. علاوه بر این پیکربندی، می‌توانید پیکربندی‌های دیگر این محصول را نیز در بازار پیدا کنید؛ ارزان‌ترین کانفیگ این دستگاه از پردازنده Core i5-12500H و گرافیک RTX 3050 بهره می‌برد و حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

با این همه، بزرگترین نقطه ضعف این دستگاه، نمایشگر آن است که تنها می‌تواند ۶۲ درصد فضای رنگ sRGB و ۴۷ درصد فضای رنگ Adobe RGB را پوشش دهد و به همین دلیل، رنگ‌ها در آن از شادابی کافی برخوردار نیستند. مهمتر از همه، حداکثر روشنایی این پنل از ۲۵۰ نیت فراتر نمی‌رود که برای یک لپ‌تاپ در این بازه قیمتی، قابل قبول نیست.

همچنین بخوانید :

۵. لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming A17 FA706NF

لپ تاپ با مانیتور 17 اینچ

ASUS TUF Gaming A17 FA706NF
پردازنده AMD Ryzen 5 7535HS
پردازنده گرافیکی RTX 2050
نمایشگر ۱۷.۳ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت از ۴۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: قیمت مناسب، امکان ارتقا رم و حافظه
  • نقاط ضعف: نمایشگر روشنایی و دقت رنگ بالایی ندارد

ارزان‌ترین لپ‌تاپ ۱۷ اینچی موجود در بازار، ایسوس TUF Gaming A17 FA706NF است. این دستگاه از پردازنده ۶ هسته‌ای Ryzen 5 7535HS با بیشینه فرکانس ۴.۵ گیگاهرتز بهره می‌برد و ایسوس در کنار آن از گرافیک RTX 2050 با توان افزایشی ۷۰ وات نیز استفاده کرده است. این ترکیب برای اجرای بیشتر بازی‌های با گرافیک نه‌چندان سنگین، عملکرد مناسبی دارد اما برای بازی‌های جدید، ممکن است کافی نباشد. در بخش نمایشگر، پنل استفاده شده همان پنل مدل F17 FX707VU است و دقت رنگ و روشنایی کمی دارد؛ با این وجود، رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تجربه لذت بخشی از گیمینگ داشته باشید. رم دو کاناله با قابلیت ارتقا، کیبورد RGB و کیفیت ساخت قابل قبول، از دیگر نقاط قوت لپ‌تاپ F17 FX707VU به حساب می‌آیند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی پرداختیم. لپ‌تاپ‌هایی با این اندازه، از قدرت پردازشی کافی برای انجام کارهای روزمره و حتی استفاده سنگین، برخوردار هستند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای کاربرانی که به دنبال یک دستگاه با صفحه نمایش بزرگ هستند، باشد. البته همانطور که گفته شد، لپ‌تاپ‌های با مانیتور ۱۷ اینچ در بازار ایران تنوع زیادی ندارند و بنابراین، انتخاب شما محدود به چند مدل است. از دید شما کدام گزینه انتخاب بهتری است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com