ساخت یک فیلم خانوادگی خوب می‌تواند کار دشواری باشد. برای اینکه فیلم واقعاً به‌عنوان یک اثر خانوادگی و نه یک فیلم کودکانه تعریف شود، باید برای چندین نسل مختلف جذابیت داشته باشد. برخی از بهترین فیلم‌های خانوادگی از طریق ارائه درس‌هایی از زندگی توانستند به این جذابیت در بین نسل‌های مختلف دست پیدا کنند. در ادامه همراه با ما باشید.

۱۰. انیمیشن Beauty and the Beast

Beauty and the Beast

Beauty and the Beast

انیمیشن سینمایی «دیو و دلبر» دیزنی را به طور کامل به دوره رنسانس خودش سوق داد. این موفقیت بسیار بزرگی برای این استودیو در گیشه بود و از نظر منتقدان چنان تحسین شد که توانست نامزدی بهترین فیلم مراسم اسکار را به دست بیاورد، اتفاقی که در بین فیلم‌های انیمیشنی بسیار نادر است. این انیمیشن سینمایی یکی از بهترین فیلم‌های دیزنی به شمار می‌رود که به زیبایی ساخته شده و برخی از بهترین آهنگ‌ها را دارد.

۹. انیمیشن Lilo & Stitch

Lilo & Stitch

Lilo & Stitch

استودیو دیزنی پس از اینکه دوره رنسانس بسیار موفقی را پشت سر گذاشت، در ابتدای دهه ۲۰۰۰ میلادی با مشکل مواجه شد. فیلم‌هایی همچون Dinosaur  و Atlantis: The Lost Empire  نتوانستند به آن سطح موفقیت آثار دهه نود میلادی این شرکت دست پیدا کنند و در نتیجه آن نیز بسیاری از آثار این استودیو در این دهه تبدیل به آثار کمتر مورد توجه این استودیو تبدیل شدند. یک اثر استثنا در این میان نیز انیمیشن سینمایی «لیلو و استیچ» است که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین آثار دیزنی در این دوره شد.

۸. فیلم Willy Wonka & the Chocolate Factory

Willy Wonka & the Chocolate Factory

Willy Wonka & the Chocolate Factory

در حالی که تلاش‌های مختلفی برای اقتباس رمان Charlie and the Chocolate Factory از روآلد دال وجود داشته است اما بعید است که هیچ اثری دیگر بتواند به اندازه اقتباس سینمایی سال ۱۹۷۱ میلادی نمادین و برجسته باشد. این اثر سینمایی با هنرنمایی جین وایلدر در نقش شخصیت اصلی داستان است، کسی که توانست در کودکی بسیاری از افراد به فردی ماندگار تبدیل شود.

۷. انیمیشن Pinocchio

Pinocchio

Pinocchio

انیمیشن سینمایی «پینوکیو» یکی از دوست‌داشتنی‌ترین انیمیشن‌های سینمایی دیزنی به شمار می‌رود و دلیل بسیار خوبی برای این مسئله وجود دارد. داستان این اثر یک داستان ماندگار درباره اهمیت فرد خوبی بودن است و همین نیز سبب شده تا این اثر سینمایی بتواند به یکی از ماندگارترین آثار این کمپانی تبدیل شود.

۶. انیمیشن WALL-E

WALL-E

WALL-E

استودیو پیکسار هیچ وقت از تمرکز روی موضوعات جسورانه هراس نداشته است. با وجود اینکه فیلم‌های آن‌ها معمولاً برای مخاطبان جوان‌تر ساخته می‌شوند اما پروژه‌های این استودیو روی موضوعات مهمی همچون اضطراب، فقدان و اخلاقیات تمرکز داشته و همین نیز آثار این استودیو را از دیگر انیمیشن‌ها متمایز کرده است. یکی از برجسته‌ترین و قابل توجه ترین انیمیشن‌های این استودیو نیز انیمیشن «وال ای» است که در آن به موضوعات محیط زیستی پرداخته می‌شود.

۵. فیلم The Wizard of Oz

The Wizard of Oz

The Wizard of Oz

فیلم سینمایی «جادوگر آز» یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود. با اینکه این اثر اولین فیلمی نیست که از رنگ در آن استفاده شده بلکه این فیلم نامزد جایزه بهترین فیلم اسکار به خاطر استفاده از رنگ شهرت بسیار زیادی دارد و برای آن زمان نیز به فیلمسازان اجازه داد تا به شکلی بهتر و پر جنب و جوش‌تر بتوانند دنیای آز را به تصویر بکشند. آهنگ‌های به کار رفته در این اثر سینمایی نیز بسیار جذاب و برجسته هستند و در فرهنگ عامه ماندگار شدند.

۴. انیمیشن Toy Story 3

Toy Story 3

Toy Story 3

اکثر مجموعه انیمیشن‌ها چندان مورد توجه مخاطبان قرار نمی‌گیرند. فرنچایزهایی مانند Despicable Me و Trolls فاصله زیادی بین آثار خود ندارند و همین نیز به کاراکترها اجازه داده تا ثابت باقی بمانند و فیلم‌های بعدی نیز همانند یک قسمت از یک سریال به نظر می‌رسند. با این حال، فرنچایز «داستان اسباب بازی» از این قاعده پیروی نمی‌کند چراکه در فیلم سوم این مجموعه، اندی به کالج می‌رود و اسباب بازی‌های وی به رهبری وودی با بازی تام هنکس باید با این تغییر بزرگ کنار بیایند.

۳. انیمیشن Puss in Boots: The Last Wish

Puss in Boots: The Last Wish

Puss in Boots: The Last Wish

در حالی که فرنچایز Shrek توانسته توجه زیادی در گیشه به دست بیاورد، نسخه فرعی آن یعنی انیمیشن‌های Puss in Boots توانسته به موضوعات بسیار جالبی ورود کند، به ویژه دومین فیلم آن یعنی انیمیشن سینمایی Puss in Boots: The Last Wish. در این انیمیشن سینمایی اخیر، این گربه با صداپیشگی آنتونیو باندراس مجبور است با اخلاقیات خودش روبه‌رو شود، آن هم زمانی که با مرگ مواجه می‌شود.

۲. انیمیشن Nimona

Nimona

Nimona

انیمیشن سینمایی «نیمونا» بر اساس رمان گرافیکی‌ای به همین نام محصول سال ۲۰۱۵ از ان دی استیونسون ساخته شده و در طول تولیدش نیز با مشکلات بسیار زیادی مواجه شد. این فیلم که در ابتدا زیر نظر استودیو بلو اسکای در دست توسعه بود، پس از خریداری شرکت فاکس قرن بیستم که مالکیت استودیو بلوی اسکای را در دست دارد، آن هم توسط دیزنی، کنسل شد. با این حال، سرویس آنلاین نتفلیکس حق ساخت آن را به دست آورد و این اثر توانست به یکی از بهترین انیمیشن‎‌های سال‌های اخیر تبدیل شود.

۱. انیمیشن Inside Out

Inside Out

Inside Out

استودیو انیمیشن سازی پیکسار تا به امروز انیمیشن‌های بسیار خوبی را ساخته است اما باید گفت که انیمیشن سینمایی «درون و بیرون» مهم‌ترین اثر ساخته شده توسط این استودیو به شمار می‌رود. این انیمیشن سینمایی به زیبایی ساخته شده و بینندگان را به داخل ذهن شخصیت اصلی خودش می‌برد و احساسات مختلفی که او درگیر آن‌ها است را به نمایش در می‌آورد. این یک بررسی عالی از احساسات و جنبه‌های احساسی به شمار می‌رود.

منبع collider

source

توسط wikiche.com