بازار گوشی‌های هوشمند در ماه اکتبر شاهد رونمایی از چندین پرچمدار جدید مجهز به تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 4 خواهد بود. شرکت کوالکام قرار است این تراشه را در رویداد Snapdragon Summit 2024 که در تاریخ‌های 21 تا 23 اکتبر برگزار می‌شود، معرفی کند.

به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه فناوری تکنا، پس از معرفی این تراشه، انتظار می‌رود شرکت‌هایی همچون شیائومی، Honor، iQOO و OnePlus گوشی‌های پرچمدار جدید خود را با بهره‌گیری از Snapdragon 8 Gen 4 به بازار عرضه کنند. همچنین، شایعات حاکی از آن است که شرکت Realme نیز در حال توسعه‌ی گوشی Realme GT 7 Pro با این تراشه است.

بر اساس اطلاعات فاش شده، گوشی‌های OnePlus 13 و Realme GT 7 Pro به ترتیب در اواخر ماه اکتبر و اوایل ماه نوامبر معرفی خواهند شد. OnePlus 13 به طراحی نوآورانه‌ای مجهز خواهد بود که در آن از ترکیب شیشه با مواد پیشرفته استفاده شده است. در سوی دیگر، Realme GT 7 Pro از ترکیبی از شیشه و مواد کامپوزیتی بهره خواهد برد.

مشخصات فنی پیش‌بینی شده برای Realme GT 7 Pro شامل پنل BOE X2 LTPO 6.78 اینچی با طراحی خمیده در چهار طرف، رزولوشن 1.5K و نرخ نوسازی 120 هرتز است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض و دوربین تله‌فوتو Sony LYT-600 با زوم اپتیکال 3 برابر و پشتیبانی از زوم ترکیبی تا 10 برابر و زوم دیجیتال تا 120 برابر از دیگر مشخصات این گوشی خواهد بود. دکمه فیزیکی کنترل دوربین، سیستم‌عامل اندروید 15 با رابط کاربری Realme UI 6.0، تراشه Snapdragon 8 Gen 4، رم تا 16 گیگابایت، حافظه داخلی تا 1 ترابایت، باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 100 وات و استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP69 از دیگر مشخصات هستند. با توجه به مشخصات فنی پیش‌بینی شده، می‌توان انتظار داشت که Realme GT 7 Pro یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند بازار باشد.

source

توسط wikiche.com