به‌نظر می‌رسد که به‌روزرسانی KB5043145 ویندوز ۱۱ با خطاهای متعددی از جمله صفحه‌ی آبی مرگ مواجه شده و مایکروسافت انتشار آن را متوقف کرده است.

ویژگی‌های زیادی وجود دارد که مایکروسافت در حلقه‌ی اینسایدر ویندوز ۱۱ آزمایش می‌کند و قرار است در به‌روزرسانی‌های آینده منتشر شوند؛ بااین‌حال، ردموندی‌ها مشغول اصلاح مشکلات متعددی هستند که در پیش‌نمایش اخیر ویندوز ۱۱ با شماره‌ی KB5043145 رخ می‌دهند.

به‌روزرسانی تجمعی سپتامبر مایکروسافت با شماره‌ی KB5043076 به‌خوبی عمل کرد و تاکنون هیچ مشکل قابل توجهی گزارش نشده است. بعد از آن، غول نرم‌افزاری به‌روزرسانی KB5043145 را منتشر کرد تا اصلاحات و بهبودهایی را پیش از ارائه‌ی آن‌ها در روز سه‌شنبه ۸ اکتبر (۱۷ مهر) آزمایش کند. بااین‌حال، کاربران اینسایدر از تجربه‌ی به‌روزرسانی اختیاری جدید چندان راضی نبودند و شروع به گزارش مشکلات مختلفی کردند.

چند کاربر در ردیت گفته‌اند که نمی‌توانند Windows Subsystem for Linux 2 (WSL 2) را باز کنند. مایکروسافت هنوز این مورد را به فهرست مشکلات شناخته‌شده اضافه نکرده است. به‌گفته‌ی یکی از کارمندان مایکروسافت، احتمالاً باگ WSL 2 فقط روی برخی پردازنده‌ها تأثیر می‌گذارد.

علاوه‌براین، به‌روزرسانی KB5043145 باعث می‌شود سیستم چند بار ری‌استارت شود یا در صفحه‌ی آبی یا سبز باقی بماند. مایکروسافت مشکل را تأیید کرده و در حال بررسی آن است.

مشکلات به‌قدری گسترده بودند که مایکروسافت مجبور به عقب‌نشینی شد و فایل نصب آپدیت مذکور را حذف کرد. برخی از افراد ادعا کردند که در نصب KB5043145، زمانی که در دسترس بود، ناموفق بوده‌اند. گفته می‌شود فعلاً تنها راه برای خلاص‌شدن از باگ‌ها، حذف به‌روزرسانی KB5043145 از طریق Update history ویندوز ۱۱ و انتخاب Uninstall updates است.

source

توسط wikiche.com