مایکروسافت امروز از بازطراحی بزرگ تجربه کوپایلوت خود رونمایی کرد. در این بازطراحی، مایکروسافت قابلیت‌های صوتی و تصویری را اضافه کرده تا کوپایلت را به یک دستیار هوش مصنوعی شخصی‌تر تبدیل کند.

قابلیت‌های جدید کوپایلوت شامل یک حالت ارائه‌دهنده خبر مجازی برای خواندن عناوین خبری، توانایی کوپایلوت برای دیدن چیزهایی که شما نگاه می‌کنید، و یک ویژگی صوتی که به شما امکان می‌دهد به طور طبیعی با کوپایلوت صحبت کنید، مانند حالت پیشرفته صوتی OpenAI است.

کوپایلوت در موبایل، وب و برنامه اختصاصی ویندوز بازطراحی شده تا تجربه کاربری را که بیشتر مبتنی بر کارت است و بسیار شبیه به کاری که Inflection AI با دستیار هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده Pi خود انجام داده، ارائه دهد. مایکروسافت امسال تعدادی از افراد Inflection AI را استخدام کرد، از جمله «مصطفی سلیمان»، بنیانگذار شرکت DeepMind گوگل، که اکنون مدیرعامل Microsoft AI است. این اولین تغییر بزرگ سلیمان در کوپایلوت پس از به دست گرفتن مدیریت دستیار هوش مصنوعی است. او امروز در یادداشتی نوشت:

در مایکروسافت AI، ما در حال خلق یک همراه هوش مصنوعی برای همه هستیم. من واقعا باور دارم که ما می‌توانیم دورانی آرام‌تر، مفیدتر و حمایت‌کننده‌تر از فناوری را خلق کنیم، که کاملا با هر چیزی که پیش از این دیده‌ایم متفاوت است.

کوپایلوت اکنون چیزی نیست که پیش از این از مایکروسافت دیده باشیم. با رابط کاربری که تفاوت زیادی با آن‌چه که هم اکنون هست دارد. طراحی جدید بسیار گرم‌تر است، با صفحه کشف کوپایلوت شخصی‌سازی شده که نسبت به یک درخواست ورودی متنی برای یک چت‌بات، مفیدتر و دعوت‌کننده‌تر است.

مایکروسافت این صفحه اصلی کوپایلوت را بر اساس تاریخچه گفتگوی شما شخصی‌سازی می‌کند و با گذشت زمان، شامل جستجوهای مفید، نکات و اطلاعات مرتبط خواهد شد.

مایکروسافت اوایل امسال نسخه مصرف‌کننده کوپایلوت را به تیم سلیمان منتقل کرد و این امر به طور واضح به شرکت اجازه داده است تا با شخصیت و شخصی‌سازی بیشتری آزمایش کند. «آنچه که ما از تیم Pi و افراد [Inflection AI] که به ما پیوسته‌اند آموخته‌ایم این است که آن‌ها همیشه توجه زیادی به جزئیات نیازهای مشتریان داشته‌اند».

یوسف مهدی، معاون اجرایی و مدیر بازاریابی مصرف‌کننده در مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با The Verge می‌گوید: «نحوه گوش دادن آن‌ها و آن‌چه که از این گفتگوهای طولانی در آن تحقیق آموخته‌اند، قطعا تأثیر زیادی بر آن‌چه که ما اینجا انجام داده‌ایم داشته است.»

فراتر از ظاهر و احساس این کوپایلوت جدید، مایکروسافت نیز در حال افزایش کار روی چشم‌انداز خود از یک همراه هوش مصنوعی برای همه است. با اضافه کردن قابلیت‌های صوتی که بسیار شبیه به آن‌چه که OpenAI در ChatGPT معرفی کرده است. اکنون می‌توانید با دستیار هوش مصنوعی گفتگو کنید، از آن سوالات بپرسید، و مانند یک گفتگو با دوست یا همکار خود، آن را قطع کنید. کوپایلوت اکنون دارای چهار گزینه صدا برای انتخاب است. و شما تشویق می‌شوید که هنگام استفاده اولیه از این تجربه کوپایلوت به‌روز شده، یکی را انتخاب کنید.

مهدی می‌گوید: «ما شرط بزرگی بر روی صدا بسته‌ایم.»

وقتی از آن با روشی که طراحی کرده‌ایم استفاده می‌کنید، واقعا آزادانه گفتگو می‌کنید. سپس شما تلالوهایی از مقصد درازمدت ما را می‌بینید، با چشم‌اندازی که در آن هوش مصنوعی واقعا می‌تواند به شما کمک کند.

«چشم‌انداز کوپایلوت»، دومین قمار بزرگ مایکروسافت با این طراحی مجدد است، که به دستیار هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا آنچه را که شما در یک صفحه وب مشاهده می‌کنید او هم ببیند. می‌توانید در مورد متن، تصاویر و محتوایی که مشاهده می‌کنید، از آن سوال بپرسید. دستیار هوش مصنوعی، با ترکیب ویژگی‌های جدید صدای کوپایلوت، به شکلی طبیعی پاسخ می‌دهد. می‌توانید از این ویژگی هنگام خرید در وب برای یافتن توصیه‌های محصول استفاده کنید. که به کوپایلوت اجازه می‌دهد تا به شما در یافتن گزینه‌های مختلف کمک کند.

سشن‌های Copilot Vision اختیاری و زودگذر هستند و مایکروسافت اعلام کرده که هیچ محتوایی که Copilot Vision با آن درگیر می‌شود، ذخیره یا برای آموزش استفاده نمی‌شوند.

این تجربه جدید هنوز روی تمام وب‌سایت‌ها کار نمی‌کند زیرا مایکروسافت محدودیت‌هایی را بر روی انواع وب‌سایت‌هایی که Copilot Vision با آن‌ها کار می‌کند، اعمال کرده است. تیم کوپایلت مایکروسافت می‌گوید: «ما با فهرست محدودی از وب‌سایت‌های محبوب شروع کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که تجربه‌ای امن برای همه است.» از جمله صفحه‌های محدود شده که کوپایلت در این حالت به آن‌ها دسترسی ندارد، «صفحه‌های پرداخت» هستند.

علی‌رغم این توضیحات، مایکروسافت به وضوح یک چشم‌انداز بلندمدت برای این ویژگی‌های صوتی و بصری جدید در Copilot دارد. یک نمایش نشان می‌دهد که Copilot Vision برای نگاه کردن به عکس‌های دست‌نویس قدیمی استفاده می‌شود، کمک می‌کند تا توضیح دهد غذا چیست و نکاتی در مورد مدت زمان لازم برای تهیه دستور غذا ارائه می‌دهد. مایکروسافت تجربه کمکی مشابهی را برای بازی‌های ایکس‌ باکس در اوایل امسال نشان داد.

این مرحله بعدی از Copilot شامل Copilot Daily نیز می‌شود. خلاصه‌ای صوتی از اخبار و آب و هوا که Copilot آن را مانند یک مجری CNN می‌خواند. این ویژگی به عنوان یک کلیپ کوتاه که می‌توانید صبح‌ها گوش دهید طراحی شده است. و فقط از محتوای ارائه‌دهندگان اخبار و آب و هوا که به کوپایلت اجازه استفاده از محتوای خود را داده‌اند، استفاده می‌کند. مایکروسافت در ابتدا با رویترز، اکسل اشپرینگر، هرست و فایننشال تایمز همکاری می‌کند. البته برنامه دارد منابع بیشتری را در آینده به آن‌ها اضافه کند.

کوپایلوت می‌تواند سوالات پیچیده‌تری را نیز به لطف مدل‌های جدیدتر OpenAI مدیریت کند. «فکر عمیق‌تر» یک ویژگی جدید در کوپایلوت است که به دستیار اجازه می‌دهد زمان بیشتری برای پاسخ دادن صرف کند، که این امکان را به آن می‌دهد تا پاسخ‌های گام به گام به سوالات پیچیده ارائه دهد. این ویژگی برای مواقعی طراحی شده که شما می‌خواهید دو گزینه را کنار هم مقایسه کنید، مانند «آیا باید به نیویورک نقل مکان کنم یا به سان فرانسیسکو؟»

«فکر عمیق‌تر» هنوز در مراحل اولیه توسعه است. مایکروسافت آن را در کوپایلوت لبز، روش جدیدی برای آزمایش ویژگی‌های تجربی که هنوز در حال توسعه هستند، قرار داده است. کوپایلوت ویژن نیز ابتدا بخشی از ویژگی لبز خواهد بود و شرکت‌کنندگان قادر هستند بازخورد خود را در مورد تجربیات ارائه دهند. مایکروسافت با احتیاط زیادی در مورد کوپایلوت ویژن پس از واکنش‌ها نسبت به مسائل امنیتی و حریم خصوصی اولیه Recall پیش می‌رود. مایکروسافت هفته گذشته فاش کرد که Recall با گزینه‌های امنیتی و حریم خصوصی بهبود یافته، بازطراحی شده است و حتی شما قادر خواهید بود کاملا این ویژگی را حذف کنید یا از ابتدا آن را روشن نکنید.

تجربه به‌روزشده کوپایلوت از امروز در برنامه‌های موبایل iOS و اندروید، در وب‌سایت copilot.microsoft.com، و از طریق برنامه ویندوز کوپایلوت در دسترس خواهد بود. کوپایلوت وویس ابتدا به زبان انگلیسی در استرالیا، کانادا، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده در دسترس قرار می‌گیرد. سپس به مناطق و زبان‌های بیشتری در آینده گسترش خواهد یافت. کوپایلوت دیلی محدود به ایالات متحده و بریتانیا خواهد بود تا زمانی که در مناطق دیگر گسترش یابد، و کوپایلوت ویژن محدود به تعدادی از مشترکین کوپایلوت پرو در ایالات متحده خواهد بود.

اگر شما هم مانند ما کنجکاو هستید که کوپایلوت در آینده به کجا خواهد رفت، مدیرعامل جدید هوش مصنوعی مایکروسافت ایده‌های بزرگی دارد. «با گذشت زمان، این ابزار به شیوه‌های رفتاری شما عادت خواهد کرد و قابلیت‌هایی را بر اساس ترجیحات و نیازهای شما توسعه خواهد داد. ما در حال خلق یک ابزار ثابت نیستیم بلکه در حال بنا کردن یک تعامل پویا، در حال ظهور و تکامل یافته هستیم». سلیمان ادامه می‌دهد: «این ابزار در قرار ملاقات پزشکی شما همراهتان خواهد بود، یادداشت‌برداری کرده و در زمان مناسب پیگیری خواهد کرد. در برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای جشن تولد فرزندتان به شما کمک خواهد کرد. و در پایان روز برای کمک به شما در تفکر در مورد یک تصمیم پیچیده زندگی در کنارتان خواهد بود.»

source

توسط wikiche.com