انیمیشن مورچه کش (The Ant Bully) اثری در ژانر کمدی-ماجراجویی و فانتزی است که در سال 2006 اکران شد. این کارتون داستان یک پسربچه در دنیای مورچه‌ها را روایت می‌کند.

حضور افرادی چون جولیا رابرتر، نیکولاس کیج و مریل استریپ به عنوان گویندگان یک انیمیشن، این نوید را به ما می‌دهد که احتمالا با اثر خوبی روبرو هستیم. انیمیشن مورچه کش (The Ant Bully) یک کارتون آمریکایی محصول سال 2006 است که از حضور این گویندگان بهره برده است. این کارتون توسط کمپانی برادران وارنر توزیع گشته و در فهرست تهیه‌کنندگان آن نام تام هنکس (Tom Hanks) به چشم می‌خورد. کارگردانی آن نیز برعهده جان ای دیویس (John A. Davis) بوده است.  ژانر انیمیشن مورچه کش کمدی، فانتزی، ماجراجویی و خانوادگی است. این انیمیشن 88 دقیقها‌ی با بودجه‌ای معادل 50 میلیون دلار ساخته شده است. تاریخ اکران انیمیشن مورچه کش نیز 28 جولای 2006، برابر با 6 مرداد 1385، است. منتقدین نقدهای مختلفی برای آن نوشته‌اند.

اگر به تماشای بهترین انیمیشن‌های دنیا علاقمندید و از آشنایی با انیمیشن‌های مختلف لذت می‌برید، با ما همراه شوید. در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی انیمیشن The Ant Bully بپردازیم و در کنار هم، پس از آشنایی با داستان و گویندگان آن، مروری بر نظرات منتقدین داشته باشیم.

فهرست مطالب

خلاصه انیمیشن The Ant Bully

خلاصه انیمیشن The Ant Bully داستان انیمیشن مورچه کش

داستان انیمیشن مورچه کش درباره پسربچه 10 ساله‌ای به نام لوکاس نیکل است که روزهای سختی را می‌گذراند. لوکاس و خانواده‌اش به محله جدیدی نقل‌مکان کرده‌اند. والدینش به شدت درگیر کارهای خود هستند و به اندازه کافی به وی توجه نمی‌کنند، از طرفی لوکاس مدام مورد ضرب و شتم قلدر محله، استیو، قرار می‌‌گیرد. در این اوضاع، لوکاس همه خشم خود را بر سر مورچه‌ها خالی می‌کند. مورچه‌ای به نام زوک در تلاش برای حل مشکل، معجونی می‌سازد که لوکاس را به اندازه یک مورچه کوچک می‌کند. با این اتفاق درهای دنیای جدیدی به روی لوکاس باز می‌شود و او درس‌های بسیاری می‌آ‌موزد؛ درس‌هایی درباره ارزش دوستی، کار گروهی، همراهی، پذیرش و شجاعت برای دفاع از خود.

داستان فیلم The Ant Bully براساس یک کتاب کودکانه به همین نام ساخته شده است. این کتاب به قلم جان نیکل (John Nickle) در سال 1999 منتشر شده است.

همچنین بخوانید :

صداپیشه های انیمیشن مورچه کش

تام هنکس پس از خواندن کتاب The Ant Bully برای فرزندانش، ایده ساخت انیمیشنی براساس این کتاب به ذهنش رسید. او این ایده را با جان دیویس مطرح کرد و پس از موافقت وی برای کارگردانی، پروسه ساخت انیمیشن توسط استودیو DNA Production آغاز شد. در این انیمیشن بازیگران مشهوری به عنوان صداپیشه حضور دارند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

زک تایلر آیزن صداپیشه لوکاس نیکل

صداپیشه های انیمیشن مورچه کش انیمیشن The Ant Bully

زاخاری تایلر آیزن (Zachary Tyler Eisen) بازیگر و صداپیشه سابق آمریکایی، متولد 23 سپتامبر 1993 (1 مهر 1372) در ایالت کنتیکت است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1999 با نقش لوکاس در فیلم Entropy آغاز کرد. وی بین سال‌های 1999 تا 2002 صداپیشه شخصیت اندرو مولیگان در سریال انیمیشنی Little Bill بود و در سریال کارتونی کودکانه The Backyardigans (2004-2006) نیز صداپیشه شخصیت اصلی، یعنی پابلو بود. یکی از مهم‌ترین کارهای وی که شهرت بسیاری برایش به ارمغان آورد صداپیشگی شخصیت آنگ در سریال کارتونی Avatar: The Last Airbender بود که بین سال‌های 2005 تا 2008 پخش می‌شد. او گویندگی این نقش را در 3 بازی ویدئویی آواتار نیز تکرار کرد.

جولیا رابرتز صداپیشه شخصیت هووا

نمرات انیمیشن The Ant Bully ژانر انیمیشن ورچه کش

جولیا فیونا رابرتز (Julia Fiona Roberts) بازیگر مشهور آمریکایی، در تاریخ 28 اکتبر 1967 (6 آبان 1346) در ایالت جورجیا چشم به جهان گشود. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1987 آغاز کرد و طی این سال‌ها بازی در آثاری با ژانرهای متفاوت را تجربه کرده است. جولیا رابرتز با فیلم Pretty Woman (1990) به شهرت رسید و در دهه 90 میلادی در فیلم‌های سینمایی پرفروشی حضور داشت. وی امروزه یکی از پول‌سازترین بازیگران هالیوودی به شمار می‌‌رود. فهرست افتخارات این بازیگر بسیار بلندبالا است. او 3 نامزدی و 1 برد جایزه اسکار، 2 نامزدی و 1 برد جایزه بفتا، و 4 نامزدی و 1 برد جایزه منتخب منتقدین ( هرسه برد برای فیلم Erin Brockovich) را در کارنامه هنری خود دارد. در میان جدیدترین آثار وی می‌توانیم فیلم Ticket to Paradise (2022)، فیلم leave the World Behind (2023) و مینی‌سریال Gaslit (2022) را نام ببریم.

نیکلاس کیج صداپیشه شخصیت زوک

هنرپیشه های مورچه کش انیمیشن The Ant Bully

نیکولاس کیم کاپولا (Nicolas Kim Coppola)، برادرزاده کارگردان مشهور فرانسیس فورد کاپولا، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. او که امروزه با نام نیکولاس کیج (Nicholas Cage) شناخته می‌شود، متولد 7 ژانویه 1964 (17 دی1342‌) در کالیفرنیا است. وی بازیگری را از سال 1981 آغاز کرد و امروزه برای توانمندی‌اش در ایفای نقش‌های متفاوت و بازی در ژانرهای مختلف، شناخته می‌شود. نیکلاس کیج با فیلم Raising Arizona (1987) به شهرت رسید. در سال 1995 با بازی در فیلم Leaving Las Vegas افتخاراتی نظیر جازه اسکار و جایزه گلدن گلوب، و نامزدی جایزه لفتا را از آن خود کرد. او در سال 2003 نیز برای نقش‌‌آفرینی در فیلم Adaptation نامزد جایزه اسکار، جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب شد. در میان جدیدترین کارهای او می‌توانیم فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent (2022)، فیلم Dream Scenario (2023) و فیلم Longlegs (2024) را نام ببریم.

مریل استریپ صداپیشه شخصیت ملکه مورچه‌ها

انیمیشن The Ant Bully تاریخ اکران انیمیشن مورچه کش

مری لوئیس استریپ (Mary Louise Streep)، بازیگر آمریکایی متولد 22 ژوئن 1949، برابر با 1 تیر 1328، در نیوجرسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1975 آغاز کرد و طی نیم قرن حضور در صنعت سرگرمی، امروزه به عنوان بهترین بازیگر زن نسل خویش شناخته می‌شود. مریل استریپ سابقه 408 نامزدی و 205 برد، از جمله 21 نامزدی و 3 برد جایزه اسکار و همچنین 34 نامزدی و 9 برد جایزه گلدن گلوب، را در کارنامه خود دارد. فیلم‌هایی که او را برنده جایزه اسکار کردند عبارتند از: فیلم Kramer vs. Kramer (1979)، فیلم Sophie’s Choice (1982) و فیلم The Iron Lady (2012). این بازیگر شناخته‌شده، علاوه بر فیلم‌های سینمایی در چندین سریال نیز حضور داشته است. در میان بهترین و جدیدترین کارهای او می‌توانیم سریال Big Little Lies (2019)، سریال Only Murders in the Building (2023)، و فیلم Don’t Look Up (2021) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های مورچه کش را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • پل جیاماتی (Paul Giamatti) در نقش استن بیلز
  • رجینا کینگ (Regina King) در نقش کریلا
  • بروس کمپبل (Bruce Campbell) در نقش فوگاکس
  • لیلی تاملین (Lily Tomlin) در نقش مادربزرگ لوکاس
  • چری اوتری (Cheri Oteri) در نقش مادر لوکاس
  • لری میلر (Larry Miller) در نقش پدر لوکاس
  • آلیسون مک (Allison Mack) در نقش تیفانی
  • مایلز جفری (Myles Jeffrey) در نقش استیو
  • جیک تی. آستین (Jake T. Austin) در نقش نیکی
  • راب پالسن (Rob Paulsen) در نقش بیتل

نقد انیمیشن مورچه کش

انیمیشن The Ant Bully در 28 جولای 2006 (6 مرداد 1385) در آمریکا، و در 6 آگوست همان سال (15 مرداد1385) در انگلستان اکران شد. فروش بین‌المللی فیلم تنها 55 میلیون دلار بود، که در مقایسه با بودجه 50 میلیون دلاری آن، یک شکست در گیشه محسوب می‌شود. در پی این فروش پایین، استودیو DNA Production ورشکست و سپس تعطیل شد. اینطور که پیداست بینندگان از تماشای این انیمیشن چندان لذت نبرده‌اند، زیرا در وبسایت IMDb نیز امتیاز 5.8 از 10 نصیب آن شده است. جالب است که در این مورد منتقدین مهربان‌تر بوده و نمرات انیمیشن The Ant Bully از سوی آنان قابل تامل است. در میان 118 نقد کارتون در وبسایت راتن تومیتوز، 62% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه مروری اجمالی بر برخی از این نقدها داریم.

نقد انیمیشن مورچه کش انیمیشن The Ant Bully

San Francisco Chronicle/ روته استاین: 100

واضح است که دیویس در این انیمیشن نسبت به انیمیشن جیمی نوترون: پسر نابغه، پیشرفت کرده است. گرچه انیمیشن قبلی نامزدی جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد، اما این انیمیشن جدید نسبت به کارتون جیمی نوترون: پسر نابغه جذاب‌تر است. منتظر باشید تا دیویس یک بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار، برای انیمیشن مورچه کش که یک سرگرمی خانوادگی است، شود.

Seattle Post-Intelligencer/ شان اکس‌میکر: 83

این انیمیشن ممکن است گاهی اوقات برای بچه‌های کوچک‌تر، بسیار مهیج باشد. اما برای بچه‌های 5 سال به بالا، که محدودیت استقلال خود در دنیای بزرگترها را آزمایش می‌کنند، با لوکاس ارتباط برقرار می‌کنند، دنیای حشرات دیوانه را حفر می‌کنند و یک ماجراجویی تخیلی رنگارنگ را در آغوش می‌گیرند.

Chicago Reader/ آندرئا گرونوال: 70

این انیمیشن کمدی که براساس کتاب کودکانه جان نیکل ساخته شده، در ابتدا بسیار آرام است اما در ادامه به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود که میزان درستی از شیرینی را نیز در خود دارد.

همچنین بخوانید :

Miami Herald/ پیتر دبروژ: 63

نویسنده و کارگردان، جان ای دیویس، جادوگری است که می‌تواند پیش‌پاافتاده‌ترین محیط -حیاط جلویی خانه- را به دنیای دیگری تبدیل کند.

The A.V. Club/ تاشا رابینسون: 58

علیرغم قابل پیش‌بینی بودن انیمیشن، در خلاصه داستان جالبی است و مطمئنا دیویس از این فرصت برای بررسی جهان از دید مورچه‌ای نهایت استفاده را کرده است.

ReelViews/ چیمز براردینلی: 50

وقتی کودکان با تصاویر زیبا، فعالیت‌های رنگارنگ و شوخی‌های سطحی به اندازه کافی سرگرم می‌شوند، چرا خود را با شوخ‌طبعی، هوشمندی و احساسات خسته کنید؟

Empire/ اولی ریچاردز: 40

انیمیشن مورچه کش به عنوان یک سرگرمی برای بچه‌ها، با طنز ساده و اکشن بسیار، خوب است. ولی چیزهای زیادی برای جلب توجه بزرگسالان همراه با بچه‌ها ندارد.

سخن پایانی

بررسی انیمیشن The Ant Bully معرفی انیمیشن مورچه کش

در این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن مورچه کش پرداختیم. داستان آن را خواندیم، با صداپیشگان انیمیشن آشنا شدیم و درنهایت نیز مروری بر نظرات منتقدین داشتیم. نظر شما درباره این انیمیشن چیست؟ ایا انیمیشن The Ant Bully را تماشا کرده‌اید؟ کدام جنبه از انیمیشن بیش از همه توجه شما را به خود جلب کرد؟ نظرات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com