هوش مصنوعی متا Movie Gen معرفی شد تا رقابتی جدی را با مدل OpenAI Sora و ElevenLabs آغاز کند. این هوش مصنوعی می‌تواند از متن ویدیو بسازد، عکس‌ها را به ویدیو تبدیل کند و حتی موسیقی و افکت صوتی اضافه کند.

متا از یک هوش مصنوعی مولد صوت و تصویر رونمایی کرده است. به گزارش tomsguide، این هوش مصنوعی می‌تواند ویدیوهایی واقع‌گرایانه و صدادار تولیدکند که شبیه به واقعیت هستند. این ویدیوها براساسا پرامپت‌های کاربر ساخته می‌شوند. همچنین، Movie Gen می‌تواند ویدیوها و عکس‌ را نیز با ویرایش کند.

راهنمای خرید تکراتو

زمان انتشار و عرضه‌ی عمومی هوش مصنوعی Movie Gen هنوز مشخص نیست؛ اما متا نمونه‌هایی از ساخته‌های آن را به اشتراک گذاشته است. در میان نمونه‌ها، ویدیوهایی از رعد و برق در بیابان، شنا کردن حیوانات و کودکی در حال دویدن در ساحل با بادبادک دیده می‌شود.

قابلیت‌های هوش مصنوعی Movie Gen

متا با انتشار یک پست اعلام کرده که این مجموعه نرم‌افزار قادر است صداهایی شبیه به نویز محیط،‌ افکت‌های صوتی و همچنین موسیقی بک‌گراند که با تصویر همگام باشد نیز تولید کند. هوش مصنوعی Movie Gen همچنین می‌تواند ویدیوهای 1080 پیکسل حداکثر 16 ثانیه‌ای را در نسبت‌های تصویر مختلف بسازد. طول صداهایی که تولید می‌کند، حداکثر 45 ثانیه است.

Movie Gen علاوه‌بر تولید ویدیوهای جدید براساس درخواست‌های متنی، قادر است ویدیوهایی که از قبل دارید را نیز ویرایش کند. در یکی از ویدیوهای نمونه‌ای که متا منتشر کرده، از این ابزار خواسته شد که یک فانوس شناور را از ویدیو حذف کرده و به جای آن، رشته‌ای از حباب قرار دهد. در ویدیوی دیگر، تعدادی پوم‌پوم به دستان مردی که در صحرا می‌دوید، اضافه کرد. این ویدیوها نشان می‌دهند که چگونه می‌توان از طریق پیام‌های متنی، تغییرات بیشتری انجام داد.

متا همچنین نشان داد که این هوش مصنوعی می‌تواند فقط با یک عکس و درخواست متنی مناسب، ویدیویی از یک فرد بسازد. کریس کاکس، مدیر محصول متا پلتفرمز اعلام کرد که هنوز تا انتشار نسخه نهایی، فاصله زیادی باقی مانده است.

او با انتشار پستی در تردز گفت: آمادگی لازم را نداریم که Movie Gen را به این‌ زودی‌ها منتشر کنیم. قیمت این مدل بالاست و زمان زیادی طول می‌کشد تا یک ویدیو بسازد. اما از آنجایی‌که نتایج بسیار چشمگیر بودند، می‌خواستیم مرحله‌ای که در آن هستیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

قابلیت‌های هوش مصنوعی Movie Gen

انتشار این خبر مشخص می‌کند که متا یکی از جدیدترین شرکت‌هایی است که با سرعت زیادی در حال حرکت به سمت دنیا و بازار هوش مصنوعی است. طی ماه‌های گذشته، گوگل و ادوبی از ابزار هوش مصنوعی مولد ویدیوی خود رونمایی کردند تا بتوانند با ابزارهای هوش مصنوعی شرکت‌های استارتاپی که با سرعت در این حوزه رشد می‌کنند،‌ رقابت کنند.

متا در اعلامیه‌ی خود اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد Movie Gen می‌توانند با مدل‌هایی از شرکت‌های Runway ،OpenAI ،ElevenLabs و Kling رقابت کند.

نظر شما درباره هوش مصنوعی Movie Gen چیست؟ آیا این مدل می‌تواند به ابزاری فراگیر تبدیل شود؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com