تقریبا تمامی کسب و کارهایی که می‌خواهند برند، خدمات و محصولات خود را به دیگران معرفی کنند، یکبار طراحی و چاپ پوستر را تجربه کرده‌اند. اما برای اینکه یک پوستر تبلیغاتی به گونه ای طراحی شود که مخاطب را با رنگ، المان و نوشته‌های جذابش، به سمت خود بکشاند، نیازمند درنظر گرفتن نکاتی خواهدبود که باید درنظر گرفته شود. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که برای طراحی و چاپ پوستر باید مورد توجه قرار بگیرد می‌پردازیم.

تایپوگرافی در چاپ پوستر می تواند جلب توجه کند

یکی از مهم‌ترین تبلیغاتی که می‌تواند از جادوی تایپوگرافی استفاده کند، پوستر است. این تکنیک به اندازه‌ای می‌تواند جذاب باشد که تنها با استفاده از متن و رنگ و بدون هیچ عکس و تصویری، مخاطب را جذب می‌کند. موردی که در استفاده تایپوگرافی بسیار حائز اهمیت است، انتقال لحن برند است. علاوه براین تایپوگرافی بیشترین تاثیر را بر پوستر دارد و برای چاپ دیگر موارد تبلیغاتی ابزارهای دیگر تبلیغات مانند چاپ پرچم تشریفاتی، گزینه مناسبی برای استفاده از این تکنیک نخواهند بود. زیرا نوع، سبک و البته مخاطب هدفی که باید این نوع از تبلیغات را درک کنند کاملا متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید» همانطور که گفته شد تایپوگرافی، ترکیبی از حروف و تصویر است. به همین خاطر نه تنها برای پوستر، بلکه در چاپ جعبه پیتزا هم مورد توجه استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید نام برندتان را با کمی خلاقیت به گونه‌ای روی این جعبه‌ها چاپ کنید، برای مدت زمانی طولانی در ذهن مخاطب ماندگار شود.

خوانایی متن، نکته ای مهم در طراحی پوستر

خوانایی متن از مهم‌ترین عوامل موثر بر طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی است. فرقی نمی‌کند طراحی پوستر شما چقدر خلاقانه و جذاب باشد، اگر مخاطب نتواند متن را به راحتی بخواند، همه تلاش‌های شما بی‌نتیجه خواهد ماند. متن، حامل اصلی پیام شما است. اگر خوانا نباشد، مخاطب نمی‌تواند به درستی پیام شما را درک کند. دیگر اینکه یک متن خوانا و جذاب توجه مخاطب را به خودش جلب کرده و او را به خواندن ادامه‌ی متن ترغیب خواهد کرد.خوانایی متن به شما کمک می‌کند تا با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را متقاعد کنید.یک پوستر با متن خوانا و حرفه‌ای، تصویر مثبتی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید» سازه‌های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که استفاده از هرکدام، نیازمند توجه به جزئیات بسیاری است. تا بتوانند تاثیری مثبت را بر مخاطب داشته باشند. یکی از این سازه‌ها، رول آپ‌ها هستند که در ابعادی بزرگ‌تر به نسبت پوستر تولید می‌شوند. با این تفاوت که محدودیت کمتری برای قرار دادن متن دارند. اما از آنجاییکه محتوای آن باید در فاصله‌هایی متفاوت برای مخاطب واضح باشد، لازم است خوانایی متن را هنگام چاپ رول آپ استند، با دقت بیشتری بررسی کنید. در غیر اینصورت نباید انتظار داشته باشید پیام تبلیغاتی‌تان به درستی به مخاطب منتقل شود.

برای هر کسب و کار می توانید از تکنیک های چاپی مخصوص به خودش استفاده کنید

برای چاپ پوسترهای تبلیغاتی، تکنیک‌های زیادی وجود دارد که در تبلیغات آنلاین امکان پذیر نیست. البته باید بدانید که در چاپ پوستر، لازم است موقعیت مکانی و مخاطب هدفتان را به درستی تشخیص دهید. نکته قابل توجه دیگر اینکه شرکت چاپ پوستر، بایستی از تکنیک‌های ویژه‌ای برای چاپ برخودار بوده تا هزینه‌ها به درستی پرداخت شوند.

توجه به کنتراست تصویر در طراحی پوستر

کنتراست تصویر یکی از مهم‌ترین عواملی به حساب می آید که در جلب توجه مخاطب و انتقال تاثیر بسیاری دارد. کنتراست به تفاوت بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقاط یک تصویر گفته می‌شود و این تفاوت می‌تواند در رنگ‌ها، روشنایی و یا حتی بافت‌ها ایجاد شود. کنتراست بالا باعث می‌شود که عناصر اصلی پوستر از پس‌زمینه متمایز شده و چشم بیننده را به خود جلب کنند.علاوه براین کنتراست مناسب بین متن و تصویر باعث می‌شود که متن به راحتی قابل خواندن باشد، حتی از فاصله دور. ضمن اینکه کنتراست می‌تواند به ایجاد حس عمق و سه بعدی بودن در تصویر کمک کند. رنگ‌ها و کنتراست‌های مختلف می‌توانند احساسات و مفاهیم متفاوتی را به مخاطب منتقل کنند.

اندازه پوستر را متناسب با موقعیت نصب درنظر بگیرید

این نکته بسیار حائز اهمیت است که پوستر، قرار است در کجا نصب شود. چراکه مکان تاثیر بسیاری در ابعاد، نوع طراحی و حتی رنگ مورد استفاده دارد. پوستر تبلیغاتی باید بتواند تضاد بصری را ایجاد کرده تا در ذهن مخاطب تاثیر بگذارد.

استفاده از یک المان بزرگ را برای طراحی و چاپ پوستر فراموش نکنید

تفاوتی ندارد از متن استفاده می‌کنید یا تصویر. در هر صورت باید از فاصله نسبتا دور خوانایی داشته و پیام به مخاطب منتقل شود. در واقع آنچه را که می‌خواهید مخاطب شما از تبلیغات‌تان برداشت کند، باید در ابعادی بزرگ به نمایش گذاشته شود.

فضای خالی را در طراحی و چاپ از یادنبرید

نباید فراموش کنید برای طراحی پوستر، نیازی نیست تمام فضایی را که در اختیار دارید استفاده کنید؛ باید قسمتی از فضای خالی را برای اینکه پیام به راحتی به مخاطب منتقل شود را نیز درنظر بگیرید. شاید به عنوان یک سفارش دهنده تمایل داشته باشید در همه قسمت‌های پوستر از برند و لوگوی‌تان استفاده شود. درحالیکه زمانی پیام شما به درستی منتقل خواهدشد که فاصله بین حروف رعایت شود، اطراف حاشیه‌های داخل برگه دارای فضای خالی باشد. در واقع فضای خالی باید به شکلی اغراق آمیز در چاپ پوستر استفاده شود.

در طراحی پوستر، دعوت به اقدام را فراموش نکنید

هدف از طراحی پوسترهای تبلیغاتی، معرفی محصول و خدمات به مشتری بوده که در پایان منجر به خریدشود. این مورد باید به شکلی طراحی و چاپ شود که مخاطب را برای انجام عمل خواسته شده تحریک کند.

کلام پایانی

در این مقاله درباره مهم‌ترین نکات در طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی صحبت کردیم. تمامی فاکتورهای موثر بر موفقیت را از قبیل خوانایی متن، توجه به فضای خالی، دعوت به اقدام، استفاده از المان‌های بزرگ، به کاربردن تایپوگرافی و… را بررسی کردیم. تا به این وسیله بتوانیم با طراحی یک پوستر تبلیغاتی جذاب، مخاطب را جذب کنید.

source

توسط wikiche.com