مایکروسافت نسخه جدیدی را برای کانال Canary Windows 11 منتشر کرده است. این نسخه جدید، 27718، بهبود های بیشتری را در کنترل های رسانه صفحه قفل و همچنین برنامه های پین شده ارائه می دهد. علاوه بر این، فرآیند Windows Update نیز برخی از ارتقاها را دیده است.

 

ویندوز ۱۱ تجربه کاربری بهتر با تغییرات جدید

 

تغییرات و بهبودها

[عمومی]

[یادآوری] انقضای نسخه پیش نمایش Insider: تاریخ انقضای نسخه های پیش نمایش Insider که به کانال Canary پرواز می کنند، از نسخه 27695 به 9/15/2025 به روز شده است. لطفاً مطمئن شوید که آخرین نسخه در کانال Canary را نصب کرده اید.

[صفحه قفل]

ما صفحه قفل را به روز کرده ایم تا اکنون کنترل های رسانه در مرکز پایین صفحه قفل نمایش داده شوند.

[منوی شروع]

می توانید برنامه ها را از بخش پین شده منو بکشید و آنها را به نوار وظیفه پین کنید.

[نوار وظیفه و سینی سیستم]

نوار وظیفه را به روز کرده ایم تا اکنون از ناوبری حرف اول پشتیبانی کند، بنابراین زمانی که فوکوس صفحه کلید روی نوار وظیفه تنظیم شود (WIN + T)، می توانید یک حرف را فشار دهید و به برنامه باز یا پین شده ای که نام آن با آن حرف شروع می شود، بپرد. فشار دادن چند بار حرف به برنامه بعدی که با آن حرف شروع می شود، اگر چندین برنامه برای آن حرف وجود داشته باشد، می پرد. برای کسانی که از نوار وظیفه غیر ترکیبی استفاده می کنند، به جای نام برنامه، ناوبری حرف اول از نام پنجره استفاده می کند. همراه با این، فشار دادن Home و End اکنون فوکوس صفحه کلید را به اولین و آخرین (به ترتیب) آیتم های نوار وظیفه منتقل می کند.

[اعلان ها]

در صورت تمایل، اکنون گزینه ای برای خاموش کردن پیشنهادات برای غیرفعال کردن اعلان ها از برنامه های خاص وجود دارد. اکنون می توانید برای غیرفعال کردن اعلان، همانطور که می توانید با سایر اعلان ها انجام دهید، روی “…” در داخل اعلان فشار دهید یا می توانید به لیست فرستنده های اعلان در تنظیمات > سیستم > اعلان ها بروید و آن را از آنجا خاموش کنید (به نام “پیشنهادات اعلان” در لیست). توجه: این ورودی فقط پس از دریافت یک مورد در لیست فرستنده ها ظاهر می شود.

[اشتراک گذاری ویندوز]

در حال ارائه برخی تغییرات جزئی در رابط کاربری برای ساده سازی پنجره اشتراک گذاری ویندوز هستیم که کادر جستجو را حذف می کند.

[راوی]

چندین تغییر برای بهبود عملکرد حالت اسکن راوی انجام داده ایم. انتظار می رود که پاسخ های حالت اسکن بسیار سریعتر شوند، به خصوص هنگام استفاده از Microsoft Edge و خواندن اسناد بزرگ. برای امتحان کردن حالت اسکن، ابتدا راوی را روشن کنید (کلید Win + Ctrl + Enter) و سپس حالت اسکن را با فشار دادن Caps Lock + Spacebar در طول یک جلسه راوی روشن کنید.

[صرفه جویی در انرژی]

برای لپ تاپ هایی که با باتری کار می کنند، اگر سطح باتری هنگام تنظیم Energy Saver روی “Always On” به 20% برسد، یک اعلان ظاهر می شود و از شما می خواهد لپ تاپ خود را به برق وصل کنید.

[بروزرسانی ویندوز]

ما برخی از بهبود های کوچک طراحی در کادر گفتگویی که در صورت وجود چیزی که قبل از ادامه بروزرسانی ویندوز نیاز به توجه شما دارد، مانند نیاز به فضای بیشتر یا وجود مشکل سازگاری، باز می شود، انجام داده ایم. این شامل بروزرسانی اندازه های نماد و فاصله بندی است.

[ورودی]

ما تنظیمات > بلوتوث و دستگاه ها > لمسی را به روز کرده ایم تا بخش جدیدی برای حرکات لبه صفحه لمسی داشته باشیم، جایی که می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید حرکت لبه صفحه سمت چپ یا راست را غیرفعال کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی در حال انتشار است بنابراین همه افراد داخلی در کانال Canary بلافاصله آن را نخواهند دید.

[محافظت از مدیر]

محافظت از مدیر یک ویژگی امنیتی پلتفرم آینده در Windows 11 است که هدف آن محافظت از حقوق اداری شناور رایگان برای کاربران مدیر است که به آنها اجازه می دهد همچنان تمام عملکرد های اداری را با امتیازات اداری درست در زمان انجام دهند. این ویژگی به طور پیش فرض خاموش است و باید از طریق سیاست گروه فعال شود. ما قصد داریم جزئیات بیشتری در مورد این ویژگی در Microsoft Ignite به اشتراک بگذاریم.

 

رفع اشکال

[عمومی]

مشکلی را برطرف کرد که باعث می‌شد برخی از افراد داخلی در صفحه بوت دچار مشکل شوند و رایانه آنها با خطای 0xC1900101 هنگام تلاش برای ارتقا به پرواز قبلی بازگردد.

مشکلی را در 2 نسخه آخر Canary برطرف کرد که باعث خرابی‌ های پراکنده explorer.exe هنگام جابجایی پنجره‌ ها می‌شد.

مشکلی را برطرف کرد که باعث می‌شد برخی از افراد داخلی در 2 نسخه آخر Canary با پیام خطای “SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION” یک باگچک ببینند.

[ورودی]

مشکلی را برطرف کرد که باعث می‌شد پانل ایموجی هنگام تلاش برای تغییر به بخش‌ های کاوموجی و نماد ها یا پس از انتخاب یک ایموجی بسته شود.

منطق تنظیم “فشار دادن گوشه پایین راست صفحه لمسی برای راست کلیک” را در تنظیمات > بلوتوث و دستگاه ها > صفحه لمسی به روز کرد تا در مواردی که صفحه لمسی از این عملکرد پشتیبانی نمی کند نشان داده نشود.

[ویجت ها]

مشکلی را برطرف کرد که می تواند منجر به نمایش غیرمنتظره نماد ویجت ها در نوار وظیفه دو بار شود.

[دیگر]

یک خرابی wmiprvse.exe با ضربه بالا در 2 پرواز آخر Canary را برطرف کرد.

مشکلی را برطرف کرد که باعث می‌شد برخی از برنامه‌ها (مانند Media Player) هنگام پخش صدا برای برخی از افراد داخلی در 2 پرواز آخر Canary خراب شوند.

مشکلی را برای برخی از افراد داخلی با دستگاه‌ های دو بوت برطرف کرد که منوی بوت (جایی که انتخاب می‌کنید کدام سیستم عامل را بوت کنید) به درستی نمایش داده نمی‌شد (رنگ اشتباه بود و ممکن است فقط در نیمی از فضای موجود نمایش داده شود).

 

مشکلات شناخته شده

[عمومی]

[یادداشت مهم برای رایانه‌ های COPILOT+] اگر از کانال Dev، کانال Release Preview یا خرده فروشی به یک رایانه جدید Copilot+ در کانال Canary ملحق می‌شوید، پین و داده‌ های بیومتریک Windows Hello را برای ورود به رایانه خود با خطای 0xd0000225 و پیام خطای “چیزی اشتباه شد، و پین شما در دسترس نیست”. باید بتوانید با کلیک کردن روی “تنظیم پین من” پین خود را دوباره ایجاد کنید.

[فیلم ها و تلویزیون]

[جدید] ممکن است افراد داخلی نتوانند محتوای خریداری شده را در برنامه Movies & TV در نسخه‌ های اخیر کانال Canary پخش کنند.

[ورودی]

[جدید] ما روی رفع یک مشکل اساسی کار می کنیم که باعث می شود پانل ایموجی و تاریخچه کلیپ بورد دیگر در برخی سطوح، از جمله در ویرایشگر رجیستری باز نشوند.

source

توسط wikiche.com