سامسونگ، دومین سازنده بزرگ تراشه جهان، در حال تلاش برای تولید انبوه چیپست های ۲ نانومتری پیشرفته است. موفقیت سامسونگ در این زمینه می‌تواند توانایی آن را برای رقابت با TSMC و به دست آوردن مجدد سهم بازار تعیین کند.

سامسونگ در سال ۲۰۲۵ به فناوری تولید انبوه تراشه های ۲ نانومتری دست خواهد یافت

علیرغم سرمایه‌گذاری های قابل‌توجه، سامسونگ هنوز برای مطابقت با سودآوری در مقیاس TSMC، در حال تلاش است. این غول تراشه تایوانی در حال حاضر ۶۲.۳ درصد از سهم بازار را در بخش ریخته‌گری نیمه‌هادی ها در اختیار داشته، در حالی که سامسونگ ۱۱ درصد سهم بازار را دارد. این نابرابری منجر به خسارات مالی قابل توجهی برای سامسونگ شده است که بر نیاز فوری به یک پیشرفت تکنولوژیکی تاکید دارد.

استراتژی سامسونگ حول محور فناوری تراشه های ۲ نانومتری است. این شرکت با برنامه‌ریزی برای نصب خطوط تولید جدید در کارخانه های Hwaseong و Pyeongtaek، سرمایه‌گذاری زیادی در تاسیسات ساخت خود انجام می‌دهد. هدف سامسونگ دستیابی به تولید انبوه تراشه های ۲ نانومتری تا سال ۲۰۲۵ و ۱.۴ نانومتری تا سال ۲۰۲۷ است.

سامسونگ فعالانه در حال مذاکره با کوالکام بوده و امیدوار است که این سازنده تراشه آمریکایی، فناوری سامسونگ را برای نسل بعدی پردازنده های اسنپدراگون خود انتخاب کند. اگر این غول فناوری کره‌ای بتواند چنین مشارکت هایی را تضمین کند، می تواند به‌طور قابل‌توجهی تجارت صنعت ریخته‌گری خود را تقویت کرده و مشتریان دیگر را هم جذب کند.

با این حال، راه پیش رو مملو از چالش است. سامسونگ در گذشته با مشکلاتی روبرو بوده است، از جمله تاخیر در عرضه تراشه های ۳ نانومتری اگزینوس. علاوه بر این، گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که گوشی های پرچمدار آینده سامسونگ یعنی سری گلکسی S25 با اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام در بازار جهانی عرضه می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که این شرکت هنوز برای جایگزین کردن تراشه های اگزینوس با اسنپدراگون مطمئن نیست. البته انتظار داریم که اگزینوس ۲۵۰۰ نیروی پردازشی مورد نیاز گلکسی Z Fold 7 و Z Flip 7 را تامین کند. این تلفن های هوشمند تاشو در اواخر ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند.

شاید اسنپدراگون ۸ نسل ۵ با معماری ۲ نانومتری سامسونگ ساخته شود

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، موفقیت فرآیند ۲ نانومتری سامسونگ پیامد های گسترده‌ای بر صنعت نیمه هادی جهان خواهد داشت. اگر سامسونگ بتواند فاصله خود را با TSMC کم کند، می تواند منجر به افزایش رقابت و کاهش قیمت برای مصرف‌کنندگان شود. علاوه بر این، می‌تواند موقعیت کره جنوبی را به عنوان یک بازیگر اصلی در بخش فناوری پیشرفته تقویت کند.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ موفق خواهد شد؟

source

توسط wikiche.com